کد خبر: 984952
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
دبیرکل حزب‌الله لبنان در اولین سخنرانی خود پس از شهادت سردار سلیمانی با بیان اینکه محور مقاومت پاسخ سختی به این جنایت خواهد داد، اعلام کرد که کمترین بهای خون سردار سلیمانی و نایب رئیس حشدالشعبی اخراج ارتش امریکا از منطقه است. نصرالله همچنین گفت که سر ترامپ به اندازه کفش سردار سلیمانی نیز ارزش ندارد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سیدحسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در مراسمی که روز یک شنبه به مناسبت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی سپاه قدس و ابومهدی المهندس، جانشین فرمانده حشدالشعبی عراق برگزار شد، سخنرانی کرد. به گزارش شبکه المنار، نصرالله در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت به خانواده سردار سلیمانی، درباره احساس شخصی خود از این اقدام دردناک گفت: «جمعه که این اتفاق افتاد حاج قاسم به هدف و آرزوی خود رسید. همیشه در یادواره شهدا گفته‌ام که شهادت نزد فرماندهان و شهدا هدفی شخصی است، حاج قاسم از جوانی دنبال شهادت بود. به‌خصوص در دوران اخیر، او و ابومهدی همیشه در میادین جنگ و در میان شلیک گلوله‌های متعدد بودند». وی تصریح کرد: بسیاری از شب‌ها که یاد شهدا می‌کرد، سر در گریبان می‌برد. او می‌گفت که از شدت شوق لقاء‌الله و دیدار شهدا سینه‌اش تنگ می‌شود، بسیار مشتاق پیوستن به کاروان شهدا بود.

حاج قاسم خطری موجودیتی برای اسرائیل
نصرالله درباره تهدید بودن سردار سلیمانی برای منافع رژیم صهیونیستی هم سخن گفت و تأکید کرد: «آن‌ها قاسم سلیمانی نقطه مرکزی محور مقاومت را زدند. آن‌ها این مسئله را بررسی کردند، حاج قاسم چند هفته پیش پیش من بود. صحبت از آغاز سال جدید میلادی بود و من گفتم که خوشحالم آن را با نگاه کردن به روی شما آغاز می‌کنم، اما رسانه‌های امریکایی روی شما تمرکز کرده‌اند و دارند زمینه فراهم می‌کنند. گفتم که دارند از ژنرال قاسم سلیمانی صحبت می‌کنند و من گفتم که آن‌ها برای ترور شما طراحی کرده‌اند و حاج قاسم لبخند زد». نصرالله تأکید کرد: امریکایی‌ها هرکجا در منطقه می‌روند مقابل خودشان حاج قاسم سلیمانی را می‌بینند. به سوریه می‌روند حاج قاسم را می‌بینند. در عراق، در لبنان، در یمن و در افغانستان و در هر جایی مرتبط با محور مقاومت، مقابل‌شان حاج قاسم سلیمانی را می‌بینند، اسرائیل قاسم سلیمانی را خطرناک‌ترین مرد مقابل خود می‌دید. حاج قاسم را خطر موجودیتی برای خود می‌دانست، اما جرئت ترور او را نداشت، در سوریه می‌توانست این کار را بکند، اما جرئت نداشت و از امریکا خواست این کار را انجام دهد. نصرالله در ادامه سخنان خود درباره وظایف محور مقاوت در آینده گفت: «یکی از بزرگ‌ترین ژنرال‌ها و افتخارات ایرانی ترور شد. امریکا او را علناً ترور کرد که بگوید ما چنین جنایتی کردیم. مقابله با این ترور از همان شب شروع شد. بیانیه رهبر انقلاب اسلامی و دولت و مراجع و نیرو‌های مسلح روشن است. مردم هم که خودجوش به خیابان آمدند و تشییع دیروز در شهر‌های اهواز و مشهد را دیدید. پمپئو روی موضع مردم ایران تکیه کرده بود؛ امروز می‌گویم که به مشاورانت گوش نکن. تلویزیون رو نگاه کن که در اهواز و مشهد امروز چه دیدی و فردا در تهران و پس فردا در کرمان چه خواهی دید. ایران گام‌های هجومی برخواهد داشت و این را خواهید دید؛ شما دیدید که در هدف اول با حضور مردم و سران ایران شکست خوردید.»

قصاص عادلانه
نصرالله در پایان سخنان خود به قصاص عادلانه از عاملان ترور سردار سلیمانی تأکید کرد و گفت: «قصاص عادلانه به چه معناست؟ یعنی آنکه معلوم است این جنایت را چه کسی انجام داده، من نمی‌خواهم از منطق انتقام صحبت کنم، مسئله حاج قاسم متفاوت است. حتی اگر امریکا شخصیت دیگری از ایران را زده بود یا تأسیساتی را در ایران زده بود می‌شد گفت که این به ایران مربوط است و از این حرف‌ها، اما قاسم سلیمانی فقط متعلق به ایران نیست. قاسم سلیمانی یعنی ایران، لبنان، سوریه، یمن، افغانستان. قاسم سلیمانی یعنی کل امت اسلامی». نصرالله ادامه داد: ایران می‌داند که چطور پاسخ دهد، اما این مسئولیت ما را کم نمی‌کند؛ امروز اعلام می‌کنم که ایران چیزی از شما گروه‌های مقاومت نمی‌خواهد و نمی‌گوید چه کنید یا چه نکنید. اراده مسئولانش مشخص است، گروه‌های مقاومت باید تصمیم بگیرند که با این حادثه چطور برخورد کنند، هر کس تصمیم بگیرد که چطور انتقام بگیرد... ایران از دوستان و متحدان و از کسانی که در کنار آن‌ها ایستاد و از آنان در ۴۰ سال گذشته حمایت کرده، چیزی نخواسته است. امروز ایران در عزا است، چون بزرگ‌ترین افتخارات و بزرگ‌ترین ژنرال‌های خود را از دست داده، اما از ما چیزی نخواسته است. وی در ادامه تصریح کرد: ممکن است برخی بگویند که قصاص عادلانه این است که شخصیتی در حد حاج قاسم کشته شود. شخصیتی در حد این دو شهید نیست. سر دونالد ترامپ در حد کفش قاسم سلیمانی هم نیست؛ قصاص عادلانه کل موجودیت امریکا در منطقه است، حضور نظامی امریکا در منطقه قصاص عادلانه حاج قاسم و ابومهدی است. نصرالله همچنین امریکا را تهدید کرد و گفت: «وقتی تابوت افسران و سربازان امریکایی که عمودی به منطقه آمده‌اند، افقی بازگردند ترامپ خواهد فهمید چه کرده و انتخابات را هم خواهد باخت؛ اراده و هدف ما در محور مقاومت باید این باشد. پاسخ به خون قاسم سلیمانی و ابومهدی اخراج کل نیرو‌های امریکایی از منطقه ما باید باشد؛ این هدف ان‌شاء‌الله محقق خواهد شد و قدس و فلسطین نیز آزاد خواهد شد. وقتی امریکا از منطقه خارج شود این صهیونیست‌ها لباس‌های‌شان را در چمدان‌های‌شان خواهند گذاشت و آنگاه دیگر نیازی به نبرد با اسرائیل هم نخواهد بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار