کد خبر: 980704
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
دبیرکل انجمن کشتیرانی با اشاره به افزایش هزینه‌ها پس از تحریم گفت: «برای جبران افزایش هزینه‌ها در تحریم یا باید منبعی باشد که یارانه و سود معقول به ما بدهد یا اینکه از محل فعالیت‌های اقتصادی، این افزایش هزینه‌ها جبران شود.»
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: ‌مسعود پل‌مه در گفتگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که چرا شرکت‌های کشتیرانی داخلی پس از تحریم‌های اخیر و خروج لاینر‌های دنیا از بنادر ایران، تعرفه‌های حمل کالا را بسیار افزایش دادند، اظهار داشت: «در یک حوزه اقتصادی وقتی تحریم رخ می‌دهد، محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود، ضمن آنکه در حوزه کشتیرانی با اعمال تحریم‌ها، قابلیت رقابت در مسیری نظیر خلیج فارس از بین می‌رود حال اشخاصی که در این چرخه می‌مانند، این توانمندی را دارند که نرخ را تعیین کنند.»

دبیرکل انجمن کشتیرانی اضافه کرد: «البته اینکه عنوان شود کشتیرانی‌های داخلی در شرایط تحریم از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند، ما این اعتقاد را نداریم. نرخ کرایه حمل شامل موارد فراوانی نظیر قیمت سوخت، هزینه بیمه، حقوق پرسنل و حتی شرایط تهدید است که همه این موارد قابل استناد است؛ حال شرکت‌های ایرانی به تبعیت از این فرمول اقتصادی، ناچار هستند کرایه حمل را افزایش دهند و این به مفهوم سوءاستفاده از شرایط موجود نیست، بلکه به تبعیت از بازار بابت افزایش هزینه‌ها است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار