کد خبر: 990867
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: باید طبق قانون فینا تک مسابقه‌ای بین ایران و قزاقستان برگزار شود و ما تلاش می‌کنیم تا این موضوع مدیریت شود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: به دلیل ویروس کرونا مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک واترپلو که قرار بود اواخر بهمن برگزار شود به تعویق افتاد و قرار بود اوایل اسفند برگزار شود، اما اکنون قزاقستان میزبان از لغو این مسابقات خبر داده است و فدراسیون جهانی تصمیم گرفته سهمیه آسیا را به قزاقستان (به عنوان قهرمان بازی‌های آسیایی جاکارتا) دهد.

اما ایران طبق بندی از مقررات فدراسیون جهانی خواستار برگزاری تک مسابقه بین دو تیم ایران و قزاقستان شده است.

محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفتگو با ایسنا در مورد لغو مسابقات انتخابی المپیک و تعلق گرفتن سهمیه به قزاقستان اظهار کرد: به دلیل بیماری کرونا ابتدا قزاقستان که میزبان مسابقات بود برگزاری را به تعویق انداخت و اکنون نیز مسابقات لغو شده است. آن‌ها می‌خواهند به آخرین مسابقات که بازی‌های آسیایی است رجوع شود که طبق آن قزاقستان تیم مردان و چین تیم بانوانش را به المپیک بفرستند. اما فدراسیون ما در تلاش است که این موضوع را پیگیری کرده و طبق بندی که در قوانین فینا موجود است باید تک مسابقه‌ای بین ایران و قزاقستان برگزار شود.

وی گفت: وقتی فدراسیون جهانی تصمیمی می‌گیرد، نمی‌توان کاری کرد، اما ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم. ژاپن تیم اول آسیا، قزاقستان دوم و ایران سوم است. چون ژاپن سهمیه المپیک دارد از نگاه ما باید یک تک مسابقه بین دو تیم ایران و قزاقستان برگزار شود. ما هم همه تلاش خود را خواهیم کرد تا این موضوع را مدیریت کنیم.

به گزارش ایسنا، واترپلوی ایران بعد از سومی در بازی‌های آسیایی شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک و کسب مدال قهرمانی آسیا را برای خود متصور بود. تیم واترپلوی ایران با تمرینات مداوم و نگه داشتن سرمربی خارجی در پی کسب سهمیه المپیک بوده و اکنون به نظر می‌رسد باید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نیز از این رشته حمایت کنند تا این مسابقه برگزار شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار