کد خبر: 979153
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: قیمت طلا در معاملات دیروز بازار جهانی با چشم‌انداز انعقاد توافق تجاری مقدماتی میان امریکا و چین، به پایین‌ترین حد خود در دو هفته گذشته کاهش یافت.
به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دیروز بازار سنگاپور ۱/ ۰ درصد کاهش یافت و به ۱۴۵۴ دلار و ۱۹ سنت رسید.
در بازار معاملات آتی امریکا، هر اونس طلا با ۲ /۰ درصد کاهش، به ۱۴۵۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.
بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز اظهار کرد: ما شاهد نشانه‌های پیشرفت مذاکرات تجاری بوده‌ایم و همچنین منتظر آمار اقتصادی خوب در هفته جاری هستیم و همه این موارد به خوش‌بینی جمعی کمک کرده، بنابراین ریسک‌پذیری افزایش پیدا کرده و دورنمای بازار طلا تیره شده است.
دو روز پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه پکن و واشنگتن به امضای توافق تجاری نزدیک می‌شوند، لیو هی، معاون نخست‌وزیر چین، رابرت لایتیزر، نماینده تجاری امریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری امریکا درباره مسائل مربوط به فاز اول توافق تجاری تماس تلفنی داشتند.
بازار‌های سهام آسیایی با امیدواری به توافق دو اقتصاد بزرگ جهان در آینده نزدیک، صعود کردند و دلار نزدیک به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته ایستاد.
بازار‌ها پس از اینکه چین در یک‌شنبه هفته جاری اعلام کرد حمایت از حقوق مالکیت معنوی را افزایش خواهد داد، از نشانه‌های افت بیشتر تنش‌های تجاری استقبال کردند.
قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳درصد رشد کرده که عمدتاً تحت‌تأثیر جنگ تجاری امریکا و چین و تأثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار