کد خبر: 990990
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
اختصاص ۶۳ میلیارد ریال برای طرح‌های عمرانی روستا‌های شهرستان بناب

محمد پورناجی اظهار داشت: اصلاح، ترمیم، لکه‌گیری و بهسازی آسفالت، اجرای جدول‌گذاری و کانیوو، اجرای کف‌پوش، مسیرگشایی، شن‌ریزی و آب‌ رو از جمله مهم‌ترین عملیات عمرانی در حال اجرا در روستاهای بخش مرکزی است.

به گفته وی، بر اساس آمار سرشماری سال 1395 بالغ بر 49 هزار نفر از جمعیت شهرستان در روستاهای این شهرستان ساکن هستند.

بخشدار مرکزی بناب همچنین با بیان اینکه سال 98 سال نهضت آسفالت‌ریزی در روستاهای بناب بود؛ تصریح کرد: امسال 130 هزار متر مربع آسفالت‌ریزی در روستاهای شهرستان صورت گرفته است که برای آن بالغ بر 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

پورناجی با بیان اینکه اکثر روستاهای شهرستان به سیستم مکانیزه سطل و جمع‌آوری زباله مجهز هستند؛ یادآور شد: سیاست‌های نظام و دولت در روستاها بر روی سه اصل کاهش بیکاری، ایجاد اشتغال و رونق تولید متمرکز است.

وی اذعان کرد: برای جبران خسارات ناشی از سیل در روستاهای منطقه به باغداران و کشاورزان خسارت دیده 19 میلیاردریال در قالب وام و تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

بخشدار مرکزی بناب در ادامه سخنان خود با تقدیر و تشکر از مشارکت دستگاه‌های اجرایی شهرستان در اجرای هرچه بهتر عملیات عمرانی بیان داشت: دهیاری‌ها و بنیاد مسکن مشارکت خوبی در اجرای طرح‌های عمرانی به‌خصوص در بحث مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی داشتند و اقدامات خوبی در بحث مقاوم‌سازی مساکن روستایی انجام گرفته است.

پورناجی از تجهیز روستاهای آخوند قشلاق و روشت بزرگ همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر به تجهیزات و امکانات دندانپزشکی خبرداد و متذکر شد: برخی از روستاهای شهرستان از ظرفیت خوب گردشگری برخوردارند، از جمله سد دوش و تالاب قره‌قشلاق که بی‌نظیر هستند و در فصل تابستان گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند.

وی با اشاره به تأسیس سالن ورزشی در روستاهای قره‌چپق، روشت بزرگ و شهر خوشه‌مهر خاطرنشان ساخت: سالن ورزشی در قراء پنج‌گانه خانه برق نیز در حال احداث است که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبار سال آینده شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این سالن ورزشی باشیم.

نماینده دولت در امور روستاهای شهرستان بناب سپس وجود شهرک صنعتی در شهر خوشه مهر را ظرفیت بالایی برای اشتغال‌زایی در منطقه دانست و اذعان کرد: برای رونق دهی به این شهرک و ادامه فعالیت برخی واحدهای تعطیل قرار است به‌زودی جلسه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی در این شهرک تشکیل و راهکارهای لازم برای رونق اشتغال در این شهرک ارائه شود.

پورناجی ادامه داد: در کنار کارهای انجام شده انتظار داریم با تخصیص اعتبارات موردنیاز شاهد تصویب و اجرای طرح هادی و فازهای جدید طرح هادی در روستاهای شهرستان باشیم.

شهرستان بناب با 140 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان‌شرقی واقع شده و از این تعداد جمعیت حدود 50 هزار نفر در 28 روستای شهرستان ساکن هستند که از سال گذشته روستای خوشه مهر به شهر ارتقا یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر