کد خبر: 990402
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:
ایرج حشمتی با بیان اینکه اصفهان یکی از آلوده‌ترین کلان‌شهرهاي کشور است، گفت: در حال حاضر نزديک به ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان پنج میلیون نفری اصفهان فعالیت دارند که از این رقم نزدیک به ۷۰۰ صنعت آلاينده داريم که ظرفيت آلايندگي متفاوتي با يکديگر دارند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفت‌وگویی بر لزوم جلوگیری از تشدید آلودگی هوا از سوی صنایع اظهار داشت: با پيگيري‌هاي مستمر اجازه نمي‌دهيم که صنايع از حد و حدود آلايندگي عبور کنند؛ به طور قطع قصد توقف فعاليت صنايع را نداريم اما وظيفه ما اين است که حقوق شهروندان و فعالان در مجموعه‌هاي صنعتي را در کنار هم حفظ کنيم.

ایرج حشمتی بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ اصفهان و صنعتی می‌توانند مشاوره‌های خوبی در راستای کاهش آلايندگي به واحدهاي صنعتي و شرکت‌ها ارايه دهند اما مهم خواستن است و صنايع بايد بخواهند تا اين کار را انجام دهند.

وی اذعان نمود:در بسیاری از صنایع پیشرفت‌ها و حل مشکلات زیست محیطي از سوي شرکت‌هاي دانش بنيان را شاهد بوديم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، با اشاره به بازدیدهای مستمر استاندار از شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: رویه بر این منظور است تا صاحبان صنایع مشکلات اقتصادی، زيست محيطي و مسايل مربوط به وام‌ها و بيمه را مطرح کنند.

حشمتی با اشاره به بازگشایی دوباره برخی از صنایع پس از تعطیلی تاکید کرد: برخی از صنايع براي تحقق مسايل توسعه‌اي و يا حل مشکلات اقتصادي نياز به تاييديه زيست محيطي دارند.

وی اضافه کرد: برای اعلام وضع زیست محیطی صنایع، سوابقی از جمله مشکلات تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی، پسماند و نيز مسايل ‌HSE مدنظر قرار مي‌گيرد، از اين رو بر اساس دستور استاندار قرار شد، نخست صنايع مسايل زيست محيطي را در يک برنامه مدون مورد تاييد محيط زيست برطرف کنند و سپس از مجموعه تسهيلات و امکانات بهره‌مند شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: با توجه به ظرفیت آلایندگی‌هایی که صنایع گوناگون دارند، نسخه‌هاي متفاوتي را در نظر مي‌گيريم زيرا هنگامي که صنعتي دچار مشکل پسماندهاي شيميايي است، موجب تشديد آلودگي شهر مي‌شود.

وی درپایان گفت: محور بازدیدهای استاندار از صنایع حل مشکلات و معضلات زیست محیطی کارخانه‌ها است ودر حال حاضر درگير مسايل تحريم هستيم و بسياري از صنايع امکان استفاده از آخرين فناوري‌هاي نوين را ندارند اما اين موضوع نبايد دليلي باشد که صنايع اقدامات حداقلي را انجام ندهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر