کد خبر: 981930
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
سخنگوی سازمان غذا و دارو:
با شروع فصل پاییز سوالات زیادی در خصوص لزوم تزریق واکسن آنفولانزا و چگونگی تزريق آن مطرح مي شود. آنفولانزا بيماري است که به سرعت شيوع مي يابد و توسط سويه هاي مختلفي که هر ساله تغيير مي کنند ايجاد مي شود به همين دليل است که هر سال نياز به تزريق واکسن جديد است .بیشترین زمان احتمال ابتلا به آنفولانزا ماه های مهر تا اسفند است. اگرچه برخی علائم بیماری سرماخوردگي و آنفولانزا مشابه هم است ولي اين واکسن در مقابل سرماخوردگي از ما محافظت نمي کند. واکسن آنفولانزا دو تا سه هفته پس از تزريق بر عليه سه سويه از ويروس ها محافظت مي کند بنابراين دقيقا قبل يا بعد از واکسيناسيون احتمال درگيري با سويه هاي بيماري زا وجود دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،سخنگوی سازمان غذا و داروگفت: سال گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار واکسن آنفلوانزا وارد کشور شد که از این تعداد ۴۰۰ هزار عدد آن امحا شد.

دکتر کیانونش جهانپوراذعان داشت : سالیانه سالانه ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار واکسن برای گروه های در معرض خطر در شبکه های بهداشتی توزیع می شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد :در سال جاری یک میلیون و ۸۶۰ هزار واکسن آنفلوانزا وارد کشور شد و زمان ورود واکسن به بازار دو هفته نسبت به سال قبل زودتر بود، اما امسال به خاطر اطلاع رسانی علی رغم تبلیغات ضد واکسن ۵۵ درصد بیش از پارسال تلقیح صورت گرفت.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار