کد خبر: 984936
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
مراسم آئین بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی امروز در وزارت ورزش و در جمع کثیری از مسئولین و رزشکاران برگزار شد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : در این مراسم مسعود سلطانی فر ضمن تسلیت مجدد برای شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: امیدوارم همه در مسیر آرمان‌های این شهید حرکت کنیم. شهادت سپهبد سلیمانی باعث محکم‌تر شدن پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.وی افزود: خوشبختانه امروز شاهد هستیم که بیش از ۸۰ درصد خاک سوریه و تقریبا همه خاک عراق از وجود نیرو‌های تکفیری پاک شده و در آرامش و امنیت است که این به برکت دلاوری‌های حاج قاسم سلیمانی، سپاه قدس و همرزمان او بوده است.
 
مراسم میثاق جامعه ورزش و جوانان با شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی
دکتر سلطانی فر گفت: قطعا اگر این حضور و این هدایت نبود، شاید امروز باید با داعش و گروه‌های تکفیری درمرز ها‌ی مانمی‌جنگیدیم، چون بخش‌های وسیعی از خط مرزی در تصرف آن‌ها بود. این گروه‌ها چهره‌ای از اسلام را به نمایش گذاشته بودند که به شدت مورد انزجار جهان قرار گرفته بود.
سلطانی فر عنوان کرد که سپاه قدس به فرماندهی شهید قاسم سلیمانی علاوه بر اینکه باعث شد منطقه از وجود این گروه‌های خشونت طلب پاک شود معادلات سیاسی منطقه و خاورمیانه نیز بهم بخورد و بی تردید این اتفاقات در آینده به نفع حرکت مقاومت تغییر کند.
وی خیلی با اشاره به به شهادت رساندن سردار سلیمانی به دستور امریکا اظهار داشت: این اقدام تاوان سختی خواهد داد و ملت ما انتقام سختی خواهند گرفت و به زودی شاهد آن خواهیم بود که سربازان آمریکایی با ذلت منطقه را ترک کنند.
وزیر ورزش و جوانان اطمینان داد: تامین امنیت منطقه با کمک همه کشور‌های منطقه صورت می‌گیرد و نیاز به حضور خارجی‌ها نیست. تفکر حاج قاسم سلیمانی یک تفکر و ایدئولوژی است که امروز باعث رویش‌های بسیاری خواهد شد.
سلطانی‌فر تصریح کرد: حاج قاسم‌های زیادی در حال به وجود آمدن و تربیت شدن هستند. مطمئن باشید این شرایط موجب انسجام و وحدت مردم می‌شود. شهادت این شهید بزرگوار باعث می‌شود که پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محکم‌تر شود.
سلطانی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای نامگذاری رویداد‌های ورزشی با نام سردار سلیمانی خواهید داشت، خاطرنشان کرد: فدراسیون‌ها تعدادی از رویداد‌های بین المللی را به نام این شهید عالی مقام نامگذاری کردند و امیدوارم بتوانیم مسابقات بیشتری را به نام او و با این هدف که این ارزش‌ها با تفکرات گسترش بدهیم، برگزار کنیم
 
مراسم میثاق جامعه ورزش و جوانان با شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی
عزم جامعه ورزش برای پاسداری از ارزش‌های انقلاب تا انهدام دشمن جزم‌تر خواهد شد
صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک هم در مراسم میثاق جامعه ورزش و جوانان با پهلوان ماندگار ایران اسلامی شهید عالی مقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: دشمن فرض می‌کرد با شهادت حاج قاسم قائله مقاومت پایان خواهد یافت در حالی که تازه قائله مقاومت آغاز شده است.
رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: در دایره انقلاب اسلامی این تجربه را داریم که هرگاه شخصیت بزرگی به وسیله دشمن به شهادت رسیده، یک ملت با هم متحد شده و همدلی و وفاق بین اقشار مختلف کشور بوجود آمده است.
وی افزود: شهادت شهیدان مطهری، بهشتی رجایی و باهنر را بیاد داریم که امام گریست و یک امت گریستند، اما خون‌های پاکشان باعث قوام و استحکام انقلاب و نظام اسلامی شد. در شهادت سپهبد صیاد شیرازی هم رهبر معظم انقلاب گریستند و ملت داغدار شد، اما شاهد بودیم که ریشه مقاومت تقویت شد.
صالحی امیری تاکید کرد: امروز هم باور داریم که شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی علاوه بر آثار داخلی که همدلی و وفاق ملی و رویش حیاتی جدید در راه مقاومت است، در تحولات منطقه نیز اثرات زیادی دارد و مطمئن هستیم در خاورمیانه تغییراتی رخ خواهد داد که دشمن را از کرده خود پشیمان خواهد کرد.
او ادامه داد: باور داریم دایره مقاومت از سوریه، عراق، لبنان و یمن فراتر خواهد رفت به طوری که دشمنان از کرده خود پشیمان شوند. در دوران جنگ و در بحث اعزام حجاج شاهد بودیم که حاج قاسم چقدر کمک کرد تا این راه باز شود و امروز همه ما قدردان زحمات او هستیم و به روح پاکش درود می‌فرستیم.
صالحی امیری در پایان گفت: بار دیگر از زبان جامعه ورزش که همیشه به ارزش‌های انقلاب وفادار بوده شهادت این قهرمان ملی را تسلیت می‌گویم و مطمئن هستیم بعد شهادت ایشان عزم جامعه ورزش برای پاسداری از ارزش‌های انقلاب تا انهدام دشمن جزم‌تر خواهد شد.

جانشین قرارگاه ثارالله:سردار سلیمانی با خدا معامله کرد

جانشین قرار گاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخلاق حسنه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را دلیل محبوبیت وی در میان آحاد مردم دانست.
سردار کوثری در حاشیه میثاق جامعه ورزش و جوانان با شهید عالی مقام و پهلوان ملی ایران سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شجاعت و رشادت تنها بخشی از ویژگی‌های منحصر به فرد این سردار گرانقدربود بلکه آنچه در مورد ایشان قابل توجه است اخلاق حسنه شان بود که از وی فردی محبوب در میان آحاد مردم ساخته بود.
او افزود: برای ایشان هیچ فردی بر فرد دیگر برتری نداشت و به همین دلیل هم بود در اکثر عملیات همانند یک‌رزمنده پشت خاکریز‌ها حضور داشت و مبارزه می‌کرد. جانشین قرارگاه ثارالله در ادامه به حضور وی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و توضیح داد که ایشان در آن سال‌ها ۲۵ سال بیشتر نداشتند و‌پس از بیانات امام راحل برای حمایت از نیرو‌های مسلح، به همراه جمعی از بسیجیان به جبهه شتافتند. کوثری یادآورشد: بسیاری از بسیجیان سیستان و بلوچستان و‌کرمان با انگیزه الهی تحت فرماندهی حاج قاسم گرد هم آمدندو بعد از یکسال تیپ ۴ ثارالله را تبدیل به لشکر کردند و در واقع ایشان در سن ۲۶ سالگی فرمانده لشکر بود.
وی با بیان اینکه ایشان همه مشکلات را حل می‌کرد گفت: این دلیل بود که هم پای رزمندگان بود و همه موارد را صادقانه بیان می‌کرد. جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با اشاره به فرهنگ ایثارگری و رشادت در میان رزمندگان افزود: این فرهنگ بود که باعث شد یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد. او همچنین فشار‌های روحی و‌خستگی‌هایی سرداران و سربازان جنگ را مورد توجه قرار داد و افزود: سردار قاسم سلیمانی خستگی را خسته کرد چرا که او با خدا معامله کرده بود و هرکه با پروردگار عهد ببندد خسته نمیشود.
سردار کوثری افزود: ایشان بلافاصله بعد ازدفاع مقدس برای ایجاد امنیت به دنبال اشرار وقاچاقیان رفت و در کوتاه مدت امنیت را هم در سیستان‌وبلوچستان و‌هم در کرمان به وجود آورد و درسال بعد فرماندهی نیروی قدس را عهده دار شد و در این جایگاه نیز کاری کرد که استکبار یا صهیونییت به وحشت بیفتد.
وی تاکید کرد: حاج قاسم در راه اسلام عزیز مبارزه کرد و در این راه یک لحظه احساس خستگی نکرد، چون ایشان با خدا معامله کرده بود. سردار کوثری در پایان افزود: سپهبد قاسم سلیمانی آرزوی شهادت داشت به ویژه از زمان شهادت حاج احمد کاظمی بسیار بی تاب بود تااینکه به این مقام نائل امد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار