کد خبر: 980230
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
عضو فقهای شورای نگهبان:
عضو فق‌های شورای نگهبان با بیان اینکه حق نداریم خود را در برابر دشمن ذلیل کنیم و تسلیم شویم، گفت: پذیرفتن کاری که از توان انسان خارج است مذلت او را در پی خواهد داشت.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش رسا، آیت‌الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به درخواست امام سجاد (ع) در دعای مکارم الاخلاق از خداوند برای دوری از کبر گفت: انسان برای دوری از کبر باید مراقبت‌های لازم را داشته باشد. وی افزود: گاهی ممکن است که انسان به واسطه تحصیل علم و مقام تصور کند که از دیگران برتری دارد، اما برای اینکه این توهم نادرست پیدا نشود یا از بین برود انسان باید از خود مراقبت کند و بداند که تنها خداوند متعال از جایگاه انسان‌ها اطلاع دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مؤمن اجازه ندارد خود را تحقیر و ذلیل کند، اظهار داشت: عزت حوزه‌های فراوانی در امور شخصی، سیاسی و اجتماعی دارد، اگر ملت شریف در برابر طواغیت می‌ایستد و تسلیم نمی‌شود، افزون بر اینکه امر الهی است، عزت اسلامی محسوب می‌شود چرا که ما حق نداریم خودمان را ذلیل کنیم و مستعمره کفار و دشمنان شویم. وی در ادامه ابراز داشت: گناه انسان را نزد مردم و خدا به مذلت می‌کشاند، اینگونه نیست که گناهکار تنها عقوبت شود بلکه دچار خواری و مذلت نیز می‌شود، اگر انسان از خواری گناه به عزت و شرافت اطاعت الهی منتقل شود می‌تواند به غنا دست پیدا کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه تبیین عواملی که سبب ذلت انسان می‌شود، خاطرنشان کرد: گاهی انسان سراغ کار‌هایی می‌رود که از توان او خارج است، اگر کسی توان کاری را ندارد و بر آن اصرار داشته باشد سبب اعتراض مردم و ذلت فرد می‌شود، بر اساس روایات این مذلت است که انسان متصدی کاری شود که از عهده‌اش بر نمی‌آید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار