کد خبر: 983924
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
نماینده مردم تبریز
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تاکید بر تصویب طرح دو فوریتی شفاف سازی منابع مالی تبلیغات انتخاباتی اظهار امیدواری کرد که اجرای آن به انتخابات پیش روی مجلس خواهد رسید.

احمد علیرضابیگی با یادآوری تلاش های مجلس برای اصلاح قانون انتخابات، اظهار داشت: حدود سه ماه پیش طرح استانی شدن انتخابات با هدف اصلاح بخشی از قانون انتخابات در دستور کار مجلس قرار گرفت که بعد از تصویب در صحن برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذر شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مصوبه مجلس در بحث استانی شدن انتخابات با ایراد شورای نگهبان روبرو شد، ادامه داد: بعد از ایراد شورای نگهبان، کمیسیون شوراها اقدام به حذف مواد مربوط به استانی شدن انتخابات کرد که البته مخالفت صحن مجلس را به دنبال داشت و در نهایت بنا شد مجلس اصلاح قانون انتخابات را در قالب لایحه جامع انتخابات پیگیری کند اما از ابتدا مشخص بود که انجام این مهم زمان بر بوده و به عمر مجلس دهم نمی رسد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری تصویب دو فوریت طرح شفاف سازی منابع مالی تبلیغات انتخاباتی طی روزهای اخیر در مجلس، گفت: در تدوین این طرح ما بخش هایی از طرح استانی شدن انتخابات را که مربوط به هزینه کردهای انتخاباتی کاندیداها بود و مورد ایراد شورای نگهبان واقع نشده بود با تغییراتی در قالب طرح دو فوریتی تدوین کردیم که دو فوریت آن هفته گذشته در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

علیرضا بیگی با بیان اینکه بعد از تصویب دوفوریت، طرح برای بررسی به کمیسیون شوراها ارسال شد، از تصویب آن در کمیسیون شوراها خبر داد و افزود: این طرح هم اکنون آماده ارسال به صحن است و به طور قطع در دستور کار هفته آینده مجلس قرار دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در تشریح مواد این طرح با بیان اینکه این طرح ناظر به موضوعات پشتیبانی مالی و بخش تبلغیات کاندیداهای نمایندگی مجلس است گفت: در این طرح به منابعی که نامزدها می‌توانند از آن برای امر انتخابات استفاده کنند، مراحلی که باید طی کنند، نظارت‌هایی که باید وجود داشته باشد، اینکه چه کسانی مجاز به کمک های مالی بوده و چه کسانی مجاز نیستند اشاره شده است به طور مثال طبق این طرح کاندیداها به هیچ عنوان مجاز نیستند کمک های خارجی دریافت کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح شفافیت مالی نامزدها به انتخابات مجلس آینده خواهد رسید، تاکید کرد: تمام تلاش مان بر این بود که بتوانیم قبل از آغاز مرحله تبلیغات در انتخابات این طرح را به تصویب نهایی برسانیم به همین دلیل با قید دو فوریت آن را در دستور کار قرار دادیم تا همزمان با تصویب در مجلس به تایید شورای نگهبان هم برسد و بتوانیم شاهد اجرای آن را در انتخابات پیش رو باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر