کد خبر: 990392
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
تایید 358 دواطلب انتخابات در آذربایجان شرقی
رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی گفت: هیچ‌گونه مشکلی برای برگزاری انتخابات نداریم و تمام مقدمات فراهم‌ شده و امیدواریم شاهد انتخابات پرشور باشیم.

علیار راستگو در نشست توجیهی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان تبریز، با بیان اینکه موضوع انتخابات یکی از سرنوشت‌سازترین مسائل کشور بوده و باید با افق دید بسیار بلند به انتخابات نگاه کنیم، اظهار داشت: در این انتخابات سرنوشت 4 سال آینده قانون‌گذاری کشور رقم می‌خورد.

وی افزود: به‌عنوان مجریان انتخابات اعلام می‌کنیم که در انتخابات کاملا بی‌طرف بوده و خود را موظف به اجرای کامل قانون می‌دانیم.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه غیر از ناظران و مجریان هیچ‌کسی حق دخالت در انتخابات را ندارد، اضافه کرد: به همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهایی که در استان هستند تأکید کرده‌ایم بی‌طرفی در انتخابات باید لحاظ شده و اگر مواردی از دخالت در روند انتخابات مشاهده شود وظیفه داریم اقدام قانونی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه سلامت و امنیت انتخابات جزو وظایف حاکمیت است، افزود: صیانت از آرای مردم به‌عنوان حق‌الناس و امانت جزو وظایف هیأت اجرایی بوده و رأی مردم هرچه باشد همان را اعلام خواهیم کرد.

راستگو بیان کرد: تبلیغات انتخابات از روز 24 بهمن شروع و تا ساعت 8 صبح روز اول اسفند ادامه خواهد داشت و دوم اسفند نیز روز رأی‌گیری است.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه کاندیداها و هواداران آن‌ها قانون انتخابات و تبلیغات را مطالعه کنند، گفت: بر اساس ماده 56 قانون جدید، مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد تبلیغات غیر مجاز انتخاباتی شده‌اند.

وی در خصوص نحوه حضور نماینده کاندیداها در پای شعب اخذ رای، اظهار داشت: بر اساس قانون هر کاندیدا می تواند به ازای هر 6 شعبه یک نماینده معرفی کند که 5 روز قبل از روز انتخابات باید اسامی نمایندگان به هیئت نظارت حوزه انتخابیه تحویل داده شود.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: نماینده کاندیدا در صورت مشاهده تخلفی باید موضوع را با نماینده فرماندار یا هیئت نظارت مطرح کند.

وی بیان کرد: بر اساس قانون، محل ستاد انتخاباتی کاندیداها و مسئول ستاد باید به بخشدار یا فرماندار اعلام شود در غیر این صورت تشکیل ستاد غیرقانونی و ممنوع است.

راستگو با بیان اینکه تنها مرجع اعلام آمار آرا پس از شمارش، ستاد انتخابات است، گفت: کاندیداها در دوره تبلیغات شایستگی‌ها و توانمندی‌های خود را به مردم بگویند  و از تخریب رقبا و نهادهای کشور خودداری کنند.

وی در ادامه با اشاره به قانون شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات مجلس، اضافه کرد: در این دوره از انتخابات، دو ماده از این قانون مورد تأکید بوده و مابقی مواد قانون در دوره‌های بعدی اجرا خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: بر اساس ماده 7 قانون شفافیت مالی کاندیداها در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: هر شخصی که نامزد انتخابات بوده باید اقدام به افتتاح حساب در یکی از بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی کرده و اطلاعات مربوط به شماره‌حساب را در اختیار وزارت کشور و هیئت نظارت قرار دهد.

وی تأکید کرد: بر اساس این قانون، منابع مالی کاندیداها باید از 3 محل اموال و دارایی‌های شخصی، احزاب و گروه‌های سیاسی شناسنامه دار و دارای مجوز و اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی تأمین شود.

راستگو افزود: همچنین هر کاندیدا باید یک نماینده مالی به فرماندار یا بخشدار معرفی کند که این نماینده می‌تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد تا در صورت نیاز و درخواست وزارت کشور، این نماینده در بررسی‌های مالی حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: تا به امروز 358 داوطلب انتخابات مجلس در استان آذربایجان شرقی تائید صلاحیت شده‌اند و فهرست نهایی داوطلبان در روز 22 بهمن از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: هیچ‌گونه مشکلی برای برگزاری انتخابات نداریم و تمام مقدمات فراهم‌ شده است و امیدواریم شاهد انتخابات پرشور باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر