کد خبر: 980406
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
نماینده مجلس:
نماینده مجلس با بیان اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس در حال بررسی لست، گفت: معافیت مالیاتی هنرمندان با توجه به لزوم ایجاد عدالت مالیاتی میان مردم عادی و طبقه‌ای خاص، منطقی نیست.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: شمس الله شریعت نژاد درباره لزوم مقابله با فرار‌های مالیاتی، گفت: اینکه کشور باید براساس مالیات اداره شود امری بدیهی است و اغلب کشور‌های دنیا به این سبک اداره میشوند. ۶ سال پیش کل منابع مالی حاصل شده از بخش مالیات حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بود و درحال حاضر به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. رشد درآمد‌های مالیاتی کشور چشمگیر بوده است، ولی کافی نمی‌باشد. چراکه میزان فرار مالیاتی قابل توجه است.

وی ادامه داد: با فرار مالیاتی باید به شدت برخورد شود. فرار مالیاتی به معنای دزدی از جیب مردم و بیت المال است. دستگاه‌های نظارتی باید نظارت‌های خود را افزایش دهند. شفاف شدن منابع درآمدی مردم، کنترل و ارزیابی حساب‌های بانکی در مقابله با پدیده فرار مالیاتی تاثیرگذار هستند.

نماینده مردم مازندران با بیان اینکه مالیات بر عایدی سرمایه میزان فرار مالیاتی را کاهش می‌دهد، گفت: متاسفانه سوداگران، سرمایه‌های خود را وارد بازار مسکن، طلا و دلار می‌کنند و از این طریق به صورت غیر تعارف سود‌های کلانی نصیب‌شان می‌شود، بدون اینکه مالیاتی بپردازند.

طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس شورای اسلامی برای مقابله با این سوداگری‌ها درحال بررسی است. طرح مذکور هنوز به صحن مجلس نیامده است، ولی در کمیسیون اقتصادی روی آن بحث‌های زیادی شده است.

شریعت‌نژاد با بیان اینکه پدیده حساب‌های اجاره‌ای و نیابتی ابزاری برای فرار مالیاتی شده است، گفت: ساماندهی و مسدودسازی حساب‌های اجاره‌ای امر الزامی برای مقابله با فرار مالیاتی است. این موضوع نیاز به شفاف‌سازی دارد. به عنوان مثال شخصی باید مالیات بدهد و مالیات هم او هم تصاعدی بالا میرود، ولی برای اینکه این اتفاق نیافتد درآمد‌ها و تراکنش‌های بانکی خود را بین حساب‌های سایر اشخاص توزیع میکند تا مشخص نشود این دارایی مال او است.

وی در ادامه افزود: رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی و افزایش نظارت‌ها در صدور آن‌ها هم می‌تواند کمک فراوانی به کاهش فرار مالیاتی کند.

نماینده مردم مازندران درباره معافیت مالیاتی هنرمندان گفت: میزان منابع مالی حاصله از محل مالیات هنرمندان باید محاسبه شود. اینکه شخصی بازیگر مشهور و یا چهره‌ای رسانه‌ای است دلیلی بر عدم پرداخت مالیات آن نمی‌شود. معافیت مالیاتی هنرمندان منطقی نیست. بویژه اینکه باید مردم احساس کنند عدالت در این زمینه برقرار است و با طبقات خاص اجتماعی بصورت ویژه برخورد نمی‌شود.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
0
0
نماینده محترم مازندران " موارد بسیار جالب در باره فرارمالیاتی بیان داشتید " امیدوارم انچه در نقص قوانین وجود دارد " بانمایندگان این دوره یا دوره جدید تصویب شود " از فرارمالیاتی جلوگیری شود " منافع این کار برای جامعه چندچیز است.
1- کشور را از وابستگی به نفت نجات
می دهد .
2-اختلاف طبقاتی با فرارمالیاتی روز به روز بر جامعه تحمیل شده " خطرناک خواهد شد " فرصت به دشمنان برای قراردادن جوانان ناراضی از این اختلاف طبقاتی "در مسیر اهداف پلید خود " خواهد بود
3-اختلاف طبقاتی ایجاد شده " رشد و پویائی را از جوانان حقوق بگیر "چه کارگر ویا کارمند می گیرد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار