کد خبر: 980711
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
قالیباف و رئیسی به جمع دانشجویان رفتند
روز ۱۶ آذر امسال یک غایب بزرگ در جمع دانشجویان داشت.
سرویس سیاسی جوان آنلاین:  حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران؛ هم‌او که چهارشنبه هفته گذشته در همایش بیمه و توسعه گفت: «۱۶ آذر دانشگاه‌های ما باید این باشد که بگوید راه برای ایستادگی و مقابله در برابر اقدامات تروریستی اقتصادی امریکا چیست و در تمام دانشگاه‌ها همه دانشجو‌ها و اساتید باید یک شعار را امسال داشته باشند و آن شعار علیه ترور اقتصادی و تروریست‌های اقتصادی و آمادگی برای ایستادگی و مقابله در برابر تحریم‌های ظالمانه است.»، اما کسی که سکان‌دار مقابله با اقدامات تروریستی اقتصادی امریکاست، ترجیح داد در جمع دانشجویان حاضر نشود. شاید به این دلیل که به خاطر ناکارآمدی‌های دولت در حوزه اقتصادی و افزایش قیمت بنزین، روحانی در دانشگاه گوش شنوایی برای سخنانش نیافت. در چنین روزی، اما آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه و محمدباقر قالیباف به دانشگاه تهران و علامه طباطبایی رفتند و در مواجهه حضوری با دانشجویان پای سخن آن‌ها نشستند.

محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر دیروز در ویژه برنامه «دوباره لبخند» که به‌مناسبت روز دانشجو و از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، پس از تبریک روز دانشجو به دانشجویان و دانش‌پژوهان، آنان را قلب همیشه تپنده این سرزمین برای معنا‌بخشی و حرکت نامید و گفت: «شمایید که عجین شده با آزادی و استقلال و تلاش و پیشرفت برای تحقق حق‌طلبانه عدالتید. این روز‌ها که در جلسات مختلف حضور پیدا می‌کنم و با مخاطبان مختلف گفتگو می‌کنم، وقتی که خسته و کسل از مشکلات و ناکارآمدی‌ها می‌شوم، با دیدن دانشجویان و حضور در کلاس درس، نشاط و انگیزه می‌گیرم. با همه مشکلاتی که با آن‌ها روبه‌رو هستید، هنوز امید ما به شماست.» شهردار اسبق تهران در ادامه با برشمردن سه ویژگی «عدالت‌خواهی»، «استکبارستیزی» و «کار و تلاش» برای دانشجویان و جنبش دانشجویی، افزود: «استکبارستیزی یعنی ایمان به سنت‌های الهی و وعده الهی، یعنی نفی دخالت بیگانه، یعنی توانمند بودن، باور به ما می‌توانیم و تکیه به مردم و توان داخلی. مردم با هر سلیقه و گرایشی، با هر دین و مذهبی، با هر‌نژاد و قومیتی بر سر استقلال کشور و عزت مردم در مقابله با زورگویی هم‌نظر هستند و اختلافی ندارند. همه می‌گویند باید مستقل بمانیم، اما مشکل اینجاست که مستقل ماندن نیازمند توانمندی و اتکا به ظرفیت‌های داخلی است. مشکل اینجاست که برای حل مسائل داخلی، مسیر خارجی را دنبال می‌کنند.»

قالیباف در ادامه ضمن انتقاد از دولت در روش اجرای طرح افزایش قیمت بنزین به حوادث اخیر پس از این تصمیم اشاره کرد و گفت: «نگاه کنید به همین ماجرای بنزین. وقتی با مردم و بین مردم نیستید، ناگزیر از پشت شیشه ماشین نظرسنجی می‌کنید، تصمیم غیرکارشناسی می‌گیرید. بعد هم اجرای غلط انجام می‌دهید و تازه بعدش هم که با عواقب تصمیم غلط خودتان روبه‌رو می‌شوید فشار می‌آورید برای مذاکره، آن هم پس از خلف وعده و زیر میز زدن آنها.»

روحانی کشور را متوقف کرده است
قالیباف ادامه داد: «این اصل حرف ما با آقای روحانی است. اینکه ایشان کشور را متوقف کرده است. این همه ظرفیت و توان داخلی را رها کرده و چشم امیدش به مذاکره است. این یعنی تمنای از بیگانه، این یعنی توزیع فقر که منجر به فساد و تبعیض می‌شود. این یعنی حکومت ۴ درصدی‌ها بر مردم و تعطیل کردن کارخانه‌ها. این یعنی دادن ارز ۴۲۰۰ تومانی به سفارش شده‌ها و ورشکست کردن تولیدکنندگان و صادرکنندگان و بیشتر شدن واردات لوازم آرایشی و خودرو‌های لوکس کذایی و دلالی و قاچاق. یعنی روزانه هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه کردن. یعنی از بین بردن آینده شما.»

قالیباف در ادامه سخنانش با اشاره به ویژگی سوم دانشجویان که تلاش و پیشرفت است، عنوان کرد: «این همان عنصری است که ما امروز به آن نیازمند هستیم. ما امروز نیازمند کار هستیم. ما امروز نیازمند مدیریت هستیم. کلید واقعی حل مشکلات کشور دست شماست که همان روحیه کار و تلاش است، نه کلید قلابی آقای روحانی. ما نیازمند تسهیل‌گری در فضای کسب و کار و استفاده از فناوری‌های نوین هستیم. ما باید کسب و کار جدید داشته باشیم. در دنیا بیش از ۵۰ هزار شغل شناسایی شده‌اند، اما در ایران بیش از ۱۲ هزار شغل نداریم».

هرگز نباید از مطالبات دانشجویی به عنوان مشکل یاد شود
رئیس قوه قضائیه نیز دیروز میهمان دانشجویان دانشگاه تهران بود. آیت‌الله رئیسی با گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: «۱۶ آذر نماد ضد استکباری، ضد استبدادی و ضد استعماری دانشگاه و دانشجو است و این نماد نقش دانشجو و دانشگاه را در شناخت نیاز‌ها و ایفای نقش برای رفع نیاز‌ها نشان می‌دهد.»

وی با بیان اینکه امروز روز احساس خطر دانشگاه و دانشجویان نسبت به خطر نفوذ بیگانگان بوده است، گفت: «جریان جنبش دانشجویی و شهدای دانشجو قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای ضدیت با استبداد داخلی و استعمار خارجی و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلامی گواهی صدقی بر این مدعا هستند که دانشجویان در دفاع مقدس و در عرصه‌های مختلف ایستادگی کردند و نقش جنبش دانشجویی را به عنوان مؤذنان و کسانی که آرمان‌خواه و عدالت‌خواه هستند ایفا کردند و آن‌ها مانند برخی از تلاش‌ها و سخن‌ها به دنبال کسب قدرت و نام و نشان نیستند، بلکه دنبال تحقق یافتن آرمان‌های بلند هستند که این امر امر مبارکی است.» آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: «جریان دانشجویی کشور باید به عنوان جریان آگاه، بابصیرت، زمان‌شناس، دردآشنا و دغدغه‌مند نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی بماند و نقش دانشجویان در این عرصه بسیار تعیین کننده است.» وی با تأکید بر اینکه مطالبه از مسئولان باید به عنوان یک نعمت و ثروت تلقی شود، گفت: «هرگز نباید از مطالبات دانشجویی به عنوان یک مشکل یاد شود، بلکه بیان دغدغه‌ها و مشکلات و لسان مردم بودن یک نعمت و فرصت است.»

محمد حسن معصوم زاده، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، امین نوریان نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، علی طلوعی نماینده بسیج دانشجویی علی اسکندری نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی آرمان به بیان نظرات خود پرداختند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
0
0
سلام: ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خالصانه رئیس محترم قوه قضائیه جناب آقای رئیسی و سایر قضات شریف. صمیمانه پیشنهاد می گردد در بحث مبارزه با فسادباید با مفسدان و عاملان و مسببان آن توامان محاکمه عادلانه صورت پذیرد واین خواسته عموم ملت است که یقیناً باعث اقتدار نظام می گردد، نباید فقط با یک طرف داستان فساد مبارزه کرد بلکه دستگاه قضایی و دادستانهای محترم به عنوان مدعی العموم و دفاع از حقوق ملت و بیت المال بر اساس قانون آن اشخاصی که از وابستگان و تصمیم گیران درقدرت هستند ودارای هر پست ومقامی هستندو تصمیمات نابخردانه شان منشاء و سرآغازبسیاری ازرانت ها وفسادها درکشور می شوند بدون در نظر گرفتن حزب و جناح، آنها رامواخذه و محاکمه عادلانه کنند هرچند بر اریکه قدرت باشند قطعا باید محاکمه شوند و تاوان تصمیمات خسارت بار،ذلت بار و زیان آفرین را بپردازند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار