کد خبر: 985134
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
حضور گسترده جامعه ورزش در مراسم وداع با سردار دل‌ها
جامعه ورزش کشور دیروز برای بزرگداشت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی سنگ‌تمام گذاشت. بروبچه‌های ورزشکار و مسئولان ورزش دیروز مثل روز‌های گذشته پای کار نظام، انقلاب و مقاومت ایستادند و دوشادوش مردم به احترام مالک اشتر ایران تمام‌قد ایستادند.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: دیروز خوب که لابه‌لای جمعیت را می‌دیدی چهره‌های آشنایی را میافتی که برخی از آن‌ها سعی در پنهان شدن داشتند، مثل مهدی ترابی که همین چند شب قبل مراسم ازدواجش را به احترام سردار شهید سلیمانی به تعویق انداخت و دیروز تلاش زیادی کرد که صورت خود را بپوشاند و گمنام و ناشناس در میان جمعیت باشد یا محمد انصاری که با نوزادش آمده بود تا نشان دهد که می‌خواهد راه و رسم مردی و مردانگی را از حالا به او بیاموزد. دیروز قهرمانان و پهلوانان میدان ورزش ایران، پهلوان عرصه جهاد و شهادت را بدرقه و ثابت کردند که مرام پهلوانی‌شان فقط در حرف نیست و وقتی پای عمل در میان باشد به خوبی آن را به نمایش می‌گذارند. حالا بگذار عده‌ای انگشت‌شمار به خاطر حفظ منافع‌شان سکوت کنند.

مظهر سادگی و شهامت
وحید شمسایی، فوتسالیست پرافتخار کشورمان یکی از چهره‌هایی بود که دیروز در مراسم حضور داشت و اینگونه ارادت خود را به حاج قاسم نشان داد: «ایشان صادقانه و با دل پاک به گونه‌ای رفتار کرد که توانست این همه آدم را به اینجا بکشاند. همه به او اعتماد داشتند. حرفی را که می‌زد به آن عمل می‌کرد و در مقابل دشمن شجاعانه می‌ایستاد. سادگی، شهامت و ایثار باعث شد تا تشییع پیکرش با این استقبال همراه شود. حضور امثال ما هم در این مراسم وظیفه بوده و این کمترین کاری است که می‌توانستیم انجام دهیم.»

مکتب سلیمانی از بین رفتنی نیست
شهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته دیگر چهره‌ای بود که در مراسم تشییع میلیونی پیکر سردار دل‌ها حضور داشت. هروی به ایسنا گفت: «سردار سلیمانی حامی مستضعفان بود و با جهاد در راه خدا خواب را برای دشمنان اسلام و این مرز و بوم حرام کرده بود. سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به راستی که برازنده لقب سردار دل‌ها بود. مرد بزرگی که حامی مستضعفان بود و با جهاد در راه خدا، خواب را برای دشمنان اسلام و این مرز و بوم حرام کرده بود.»

سرمربی تیم ملی کاراته افزود: «ترس دشمن از سردار حاج قاسم سلیمانی به حدی بود که حتی جرئت مبارزه رو‌در‌رو در مقابل ایشان را نداشتند و در یک اقدام ناجوانمردانه و بزدلانه تصمیم به ترور فرمانده بزرگ ایرانی گرفتند. دشمنان این مرز و بوم فکر کردند با ترور سپهبد سلیمانی نفس راحتی خواهند کشیدند، در حالی که سلیمانی یک فرد نبود و با مرام خود مکتب سلیمانی را در ایران بنا نهاده که از بین رفتنی نیست.»

پیام روشن به دشمنان مقاومت و ایران
سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی را حاوی یک پیام روشن برای دشمنان توصیف کرد و گفت: «آن چیزی که انسان را در بهت و حیرت فرو می‌برد و به انسان شوک وارد می‌کند، موج و دریای انسان‌هایی است که برای تجلیل از این شهید آمده‌اند. این حرکت شبیه حرکت تشییع پیکر حضرت امام (ره) و احیای دوباره ارزش‌های انقلاب، وفاق و همدلی و همنوایی یک ملت است. این یعنی چراغ فروزان این انقلاب و نظام هیچ‌گاه خاموش نخواهد شد. همه ملت یکصدا می‌گویند ما حاج قاسم هستیم، این پیام روشنی دارد.»

الگویی مثال زدنی برای مسئولان
رضوانی، رئیس فدراسیون شنا هم با اشاره به اینکه مردم قهرمانان واقعی خود را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنند، گفت: «مردم ایران، به ویژه جامعه ورزش کشور قهرمانان واقعی خود فراموش نخواهند کرد و تا همیشه پاسدار خون شهدا خواهند بود. شهید گرانقدر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی چهار دهه از عمر خود را صرف تأمین امنیت و آزادی کشورمان و همه مردم آزاده جهان کرد. حضور پرشکوه مردم ایران و عراق و سایر آزادگان جهان در مراسم سوگواری این شهید بزرگ نشان‌دهنده پیوند عمیق مردم با آرمان‌های ایشان است. خوشا به سعادت مردانی، چون حاج قاسم سلیمانی که یک عمر باعزت زیستند و با سربلندی به دیار حق می‌روند. اخلاص، تقوا، پایداری و پایمردی این سردار شهید الگویی مثال زدنی برای تمام مسئولان، به ویژه مدیران جوان خواهد بود و مطمئناً پرچم عزت ایران و اسلام که در دست حاج قاسم بود همواره برافراشته خواهد ماند.

طلبکار انقلاب نباشیم
مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت امیدوارم ادامه‌دهنده راه سردار باشیم: «من به تمام هموطنانم تسلیت می‌گویم. مهم‌تر از شهادت ادامه راه فرهنگ سلیمانی است. فرهنگ سلیمانی به ما درس می‌دهد که طلبکار انقلاب نباشیم. خودمان را بدهکار احساس کنیم و همچنان برای ارتقای این مرز و بوم بکوشیم. سردار سلیمانی هم جهاد کرد و هم با اخلاص جان و خونش را برای وطن، انقلاب و مردم عطا کرد. امیدوارم بتوانیم ادامه‌دهنده راه این فرهنگ، ایثار، گذشت و شهادت باشیم.»

سردار الهام‌بخش
سیدمحمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو هم گفت: شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی عظمت ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشیده و برای جامعه ورزش نیز ایشان یک پهلوان ماندگار است که الهام‌بخش در ایجاد انگیزه برای مبارزه کردن و به اهتزاز درآوردن پرچم زیبای امت اسلامی در اقصی نقاط جهان است. قطعاً دولت امریکا با به شهادت رساندن حاج قاسم مرگ خود را در منطقه رقم زده است. عظمت یکی از سرداران اسلام را دیدیم که امریکا را به لرزه درآورده بود و امریکایی‌ها حقارت خودشان را با ترور وقیحانه سردار سلیمانی نشان دادند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار