کد خبر: 979337
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
بعد از اعلام یک ساعت تنفس، ماهرخ کیان‌زاده کارشناس اسلحه‌شناسی در جایگاه قرار گرفت و گفت: گلوله‌ای که به بدن مرحومه خورده زاویه‌دار بوده و بین قاتل و مقتول کشمکشی رخ داده و این به معنی عدم اراده برای انجام قتل عمد است. اگر گلوله کمانه می‌کرد و بعد به بدن مرحومه می‌خورد، قطر اصابت بیشتر می‌شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: قاضی: آیا دو گلوله به بدن مرحومه اصابت کرده است؟

کارشناس: دست در زوایای مختلف در حرکت بوده در نتیجه گلوله از دست خارج و به سینه خورده و متوقف شده است. بنابراین دو گلوله نمی‌تواند به بدن اصابت کرده باشد.

در ادامه سرهنگ ابراهیمی کارشناس دیگر اسلحه‌شناسی در جایگاه قرار گرفت و در پاسخ به اینکه گلوله کمانه کرده و به سینه خورده است، گفت: «گلوله کاملاً سالم است، بنابراین محال است به دیوار حمام برخورد کرده باشد. محرز است همان گلوله که به دست خورده سپس به سینه اصابت کرده و متوقف شده است. «قره‌داغی کارشناس پزشکی قانونی هم گفت: «اسلحه به دست متهم چسبیده نبوده، اما گلوله از فاصله نزدیک شلیک شده است. کشمکشی هم رخ داده است و، چون دست زاویه‌دار نسبت به سینه است در نتیجه گلوله نیز زاویه‌دار وارد شده و محل اصابت را بیضی شکل کرده است. «قاضی: پس با این توضیحات گلوله‌ای از بدن خارج نشده است، بنابراین بحث بررسی DNA روی گلوله‌ای که در وان باقی‌مانده منتفی است.

در همین زمان دکتر میرویسی اولین کسی که جسد میترا استاد را معاینه کرده در جایگاه قرار گرفت و در مورد اینکه چرا گلوله از بدن خارج نشده، گفت: تصور ما این است پشت بدن مرحومه مانعی وجود داشته که باعث شده گلوله خارج نشود و زیرپوست بماند. قطرات خون دایره‌ای بود، یعنی قطره‌قطره ریخته کف وان و حمام. در مورد مسیر گلوله باید بگویم پنج شلیک گلوله داشته‌ایم. یک گلوله به بدن خورده و دقیقاً مشخص است که به کجا‌های بدن آسیب رسانده است.

سپس نجفی ایستاد و سؤال کرد: «تعداد گلوله‌هایی که به دیوار خورده چند گلوله بوده است؟ «کیان‌زاده کارشناس اسلحه‌شناسی پاسخ داد: «دو گلوله. اسلحه شما کالیبر ۹ بوده و گلوله روکش دارد. داخلش سرب است و وقتی به سرامیک خورده ذراتش باقی مانده است.»

قصد قبلی نجفی برای قتل محرز است
در آخر نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: قصد قبلی نجفی برای قتل کاملاً محرز است. وی سلاح را برمی‌دارد از ضامن خارج می‌کند و بالشت را برای کم کردن صدای شلیک به همراه خود می‌برد. در واقع نجفی از قبل قصد انجام قتل را داشته و ۵ گلوله را به یک انسان بی‌گناه شلیک کرده است. این حاکی از قصد قتل بوده است. «نماینده دادستان گفت: «اگر پنجمین گلوله هم نمی‌خورد ایشان تمام گلوله‌ها را خالی می‌کرد، چون قصد قبلی برای ارتکاب قتل را داشته است. «بعد از توضیحات نماینده دادستان، قاضی کشکولی ختم جلسه را اعلام و ادامه رسیدگی را به روز شنبه ساعت ۹ صبح موکول کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار