کد خبر: 988499
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
رئیس‌جمهور آمریکا طی مراسمی با حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به طور رسمی از طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به معامله قرن رونمایی کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ظهر روز سه‌شنبه به وقت محلی طی مراسمی با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به طور رسمی از طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.

ترامپ در ابتدای صحبت‌های خود مدعی شد که امروز گام بزرگی به سوی صلح [در خاورمیانه]برداشته خواهد شد. وی همچنین ادعا کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال صلح است.

رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص طرح صلح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به معامله قرن گفت: «از زمان ریاست جمهوری لیندون جانسون تا امروز برای ایجاد صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تلاش شده، اما موفقیتی به دست نیامده است. اما طرحی که ما آماده کرده‌ایم مفصل‌ترین طرح صلح است که در ۸۰ صفحه تدوین شده و جزئیات زیادی را شامل می‌شود.»

دونالد ترامپ در ادامه تأکید کرد که بر اساس طرح صلح آمریکایی-صهیونیستی، آمریکا تمامی بیت‌المقدس را به عنوان قلمرو اسرائیل محسوب خواهد کرد و حاکمیت ادعایی این رژیم بر جولان اشغالی را نیز به رسمیت می‌شناسد. وی همچنین خاطرنشان کرد که دولتش پیش از این نیاز همین امتیازات را برای رژیم صهیونیستی قائل شده است.

وی مدعی شد: «طرح پیشنهادی ما راهکار‌های فنی برای حل‌وفصل مشکل اسرائیلی‌ها وفلسطینی‌ها در بر دارد. به نظر من این یک طرح برد-برد برای هر دو طرف است. یک راهکار دو کشوری که مشکلات را حل می‌کند. هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها خواستار صلح هستند. من از نخست‌وزیر نتانیاهو برای برداشتن این گام جسورانه تشکر می‌کنم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعا‌های خود درباره این طرح آمریکایی-صهیونیستی افزود: «من می‌خواهم که این توافق یک توافق بسیار خوب برای فلسطینی‌ها باشد. امروز یک روز تاریخی برای فلسطینی‌ها است تا بتواند بالاخره به یک کشور مستقل متعلق به خودشان داشته باشند. پس از ۷۰ سال این می‌تواند آخرین فرصت آن‌ها باشد. به این دلیل می‌گویم آخرین فرصت که ما دیگر هیچ‌گاه تیمی مانند تیم امروز نخواهیم داشت. ما امروز تیمی در اختیار داریم که آمریکا رو دوست دارند، اسرائیل را دوست دارند و بسیار باهوش و متعهد هستند.»

ترامپ در ادامه اظهار داشت: «من امروز نامه‌ای به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان ارسال کردم و برای او توضیح دادم که قلمرویی که به کشور جدید او تخصیص می‌یابد، برای یک دوره چهارساله همچنان باز و غیرقطعی باقی خواهد ماند. طی این دوره فلسطینی‌ها می‌توانند مشاوره‌های لازم را انجام دهند، با اسرائیل مذاکره کنند، به معیار‌های لازم برای تبدیل شدن به یک کشور دست یابند و به یک کشور واقعاً مستقل و فوق‌العاده تبدیل شوند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه صحبت‌های خود با افتخار به ترور سردار شهید سپهبد سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس توسط ترویست‌های آمریکایی در بغداد اشاره کرد و مدعی شد: «من فکر نمی‌کنم که آن‌ها به دنبال انجام کار‌های خوبی بودند. او [سردار شهید سلیمانی]سازمانی به نام نیروی آزادی‌بخش اورشلیم [نیروی قدس سپاه]را اداره می‌کرد. او از اسرائیل متنفر بود، به‌شدت متنفر بود. او می‌گفت که برای داشتن یک اورشلیم آزاد ما باید با اسرائیل در جنگ باشیم.»

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در این نشست خبری با ابراز خرسندی از اعلام این طرح آمریکایی-صهیونیستی توسط دونالد ترامپ اظهار داشت: «تصمیم گرفته‌ام که طرح رئیس‌جمهور ترامپ را مبنای حل درگیری با فلسطینی‌ها قرار دهم. طرح رئیس‌جمهور ترامپ مبتنی بر این است که فلسطینی‌ها، اسرائیل را به‌عنوان یک کشور یهودی به رسمیت بشناسند. امیدواریم که فلسطینی‌ها از این فرصت استفاده کنند و کشور‌های عربی نیز در راستای برقراری صلح همین کار را انجام دهند.»

وی افزود: ترامپ حق حاکمیت "اسرائیل" بر غور اردن را به رسمیت شناخته است. طرح‌های قبلی همگی شکست خورد، زیرا منافع اساسی "اسرائیل" و خواسته‌های فلسطینیان در آن گنجانده نشده بود. طرح صلح ترامپ یک روند حقیقی برای صلح پایدار و دائمی است.

نتانیاهو خطاب به سفرای سه کشور امارات، بحرین و عمان که در این نشست حضور داشتند، گفت: بسیار جای خوشحالی است که شما را امروز اینجا می‌بینم، حضور شما اینجا حامل پیامی بسیار مهم است.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید فروزان
|
Switzerland
|
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
0
0
از بحرین و امارات انتظاری بیس از این نبود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار