کد خبر: 983028
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
سخنگوی شورای نگهبان مطرح کرد
سخنگوی شورای نگهبان از تشکل‌های دانشجویی دعوت کرد در فرایندی نمایندگان خود را معرفی کنند تا به عنوان ناظر بر سر صندوق‌ها حاضر باشند و گزارش انتخابات را خودشان اعلام کنند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش فارس، در ادامه سلسله دیدار‌های تشکل‌ها، احزاب و شخصیت‌های سیاسی، این بار نمایندگان تعدادی از تشکل‌های دانشجویی با عباسعلی کدخدایی، قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان دیدار و گفتگو کردند.
در ابتدای این دیدار نمایندگان تشکل‌های دانشجویی پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را درباره عملکرد شورای نگهبان بیان و سؤالاتی را مطرح کردند.

کدخدایی با بیان اینکه فراتر از مباحث سیاسی به نظام جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داریم، گفت: این نظام، نظامی است که با هدایت‌های امام خمینی (ره) و پشتیبانی مردم و از رهگذر لطف خدا به دست آمده است. وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نظامی است که از منظر اهداف و آرمان‌های انسانی و نه فقط اسلامی، هیچ کجای دنیا مثل آن وجود ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به دوره طاغوت و وضعیت اسفناک زندگی مردم در این دوره گفت: در دوره پهلوی با حدود ۲۴ میلیون جمعیت، ۴ میلیون بشکه نفت در روز می‌فروختیم، اما مردم در فقر زندگی می‌کردند و جمع کوچکی کارمند دولت شده بودند که زندگی متوسطی داشتند و بقیه مردم در شرایط سخت بودند. کدخدایی افزود: قبل از انقلاب و در دوره طاغوت «پاسخگویی» موضوعیت نداشت و انتخاباتی به مفهوم امروزی وجود نداشت گاهی اطلاعیه زده می‌شد که فردا انتخابات است، در کتاب‌ها می‌خواندیم که مجلس سنا وجود دارد ولی در عمل چیزی وجود نداشت. وی نظام جمهوری اسلامی را حاصل ایثارگری و نظامی مردمی به رهبری امام خمینی (ره) با تأکید بر اجرای موازین اسلامی دانست و تأکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مجموعه‌ای از نهاد‌های متشکل از آرمان‌هایی است که برآمده از قانون اساسی است که بزرگانی مثل شهید بهشتی (ره) در تدوین آن نقش داشتند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه کسی ادعا ندارد که قانون اساسی بی‌نیاز از بازنگری است، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با ایثارگری‌های زیادی شکل گرفته و در طول ۴۰ سال گذشته نیز هزینه‌های زیادی برای آن داده‌ایم که باید از این سرمایه ارزشمند پاسداری کنیم.

کدخدایی وضعیت بسیاری از کشور‌های همسایه و اطراف را مورد اشاره قرار داد و گفت: در کشور‌های مختلف می‌بینیم که چه وضعیتی دارند. مصر را ملاحظه کردید چه شد، اما خداوند نسبت به مردم ایران لطف داشت و با وجود دشمنی‌ها و مسائل مختلفی که رخ داد، کشور از مسیر اصلی منحرف نشد.

وی پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از وظایف جوانان، به‌خصوص دانشجویان برشمرد و تأکید کرد: اگر ما نظام را در کلیت به این شکل قبول کنیم و بدانیم چه سرمایه با ارزشی داریم، در همه عرصه‌ها تلاش خواهیم کرد که حضور فعال داشته باشیم، البته این حرف به معنای این نیست که حتما پستی داشته باشیم بلکه همین فعالیت دانشجویی و مطالبه‌گری کار با ارزشی است و اگر مسئولیتی هم عهده‌دار شدید باید این مسیر را ادامه دهید.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
0
کدوم انتخابات؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار