کد خبر: 976233
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
۳ مدال طلا و ۳ برنز و قهرمانی امید‌های فرنگی در جهان
رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی امید‌های جهان با قهرمانی ملی‌پوشان ایران به پایان رسید.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ایران در حالی به مقام قهرمانی مسابقات مجارستان دست یافت که در دور قبل با کسب چهار مدال برنز ششم شده بود، اما حکایت مسابقات امسال چیز دیگری بود و امید‌های کشتی فرنگی با کسب سه مدال طلای میثم دلخانی، محمدرضا گرایی و علی‌اکبر یوسفی در اوزان ۶۳، ۷۲ و ۱۳۰ کیلوگرم، سه مدال برنز مهدی محسن‌نژاد، سجاد ایمن‌طلب و محمدهادی ساروی در اوزان ۶۰، ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم و کسب ۱۲۲ امتیاز به‌عنوان قهرمانی دست یافتند.

محمدرضا گرایی در وزن ۷۲ کیلوگرم آخرین طلایی این رقابت‌ها بود. او با غلبه بر کشی‌گیران ترکیه، روسیه، گرجستان و اوکراین به دیدار نهایی رسید. جوان طلایی کشتی ایران در دیدار پایانی سانان سلیمان‌اف از آذربایجان را با نتیجه ۷ بر صفر از پیش‌رو برداشت و صاحب مدال طلا شد. گرایی در کشتی نهایی با اجرای فنون درخشان عملاً فرصتی به حریف آذربایجانی خود برای عرض‌اندام نداد و تحسین تمام حاضران در سالن مسابقات را برانگیخت. البته در کسب این عنوان نباید از تلاش‌های سه مدال‌آور برنز تیم نیز غافل بود. محسن‌نژاد، ایمن‌طلب و ساروی با عملکرد فوق‌العاده در کشتی‌های شانس مجدد سه مدال ارزشمند برنز را برای ایران به ارمغان آوردند تا تیم کشورمان در رقابتی نزدیک و نفسگیر با گرجستان و روسیه به عنوان قهرمانی مسابقات دست پیدا کند. این در حالی است که نمایندگان اوزان ۵۵، ۷۲، ۸۲ و ۸۷ کشورمان از گردونه رقابت‌ها حذف شدند که در غیر این صورت قهرمانی کشورمان در مجارستان با اقتدار و اختلاف امتیاز بیشتری رقم می‌خورد.

ایران در حالی با کسب ۱۲۲ امتیاز بر سکوی قهرمانی مسابقات ایستاد که گرجستان با ۱۲۱ امتیاز دوم شد و روس‌ها نیز با ۱۱۸ امتیاز در رده سوم رقابت‌ها قرار گرفتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار