کد خبر: 990102
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
یک کارشناس فرهنگ و رسانه معتقد است، فیلم‌های به نمایش درآمده در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر نسبت چندانی با مؤلفه‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ندارد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سعید الهی در گفتگو با تسنیم ضمن برشمردن برخی از شاخص‌های مهم بیانیه مدنظر رهبری نظام گفت: بی‌شک انقلاب اسلامی پس از گذران ۴۰ سال سخت و پرفراز و نشیب برای رسیدن به چشم‌انداز‌های آرمانی خود نیاز به تدوین برنامه مدونی داشته که تبعیت ارکان نظام از آن الزامی است. وی یادآور شد: طی پژوهش‌های صورت گرفته مؤلفه‌هایی، چون معنویت و اخلاق، سبک زندگی، عدالت، ارتقای دانش و مرزبندی با دشمن از جمله موضوعات کلیدی استخراج شده از بیانیه است که باید با استفاده از ابزار و صنایع فرهنگی در جهت ترویج و تبیین آن کوشید.

این کارشناس سینمایی با ابراز نگرانی از مضامین فیلم‌های جشنواره فیلم فجر امسال اظهار داشت: آیا با توجه به اهمیت این بیانیه به عنوان نقشه راه و سیاست‌های کلان نظام در حوزه‌های مختلف می‌توان به نقش سینمای پر از بغض و کنایه فعلی در این مسیر امیدوار بود؟

وی تصریح کرد: در حالی که رهبری سینما را یکی از کلید‌های پیشرفت و توسعه کشور می‌دانند، چطور مدیران فرهنگی و سازمان سینمایی کشور با صدور مجوز و نمایش برخی فیلم‌ها در اولین سال از اجرای این بیانیه یعنی چهل‌و‌یکمین سال شکل‌گیری انقلاب منفعلانه رفتار می‌کنند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار