کد خبر: 976544
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
نماینده مردم میانه در مجلس گفت: زلزله در مناطق میانه و سراب تخریب و تلفاتی را به دنبال داشته است به‌طوری‌که ۴۰ روستای شهرستان میانه دچار تخریب ۵ تا ۷۰ درصدی شده است.

یعقوب شیویاری  اظهار کرد: از لحظه اعلام زلزله در میانه به منطقه و کانون زلزله آمدیم و الحمدالله الان وضعیت آرام بوده و مردم زلزله‌زده اسکان موقت دارند.

وی با بیان اینکه از صبح دیروز عملیات آواربرداری انجام شده است، گفت: زلزله در مناطق میانه و سراب تخریب و تلفاتی را به دنبال داشته است به‌طوریکه ۴۰ روستای شهرستان میانه دچار تخریب ۵ تا ۷۰ درصدی شده است و البته برخی از ساختمان‌ها در روستاها نیز با تخریب ۱۰۰ درصد روبه رو است.

نماینده مردم میانه در مجلس ادامه داد: طبق آخرین اطلاعات به دست آمده تاکنون پنج نفر در اثر زلزله جان خود را از دست داده‌ و ۱۵۰ نفر مصدوم شده است.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از مصدومان حالت وخیم داشت که برای درمان به تبریز منتقل شده است.

شیویاری با اشاره به ثبت ۱۵۰ پس لرزه تا ساعت ۱۸ (جمعه)، توضیح داد: از روز شنبه عملیات آواربرداری به‌صورت جدی انجام خواهد گرفت و از همه مردم درخواست داریم تا آرامش خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه مردم نگران اموال و احشام تلف شده خود هستند، تصریح کرد: جلسات متعددی با استاندار، وزیر صمت و مدیران‌کل مربوطه داشتیم که نتایج آن با بررسی به اجرا در خواهد آمد.

نماینده مردم میانه متذکر شد: احتمالا مردم منطقه به‌خاطر اسکان موقت و توزیع اقلام و چادر نارضایتی جزئی خواهند داشت که حتما حل خواهیم کرد.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه زلزله ۵/۹ ریشتر بود ولی خدا را شاکر هستیم که تلفات آنچنانی نداشت ولی این زنگ خطری برای ما بود تا به بهبود و مقاوم‌سازی مساکن روستایی توجه ویژه‌ای شود که از روز شنبه مسوولان بنیاد مسکن در این خصوص دست به کار خواهند شد.

شیویاری ادامه داد: قطعاً هیات دولت تصمیمات جدی در خصوص اعطای وام‌های بلند مدت و کم بهره خواهد داشت زیرا میانه یک منطقه کاملا کوهستانی بوده و روستاهای آسیب دیده نیز در دامنه کوه بزقوش قرار دارند و با توجه به رسیدن فصل سرما، مردم از لحاظ اسکان دائم با مشکلات جدی روبه‌ رو خواهند شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر