کد خبر: 978483
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
به دنبال اعلام جرم رسمی دادستانی اسرائیل
به دنبال اعلام جرم دادستانی اسرائیل علیه بنیامین نتانیاهو به اتهام فساد، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اتهامات وارده مبنی بر خیانت در امانت و فساد مالی را کودتا علیه خود عنوان کرد و گفت که هرگز استعفا نخواهد داد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در پی ناکامی احزاب صهیونیستی در تشکیل کابینه ائتلافی، برای اولین بار پارلمان این رژیم مسئول تشکیل کابینه شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که پیش‌تر استعفای خود را از این منصب اعلام کرده بود، اکنون که در پرونده‌های فسادی که گریبانگیرش شده، متهم شناخته شده است، حاضر به کناره‌گیری از قدرت نیست. از یک سال پیش مواردی از رشوه، تقلب و خیانت در امانت علیه نتانیاهو مطرح بود و قرار بود دادستان کل اسرائیل بعد از انتخابات درباره اعلام جرم احتمالی علیه وی تصمیم بگیرد. دادستان کل اسرائیل در زمان خواندن لیست اتهام گفت: «امروز روز دشوار و ناراحت‌کننده‌ای است. وظیفه من این است که تضمین کنم کسی در اسرائیل فراتر از قانون نباشد. لیست اتهامی که وزارت دادگستری اسرائیل صادر کرده است، نشان می‌دهد که نتانیاهو به خیانت در امانت و فساد مالی در سه پرونده و رشوه‌گیری متهم است». این درحالی است که نتانیاهو در واکنش به این حکم، آن را کودتا علیه خود خوانده و گفته است که به‌رغم اعلام جرم علیه او از سمتش استعفا نخواهد کرد. به نوشته خبرگزاری فرانسه، «نتانیاهو بلافاصله پس از اعلام جرم علیه خود، نهاد قضایی، پلیس و دیگر نهاد‌های مرتبط را متهم کرد که با مدعیات جعلی و انگیزه‌های سیاسی علیه وی دسیسه کرده‌اند». نتانیاهو در نطق تلویزیونی تأکید کرد: «من کماکان طبق نص قانون با مسئولیت‌پذیری، فداکاری و نگرانی برای آینده همه‌مان هدایت کشور را در دست خواهم داشت». این نخستین بار است که دادستان رژیم صهیونیستی علیه یک نخست‌وزیر مستقر این رژیم اعلام جرم می‌کند. اعلام جرم علیه نتانیاهو، شدید‌ترین بحران را در زندگی سیاسی او که بیش از هر فرد دیگری در این سمت بوده رقم زده است. نتانیاهو در ماه‌های اخیر تلاش‌های گسترده‌ای کرده تا بتواند با متقاعد کردن رهبران سایر احزاب کابینه ائتلافی تشکیل داده و با حفظ سمت نخست‌وزیری، از مهلکه اتهامات قضایی ر‌هایی یابد، اما این تلاش‌ها راه به جایی نبرده است. نتانیاهو در صورتی که در این اتهامات مجرم شناخته شود باید برای مدت طولانی روانه زندان شود، اما بحران‌های سیاسی موجود برگزاری دادگاه را برای ماه‌ها به تأخیر خواهد انداخت. روزنامه نیویورک‌تایمز هم دیروز در گزارشی نوشت که با رسمی شدن اتهامات فساد مالی علیه نتانیاهو، آینده سیاسی او در وضعیت نابسامان سیاسی، در ابهام قرار گرفته است.

پارلمان مسئول تشکیل کابینه
پس از ناکامی بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی و سفید در تشکیل کابینه، رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی برای نخستین بار پارلمان این رژیم را مسئول تشکیل کابینه کرد. کانال ۲ اسرائیل روز پنج شنبه با اعلام این خبر اعلام کرد: «ریولین پارلمان را مکلف کرده با انتخاب یکی از اعضای خود مأموریت تشکیل کابینه را به سرانجام برساند». دفتر ریولین با صدور بیانیه‌ای اعلام که رئیس اسرائیل در کنفرانس مطبوعاتی‌اش با یولی ادلشاین، رئیس پارلمان این موضوع را مطرح خواهد کرد. گانتس روز چهار شنبه ناکامی خود را در تشکیل کابینه به طور رسمی به رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد. انتخاب نخست‌وزیر از سوی پارلمان در شرایطی است که احزاب قدرتمند رژیم صهیونیستی حاضر نیستند به رقیب خود رأی بدهند و به نظر می‌رسد، فرد مورد اعتماد پارلمان نتواند اکثریت ۶۱ رأی برای سمت نخست زویری را کسب کند و در صورت شکست پارلمان، راه برای برگزاری انتخابات سوم در یک سال فراهم می‌شود. انتخاباتی که بسیاری از مقامات صهیونیستی با آن مخالف بوده و معتقدند که این اقدام اقتصاد اسرائیل را فلج خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار