کد خبر: 990939
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۳
برش‌هایی از اولین نشست خبری دراگان اسکوچیچ سرمربی جدید تیم ملی فوتبال
دراگان اسکوچیچ در پاسخ به سؤالی درباره نقــش آقازاده‌ها و دلال‌ها در انتخابش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی مدعی شد انتخاب فدراسیون فوتبال بوده است.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: دراگان اسکوچیچ انتخاب شگفت‌انگیز نیمکت تیم ملی فوتبال بود، سرمربی‌ای که واکنش همراه با خشم و تعجب جامعه فوتبال نسبت به انتخاب او هنوز که هنوز است فروکش نکرده است. او دیروز در حالی برای اولین بار در هتل آکادمی ملی فوتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران روبه‌روی خبرنگاران نشست که خودش هم اعتراف کرد که فکر نمی‌کرده روزی جانشین کی‌روش شود! اما حالا اسکوچیچ پس از پنج سال حضور در ایران چند روزی است که به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کارش را آغاز کرده، آن هم با تمام پشت پرده‌های سؤال‌برانگیزی که انتخابش را با چالش‌های زیادی در میان افکار عمومی روبه‌رو کرده است. او با وجود حرف و حدیث‌ها، دیروز در نشست خبری ۹۰ دقیقه‌ای خود با خبرنگاران رسانه‌ها سعی کرد همه چیز را آرام جلوه دهد و از تعامل با منتقدانش صحبت کند و وعده دهد که با قلبش برای ایران کار خواهد کرد.

نمی‌دانم آقازاده‌ها انتخابم کردند یا نه؟
یکی از مهم‌ترین سؤالات بی‌جواب این روز‌های فوتبال ایران نقش دلال‌ها در انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال است. انتخابی که گفته می‌شود با دخالت و تصمیم مستقیم آقازاده یکی از مسئولان سابق فدراسیون فوتبال انجام شده است. اسکوچیچ در نشست خبری دیروز در مواجهه با این سؤال هم خودش را بی‌خبر نشان داد و هم کنایه‌ای به دلال‌های ایرانی زد و گفت، آن‌ها خیلی بد هستند، چون بعد از پنج سال او را به تیم ملی رسانده‌اند: «من فکر می‌کنم فدراسیون من را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرده و اگر شما چیز بیشتری می‌دانید که من نمی‌دانم به من بگویید. در دو دانشگاه و یک آکادمی فعالیت می‌کنم. در کرواسی و اسلوونی چهار جام بردم. تیم‌های النصر و فولاد را در لیگ قهرمانان آسیا هدایت کردم. ایجنت‌های ایرانی خیلی بد هستند، روشن‌تر بگویم اگر قرار است کارگزاران، من را به شمال ببرند یا به جنوب بیاورند، بعد به تیم ملی و بخواهند مرا به فدراسیون برسانند باید بگویم کارشان را خیلی بد انجام دادند. من باید راه‌ها را کوتاه‌تر کنم تا مسیر درست را انتخاب کنم. من صادق هستم و درگیر این بازی‌ها نمی‌شوم و فوتبال را با عشق، علاقه و تجربه خودم دنبال‌می‌کنم.»

مشکل بیماری‌ام برطرف شد!
جدایی از نفت آبادان به دلیل بیماری و قرارداد بستن با تیم ملی تنها پس از ۴۸ ساعت، سبب شده صداقت سرمربی جدید تیم ملی فوتبال زیر سؤال برود. با این حال اسکوچیچ دیروز بار‌ها با تکرار اینکه «من مربی صادقی هستم» سعی کرد ترکش‌ها را از خود دور کند. او گفت مشکل بیماری‌اش هم با حضور در تیم ملی برطرف شده است: «من در خیلی از رسانه‌ها می‌خوانم که مشکل بیماری قلبی دارم؛ این خبر را از طریق رسانه‌ها خواندم. البته باید بگویم که من مشکل آلرژی هوا داشتم و این مشکل در آبادان برای من بیشتر بود که خدا را شکر درمان و معالجه شد. وقتی تیم صنعت نفت را ترک کردم هیچ اطلاعی از حضور در تیم ملی نداشتم، حتی این بحث از طرف مدیرعامل نفت آبادان مطرح شد حالا که قراردادم با صنعت نفت به پایان رسید با فدراسیون فوتبال کار کنم، اما آن زمان پیشنهادی از طرف فدراسیون فوتبال مطرح نبود. زمانی که پنج، شش باشگاه مهم و صاحب‌نام ایرانی برای مربیگری تماس گرفتند طبق تعهد اخلاقی که به صنعت نفت داده بودم قول دادم که در ایران با هیچ تیم باشگاهی ادامه فعالیت ندهم. اما تیم ملی ایران قطعاً یک موضوع متفاوت بود. همان‌طور که قبلاً هم گفتم باعث افتخار بود که سرمربی تیم ملی شوم و الان فدراسیون باید بداند با یک مربی صادق مواجه است.»

شائبه نقش دلال‌ها در انتخاب اسکوچیچ سبب شده شایعات درباره اینکه با حضور این مربی دست دلالان برای انتخاب لیست تیم ملی بازتر شده است، بالا بگیرد. با این حال اسکوچیچ مدعی شد کسی نمی‌تواند او را بخرد: «مطمئن باشید با ۵۱ سال سن و تجربه‌ای که به دست آورده‌ام، می‌گویم کسی نمی‌تواند من را بخرد. آدم سالمی هستم و لیست سیاه متعلق به شایعات است. بازیکنانی به تیم ملی دعوت می‌شوند که بلاشک مستحق پوشیدن پیراهن تیم ملی باشند.»

فعلاً منتظر تغییر بزرگی نباشید
با تمام این حواشی که به نظر می‌رسد روز‌های سختی را برای اسکوچیچ رقم خواهد زد، اگر می‌خواهید بدانید که تیم ملی زمان اسکوچیچ چه تفاوتی از نظر سبک بازی با تاکتیک دفاعی زمان کی‌روش و تاکتیک هجومی زمان ویلموتس خواهد داشت، این توضیحاتش را بخوانید: «تیم من تیمی است که فوتبالی پویا و برنامه‌های روشن و واضح برای حمله کردن ارائه خواهد داد. در این چند وقت که تیم ملی را تجزیه و تحلیل کرده‌ام، دیدم در سازماندهی تیم مشکلاتی وجود دارد. تیم باید در سطح بالایی از مسابقات با تیم‌های بزرگ رقابت کند. این اشتباه بزرگ را مرتکب نمی‌شوم که تغییر بزرگی در مسابقات پیش‌رو انجام دهم. مربی بیش‌فعالی هستم و دوست دارم تیمم هجومی بازی کند. اگر مسابقات ایجاب کند سیستم‌ها و برنامه‌های مختلفی برای خط دفاعی خواهم داشت.»

البته اسکوچیچ ایجاد رابطه خوب بین بازیکن و مربی را مهم‌تر از نوع تاکتیک عنوان می‌کند. مسئله‌ای که با توجه به نظر منفی برخی لژیونر‌ها نسبت به انتخاب این مربی می‌تواند یک چالش جدی برای برقراری این ارتباط جهت موفقیت باشد: «مهم‌تر از این باید درباره سیستم دفاعی و تهاجمی تیم صحبت کنم. تأکید می‌کنم که ارتباط خوبی باید بین بازیکنان و مربیان وجود داشته باشد. این ارتباط نزدیک و تعامل دوجانبه باعث بالاتر رفتن روحیه تیم ملی می‌شود و بازیکنان فعل خواستن را به بهترین شکل ممکن صرف می‌کنند که در چند بازی اخیر مشکلاتی در این زمینه وجود داشته است. به دو شکل می‌توانم این موضوعات را ایجاد کنم؛ اینکه از بازیکنان بخواهم به روش جدیدی بازی کنند که در مسابقات اخیر شاهد نبودیم یا اینکه بازیکنانی جدید دعوت کنم که این برنامه‌ها را انجام دهند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار