کد خبر: 987020
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه سهم ما از بودجه عمرانی کشور کمتر از ۳ درصد است، گفت: به رئیس‌جمهور گزارش دادیم که این امکان وجود دارد تا پایان ۹۹ تعداد ۱۰۰ پروژه عمرانی تأثیرگذار به پایان برسد، مشروط بر اینکه تها‌تر‌هایی انجام شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: سعید محمد در گفتگو با «فارس» درتشریح سهم قرار گاه خاتم از بودجه گفت: بودجه عمرانی سال ۹۸ که بسته شد ۶۷ هزار میلیارد تومان بود که سهم قرارگاه ۲۴۰۰ میلیارد تومان تعیین شد. بعد یک اصلاحیه خورد و از ۶۷‌هزار میلیارد تومان به ۴۳ هزار میلیارد تومان کاهش یافت و متناسب با آن سهم قرارگاه از ۲۴۰۰ میلیارد تومان به ۱۱۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت. اگر تناسب بگیریم، سهم ما از بودجه عمرانی کشور که شاخصه خوبی برای سهم قرارگاه است، این رقم کمتر از ۳ درصد است. وی افزود: برای سال ۹۹ هم بودجه عمرانی ۷۰ هزار میلیارد تومان در لایحه بسته شد که سهم قرارگاه خاتم ۲۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گفته شده‌است و اینجا هم کمتر از ۳ درصد هستیم. پس در ۹۷ درصد بودجه، امکان فعالیت سایر شرکت‌ها فراهم شده‌است و سهم قرارگاه خیلی بزرگ نیست. وی تأکید کرد: بسیاری از پروژه‌ها به دلیل بی‌پولی خوابیده‌است، اما قرارگاه خاتم کارگاه‌ها و پروژه‌های خود را فعال نگه داشته است و این ناشی از توجه به سودِ کم از سوی قرارگاه و توجه به روحیه رسالت‌محوری قرارگاه است و همین امر موجب شده‌است، عده‌ای به اشتباه فکر کنند در این شرایط همه پول‌ها دست قرارگاه است در حالی که اینطور نیست.

تکمیل ۱۰۰ پروژه عمرانی تا پایان ۹۹ مشروط به تأمین مالی
فرمانده قرار گاه خاتم گفت: ما مطالباتی از سنوات گذشته از دولت داریم که با دلار ۲ تا ۳ هزار تومانی صورت وضعیت کردیم و طلبکار شدیم، اما امروز همان ارقام را دریافت می‌کنیم، در حالی که دلار حدود ۱۳ هزار تومان شده است. این افت ارزش پول برای ما رخ داده است؛ ضمن آنکه این پول‌ها که دریافت می‌کنیم عموماً به صورت اوراق است که ۳۰ تا ۴۰ درصد ریزش دارد، چون ما اغلب نگه نمی‌داریم و در بازار تبدیل به پول می‌کنیم و داخل پروژه‌ها می‌آوریم. محمد افزود: ما در قالب تهاتر املاکی را بابت طلب‌مان دریافت می‌کنیم و به سرعت نقد می‌کنیم و به چرخه فعالیت‌های قرارگاه می‌آوریم و بدهی خود را پرداخت می‌کنیم. همچنین به دولت پیشنهاد داد‌ه‌ایم در بحث اوراق تسویه خزانه، در حوزه تهاتر دارایی‌های غیرمولد دولت، با قرارگاه خاتم کار کنند که اگر رخ دهد افق خوبی داریم. ما به رئیس‌جمهور گزارش دادیم که این امکان وجود دارد که تا پایان سال ۹۹ تعداد ۱۰۰ پروژه عمرانی تأثیرگذار به پایان برسد مشروط بر اینکه تها‌تر‌هایی انجام شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار