کد خبر: 977189
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
تازه‌ترین اثر محمد رضا زائری منتشر شد
«تقاطع انقلاب» جدیدترین اثر حجت الاسلام محمد رضا زائری است که توسط نشر آرما منتشر گردیده؛ زائری در این کتاب با نگاه همیشگی خود به نقد و بررسی برخی از مسائل فرهنگی و سیاسی انقلاب پرداخته است.
محمد صادق عبداللهی
سرویس فرهنگ‌وهنر جوان آنلاین: تازه‌ترین اثر حجت الاسلام‌و‌المسلمین محمد رضا زائری، مدیر مسئول و صاحب امتیاز ماهنامه خیمه، با عنوان «تقاطع انقلاب» توسط نشر آرما منتشر شد. این کتاب شامل جستار‌هایی پیرامون انقلاب اسلامی و مسائل فرهنگی و سیاسی آن است که در ۱۰ فصل با عناوین «اولویت‌ها»، «ضعف‌ها و مشکلات»، «نقد و پاسخگویی»، «انتخابات»، «حرف‌هایی با دوستان انقلابی»، «۲۲ بهمن»، «دروغ‌های سیاسی و بی‌اعتمادی مردم»، «مفاسد اقتصادی»، «دشمن شناسی»، «رهبری» و «پیوست» تنظیم شده است.

زائری آنچنان که در مقدمه کتاب آورده معتقد است «چهل سال پیش، انقلاب اسلامی در فضایی متفاوت شکل گرفت و پیروز شد. امروز دیگر نه فضای اجتماعی آن فضای چهل سال پیش است و نه محبط فرهنگی آن محیط است. اکنون مخاطبی تازه با ذهنیت و نگرش‌ها و باور‌ها و دیدگاه‌های دیگری روبه‌روی ماست.» او بر همین اساس می‌نویسد: «اکنون باید نظام جمهوری اسلامی برای استمرار خود با مخاطبان نسل جدید تعامل داشته باشد.» زائری باور دارد اگر چنین نشود «بخواهیم یا نخواهیم در سال‌ها آینده با تشدید فضای دو قطبی موجود، حتی فرصت کنونی تفاهم و همدلی را نیز از دست خواهیم داد و نگرانی‌ها و خطر‌های بزرگتر را پیش روی خود خواهیم داشت.»

بر منطق مقدمه، نویسنده‌ی «تقاطع انقلاب» سعی کرده با همان نگاه همیشگی مختص به خود برخی مسائل سیاسی و فرهنگی انقلاب اسلامی را مطرح و به گفته‌ی خودش از منظری فراخ و با رویکردی عقلانی و به دور از احساسات، عواطف، ظاهربینی و شعارزدگی آن‌ها را درک و تحلیل کند.

از موضوعاتی که در این کتاب بدان‌ها پرداخته شده است می‌توان به عدالت، حقوق شهروندی، اسلامیت نظام، نفاق و منافق، حق‌جویی، راهکار‌های اصلاح امور، وظایف نمایندگان ولی فقیه، گفتگو و آزادی بیان، انتخابات، انقلابی بودن و انقلابی ماندن، راهپیمایی‌های مناسبتی، نظام ربوی بانک‌ها، برخورد دولت‌ها با فساد اقتصادی، نفوذ فرهنگی و سیاسی، صحبت با مردم و کارنامه‌ی جمهوری اسلامی اشاره کرد.

کتاب «تقاطع انقلاب» با تلاش امیر محزونیه گردآوری و تنظیم شده و با قیمت ۳۵ هزارتومان در بازار کتاب سراسر کشور موجود است. از سایر آثار حجت‌الاسلام زائری می‌توان به «سبک زندگی: نگاهی به زندگی دینی مسلمانان ایرانی»، «دینی که آنها می‌گویند، نه!»، «سلامنامه»، «کتاب انقلاب»، «گفت بگو، می‌گویم»، «بیت الاحزان»،  «حجاب با حجاب»، «ما سخاوتمندترین مردم دنیا هستیم» و «حجاب بی‌حجاب» اشاره کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار