کد خبر: 988157
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
رضایی سرپرست کاروان ایران
سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: ما به هیچ وجه برای برگزاری اردو‌ها و مسابقات پارالمپیک مشکل مالی نداریم، اما معتقدیم هیچ کس را برای گردش به ژاپن مسافر نمی‌کنیم.
سرویس ورزشی جوان آنلاین- وحید صابری: هادی رضایی سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو امروز یکشنبه طی نشست خبری آخرین شرایط کاروان ایران را تشریح کرد.

وی گفت: در آذر ۹۷ در ستاد بازی‌های پارالمپیک سیاست خود را پیش بینی کردیم و برای اظهارنظر و تایید نهایی به فدراسیون‌ها ارسال کردیم که به تایید رسید و اسفند همان سال برای اجرا روی سایت کمیته ملی پارالمپیک قرار دادیم. طبق برنامه ریزی که داشتین تعداد مدال‌ها تغییر کرده یعنی ابتدا تصور می‌کردیم که ۳۳ مدال وری خواهیم داشت، اما امروز با توجه به عملکرد ورزشکاران و همچنین عملکرد رقبا این تعداد مدال‌ها کاهش یافته و به عدد ۳۰ مدال رسیده است. طبق پیش بینی فعلی، کاروان ایران می‌تواند در توکیو ٣٠ مدال شامل ٧ طلا، ١٢ نقره و ١١ برنز کسب کنیم.

رضایی با تاکید بر اینکه کسب سهمیه ملاک برای اعزام نیست خاطر نشان کرد: ما سیاست‌های خود را در خصوص تمام رشته‌ها اعلام کردیم. سیاست کمیته ملی پارالمپیک برای خیلی از رویدادها، اعزام کیفی بوده است، برای پارالمپیک توکیو هم قرار داشتن در یکی از گروه‌های چهارگانه را ملاک اعزام گذاشته ایم؛ و بعد از کسب سهمیه نیز حتی با روسای فدراسیون‌های مربوطه آسیب شناسی می‌کردیم تا مشکلی برای اعزام تیم‌ها نداشته یاشیم، سیاست ما از قبل تدوین شده و مربوط به پارالمپیک ۲۰۲۰ نیست.

سرپرست کاروان ورزش ایران اظهار داشت: سیاست ما ابتدا مقایسه نتایج ورزشکاران در سال‌های اخیر بوده و بر این مبنا ملاک اعزام را نتایج ورزشکاران در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در نظر گرفتیم. سیاست ما تنها کسب سهمیه نیست و فدراسیون‌ها نیز از ۱۴ ماه پیش در جریان این قضیه بودند و این سیاست را تایید کردند. در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۹ ورزشکار اعزام کردیم و با کسب ۱۷۰ مدال به ۸۰درصد موفقیت دست پیدا کردیم، در پارالمپیک توکیو هم به دنبال اجرای همین سیاست هستیم.

وی با اشاره به اینکه خدا رو شکر برای اعزام و اردو‌های ملی پوشان هیچ مشکل مالی نداریم خاطر نشان کرد: حدود ۶۱ درصد بودجه را از وزارت ورزش دریافت کرده ایم، اما با این حال هیچ مشکل مالی نداشته ایم. طبق سند در حال حاضر برای روزانه هر ملی ۳۰۰ هزار تومان هزینه می‌شود تا ملی پوشان دغدغه‌ای نداشته باشند. ما تا به امروز در پرداخت حقوق، برگزاری اردو و اعزام‌ها هیچ کوتاهی نداشته ایم. صرفاً برای پیروی از سیاست خود اقدام به حذف برخی سهمیه‌ها کردیم.
رضایی در ادامه گفت: با این ترکیب ٣٠ مدالی که پیش بینی شده به دست می‌آوریم و اگر هم کاروان را بزرگ‌تر کرده و مثلاً با ١٧٠ یا ٢٠٠ نفر به توکیو برویم بازهم همین تعداد مدال را به دست می‌آوریم. اما اگر دستور بدهند کاروان ایران را با تعداد کامل سهمیه‌های کسب شده به توکیو اعزام می‌کنیم. این سیاست ما است حالا چه درست و چه غلط؛ اگر به سیاست گذاری انتقاد وجود دارد که اصلا چه لزومی به بررسی و ارزیابی دارد.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک تاکید کرد: متاسفانه نگاه‌ها به ورزش جانبازان غالبا احساسی است درحالیکه در این عرصه هم مانند ورزش قهرمانی به صورت حرفه‌ای کار و هزینه می‌شود پس باید نگاه حرفه‌ای به آن داشت. باید موضوع نگاه و چگونگی آن را حل کرد.

وی با بیان این که هفته آینده وضعیت تیم‌ها و ورزشکاران اعزامی به توکیو مشخص می‌شود، افزود: هفته آینده باید موضع خود را به کمیته بین المللی پارالمپیک اعلام کنیم که از چه سهمیه‌ای در توکیو استفاده خواهیم کرد و در چه رشته‌هایی شرکت می‌کنیم. البته باز هم سعی می‌کنیم بررسی لازم را برای اعزام یا عدم اعزام تیم‌ها داشته باشیم و سپس تصمیم نهایی را اعلام کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار