کد خبر: 991306
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
رویارویی زنبور‌ها با پاری‌سن‌ژرمن در آغاز یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان
مدعی اول فوتبال جزیره با توپ پر به مادرید رفته تا روز‌های خوبش را با برتری مقابل اتلتیکو تکمیل کند. مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با انجام دو بازی آغاز می‌شود، علاوه بر دیداری که در اسپانیا برگزار خواهد شد، دورتموند نیز میزبان پاری‌سن‌ژرمن است.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: حساس‌ترین دیدار شب اول این مرحله از رقابت‌های لیگ قهرمانان در واندا متروپلیتن برگزار می‌شود؛ راه‌راه‌پوشان تا رده چهارم لالیگا پایین آمدند و آخرین بازی این تیم مقابل والنسیا با تساوی به پایان رسید. شاگردان آنتونیو سیمئونه در هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب نکرده‌اند. اتلتیکو نه تنها با شکست مقابل یک تیم گمنام از جام حذفی کنار رفت، بلکه در پنج بازی آخر خود در لالیگا نیز دو شکست و دو تساوی به دست آورده و با از دست دادن امتیاز‌های زیاد، ۱۳ امتیاز از صدر جدول فاصله گرفته است. تیم دوم مادرید در مرحله گروهی نیز پس از یوونتوس به عنوان تیم دوم به دور حذفی صعود کرد. همین مسئله نگرانی سرمربی را به همراه داشته تا جایی که سیمئونه بعد از تساوی ناامید‌کننده برابر والنسیا از عملکرد بازیکنانش انتقاد کرد. رفع مصدومیت آلوارو موراتا بهترین خبر برای اتلتیکومادرید پیش از رویارویی با لیورپول بود.

در آن سوی میدان، اما همه چیز بر وفق مراد یورگن کلوپ است. علاوه بر اینکه سادیو مانه، ستاره سنگالی آسیب‌دیدگی‌اش برطرف شده، درخشش لیورپول به حدی رسیده که از هم‌اکنون می‌توان آن‌ها را قهرمان انگلیس خواند. قرمز‌ها در این فصل هنوز طعم باخت در لیگ برتر را نچشیده‌اند و با ۱۵ امتیاز از سیتی تیم دوم جدول پیش افتاده‌اند. ۱۷ پیروزی متوالی تنها یکی از رکورد‌های لیورپول به‌شمار می‌رود. بندرنشینان مدافع عنوان قهرمانی اروپا هستند و امیدوارند علاوه بر جزیره در اروپا نیز بتوانند قدرت‌شان را به رقبا دیکته کنند. این تیم به سختی با صدرنشینی در گروه چهارم به یک‌هشتم نهایی رسید و اتلتیکو حریف مناسبی برای آن‌ها در این مرحله محسوب می‌شود. کلوپ برای آنکه فشار را از روی تیمش کم کند، یوونتوس را شانس اول قهرمانی خوانده و همچنین از بازیکنانش خواسته به نتایجی که در لیگ به دست آورده‌اند غره نشوند. به غیر از مانه، محمد صلاح گلزن اصلی قرمزهاست و ۱۴ گل برای تیمش به ثمر رسانده است. در صورتی که موتور گلزنی مهاجمان لیورپول در این بازی هم روشن شود، قطعاً نتیجه دلخواه کلوپ رقم خواهد خورد.

دومین دیدار امشب به میزبانی دورتموند برگزار می‌شود. زردپوشان در مقابل پاری‌سن‌ژرمن کار سختی پیش‌رو دارند؛ تیم سوم بوندس‌لیگا در شرایط سختی باید بازی رفت در مرحله حذفی لیگ قهرمانان را برگزار کند. آن‌ها در جام حذفی به وردربرمن باخته‌اند و بعد از آن هم در لیگ آلمان مقابل لورکوزن شکست خورده‌اند. با این حال برد پرگلی که این هفته برابر بایرلورکوزن به دست آوردند، آن‌ها را تا حدودی از حاشیه دور کرده است. فاوره، سرمربی دورتموند در این بازی نیز به گلزنی سانچو و مارکو رویس امیدوار است و می‌توانند با درخشش آن‌ها بیشترین بهره را از این بازی خانگی ببرند. زنبور‌ها برای صعود به یک‌هشتم نهایی تا روز آخر می‌جنگیدند و در نهایت هم با غلبه بر اسلاویا‌پراگ جشن صعود گرفتند.

قدرت اصلی فوتبال فرانسه امسال نیز مانند سال‌های گذشته آرزویی جز قهرمانی ندارد. آن‌ها مرحله گروهی را مقتدرانه پشت سر گذاشته‌اند؛ تحمیل یک شکست تحقیرآمیز به رئال و صعود به عنوان تیم اول، آن هم با پنج امتیاز بیشتر از کهکشانی‌ها موفقیت بزرگی برای پاری‌سن‌ژرمن محسوب می‌شود. توماس توخل امسال نیز نگرانی بابت لوشامپیونه ندارد. پاریسی‌ها با ۱۳ امتیاز اختلاف نسبت به مارسی، رقیبی در لیگ یک فرانسه ندارند، ولی خواسته مدیران باشگاه و هواداران این تیم قهرمانی در اروپاست. انتظاری که در فصل‌های گذشته به‌رغم هزینه‌های گزاف برآورده نشده است. حضور یا عدم حضور نیمار در این بازی دغدغه بزرگی برای توخل است. مصدومیت این ستاره برزیلی پیش از بازی‌های حساس این تیم همواره سوژه رسانه‌ها بوده است. جالب‌تر اینکه در روز‌های اخیر که کادر فنی برای رویارویی با دورتموند برنامه‌ریزی می‌کرد و نگران شرایط نیمار بود، این بازیکن در سفری تبلیغاتی به آلمان رفت! پیروزی در این بازی برای هر دو تیم تأثیرگذار است، به ویژه برای پاریسی‌ها که می‌توانند در بازی برگشت با استرس کمتری به میدان بروند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار