کد خبر: 990156
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
معاون وزیر جهاد کشاورزی در اردبیل:
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با حرکتی که در راستای احداث و راه‌اندازی شهرک‌های گلخانه‌ای در سطح شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان آغاز شده است این منطقه به قطب کشت گلخانه‌ای کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محمد علی طهماسبی در بازدید از شهرک گلخانه‌ای شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: امروزه بحران آب در کشور بسیار جدی است و ما با کمبود آب روبه‌رو هستیم و باید با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری نقش مهمی در مدیریت منابع آبی ایفا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه "باید برای توسعه و گسترش کشت گلخانه‌ای در سطح کشور تلاش کنیم" افزود: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به‌دلیل مصرف کم آب، مقاومت در برابر تنش‌های محیطی و همچنین افزایش راندمان تولید محصول، می‌تواند راهبردی کارآمد برای توسعه کشاورزی باشد.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ابراز کرد: در سال‌های گذشته تنها 12 هکتار گلخانه در سطح استان اردبیل احداث شده بود اما اکنون با ایجاد زیرساخت‌های لازم منجر به راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای 1600هکتاری شده است و این میزان به 284 گلخانه در استان اردبیل ارتقا یافته است که رکوردی در توسعه گلخانه‌ای کشور محسوب می‌شود.

طهماسبی ادامه داد: توسعه محصولات گلخانه‌ای در منطقه مغان نیازمند توسعه زیرساخت‌های لازم برای صادرات محصولات گلخانه‌ای است که این شرایط در آینده نزدیک فراهم می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر