کد خبر: 975897
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
همزمان با داغ شدن ماجرای استیضاح رئیس جمهور امریکا، شماری از مسیحیان صهیونیست، سه شنبه گذشته به صورت خصوصی با رئیس‌جمهور امریکا در کاخ سفید دیدار وبا گذاشتن دست بر دست و شانه و کمرش برای او دعا کردند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در همین حال دونالد ترامپ و حامیانش که در کنترل استیضاح فعلاً موفق نبوده‌اند و به زودی باید با آن سرشاخ شوند، اعتراف کرده‌اند که نه تنها دولت سابق دموکرات به رهبری باراک اوباما و کارگردانی وزیر امور خارجه‌اش هیلاری کلینتون بلکه اعضای بلندپایه جمهوریخواه مثل سناتور مک کین که چندی پیش درگذشت، در شکل‌گیری و حمایت از داعش نقش اصلی داشته‌اند.

کار به جایی کشیده است که کشیش‌های اونجلیست فرقه‌ای که به امید تسریع در ظهور مسیح (ع) حمایت‌شان از صهیونیست‌ها را توجیه می‌کنند، در کاخ سفید جمع شده و برای دونالد ترامپ دعا کرده‌اند. رابرت جفرسون کشیش گفته که سه‌شنبه گذشته سران اونجلیست‌ها در اتاق روزولت در کاخ سفید با رئیس‌جمهور دیدار کرده‌اند. به گفته این کشیش، آن‌ها در پایان جلسه از رئیس‌جمهور پرسیدند که آیا می‌توانند برای او دعا کنند که مثل همیشه با استقبال شدید او روبه‌رو شدند. نظرسنجی مشترک دو رسانه امریکایی نشان می‌دهد، محبوبیت رئیس‌جمهور این کشور در بین حامیان جمهوریخواهش در قیاس با نظرسنجی‌های قبلی ۸ درصد کاهش یافته است. از طرف دیگر آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان اعلام کرده است که قصد دارد به زودی متن شهادت مقام‌های سابق و کنونی در جلسات محرمانه‌ای را منتشر کند که نشان می‌دهد ترامپ برای تحت فشار گذاشتن ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با هدف تحقیقات علیه جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق امریکا و پسرش هانتر بایدن اقدام کرده بود. این‌ها علامتی است برای اینکه ترامپ دوباره باید به ژست رک‌گویی دوران قبل از انتخابات درباره ساختار فاسد نظام امریکا برگردد. دونالد ترامپ در تجمع بامداد روز شنبه در جمع حامیانش در ایالت «می‌سی‌سی‌پی» در شهر «توپلو» با اشاره به ادعای مرگ «ابوبکر البغدادی» در حمله نیرو‌های امریکایی بار دیگر زبان گشود و این حقیقت را که داعش را رئیس‌جمهور سابق این کشور ساخته است، به زبان آورد. رئیس‌جمهور امریکا همچنین درباره دروغگویی، فساد رسانه‌های مخالف و همینطور وابستگی‌شان به «خاندان‌های کلینتون و اوباما و البته جورج بوش رئیس‌جمهور اسبق جمهوریخواه»‌گفت: «ما به صداقت در رسانه‌های‌مان نیاز داریم ما به صداقت نیاز داریم.» او با دفاع از اقدام دولتش در لغو مجوز حضور خبرنگاران روزنامه‌های نیویورک‌تایمز و واشنگتن‌پست در کاخ سفید گفت: «شما احتمالاً این خبر را شنیدید که ما آن‌ها را از کاخ سفید بیرون کردیم.» ترامپ تصریح کرد: «من در تعجب هستم که کدام یک از این دو تا بدتر از دیگری است، آن‌ها به شدت در رقابت برای در صدر گرفتن رسانه‌های بد هستند، آن‌ها به شدت جعلی هستند و به نظر من، آن‌ها فاسد هستند.»

رئیس‌جمهور امریکا در رد مواضع نیویورک‌تایمز و واشگتن‌پست علیه دولتش به ادعای واشنگتن‌پست درباره کشتن سرکرده داعش اشاره کرد و افزود: «شما هیچ وقت گزارش و روایت خوبی [درباره دولت ترامپ]را شاهد نیستید، حتی وقتی که ما البغدادی را گرفتیم و واشنگتن پست گزارشی منتشر کرد و نوشت که او مانند یک روحانی مذهبی فوق العاده بود. این حرف از کجا درآمده است؟»

ترامپ گفت: «اگر اوباما این کار (عملیات ادعایی کشتن البغدادی) را کرده بود، خوب ببینید این فرد (اوباما) خلافت داعش را ساخت.» رئیس‌جمهور امریکا با انتقاد از برجسته نبودن خبر ادعایی مرگ سرکرده داعش در رسانه‌های امریکایی افزود: «اگر من دموکرات بودم، آن‌ها برای هفته‌ها درباره این داستان حرف می‌زدند، اما چون پای من در میان است، آن‌ها حتی تلاش کردند از اهمیت این موضوع بکاهند.» وی تصریح کرد: «اگر اوباما چنین داستانی را در اختیار داشت، آن‌ها (رسانه‌های امریکایی) برای هفت ماه درباره آن صحبت می‌کردند، درباره شجاعت او حرف می‌زدند.»

ترامپ آگوست ۲۰۱۶ (مردادماه ۱۳۹۵) زمانی که نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری بود، رئیس‌جمهور این کشور به همراه هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق و رقیب دموکراتش را مؤسس داعش خوانده بود. او در سخنرانی آن زمان خودش در میان حامیان جمهوریخواه در شهر «فورت لادردال» گفته بود: «داعش دارد به رئیس‌جمهور اوباما احترام و ارج می‌نهد. او مؤسس داعش است و به داعش کمک مالی کرد. من این را هم می‌گویم که هیلاری کلینتون حقه‌باز هم (به همراه اوباما) مؤسس داعش بوده است.»

عصبانیت ترامپ از دموکرات‌ها البته حد و مرزی ندارد. رئیس‌جمهور امریکا، ساعاتی پس از آنکه «بتو اورورک» یک نامزد حاشیه‌ای حزب دموکرات اعلام کرد که از جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری امریکا کنار می‌کشد، گفت که او «مثل یک سگ کنار رفت.»

او در توصیف مرگ البغدادی رهبر داعش هم گفته بود که مثل یک سگ مرد.

تصاویر سناتور مک‌کین با سران داعش
تصاویری در فضای مجازی وجود دارد که در آن سناتور جمهوریخواه سابق جان مک‌کین، در جلسه‌ای با مخالفان سوری حضور دارد و گفته می‌شود یکی از افراد حاضر در این جلسه ابوبکر البغدادی، سرکرده کشته شده تشکیلات تروریستی داعش است. به گزارش ایسنا، در این تصویر سناتور امریکایی در ماه مه ۲۰۱۳ (در اوج جنگ داخلی در سوریه) در مرز سوریه با ترکیه در حال دیدار با جمعی از شورشیان سوری است که به نظر می‌رسد ابوبکر البغدادی، سرکرده وقت داعش نیز در میان آنهاست. این تصاویر نشان‌دهنده ارتباط مخفیانه و نزدیک داعش با یکی از سران حزب جمهویخواه امریکا است. یک روزنامه‌نگار به نام «تراویس تورنتون» در گزارشی درباره همین دیدار نوشته است: این‌ها همان شورشیانی هستند که با القاعده ارتباط دارند. سناتور مک‌کین (درگذشته اوت ۲۰۱۸) در این دیدار از شورشیان می‌خواهد که عمق بیشتری به جنگ خود با بشار اسد در سوریه بدهند.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق امریکا از حزب دموکرات در کتاب خاطرات خود به تشکیل داعش و حمایت از آن توسط دولت امریکا اشاره کرده است. اما تصاویر مورد اشاره حکایت از این دارد که حزب جمهوریخواه نیز در تقویت و توجه داعش نقش فعال و مؤثری داشته است.

نظرسنجی‌های متناقض
در حالی که نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد میزان محبوبیت دونالد ترامپ در ماه اکتبر و در میان تشدید تحقیقات برای استیضاح وی در مجلس نمایندگان امریکا تغییری نسبت به یک نظرسنجی قبل از آن نکرده است، نظرسنجی مشترک دو رسانه امریکایی نشان می‌دهد، محبوبیت رئیس‌جمهور این کشور در بین حامیان جمهوریخواهش در قیاس با نظرسنجی‌های قبلی ۸ درصد کاهش یافته است.

نظرسنجی جدید انجام شده از سوی Harvard CAPS/Harris نشان داد که ۴۶ درصد از امریکایی‌ها عملکرد دونالد ترامپ را در ریاست جمهوری امریکا تأیید می‌کنند، در حالی که ۵۴ درصد با عملکرد او مخالفت کرده‌اند. این درصد‌ها نسبت به نظرسنجی قبلی همین مؤسسه برای سنجش محبوبیت ترامپ که در ماه سپتامبر انجام شد، تغییری نکرده‌اند. مارک پن، یک مجری این نظرسنجی در بیانیه‌ای به پایگاه هیل امریکا گفت: محبوبیت دونالد ترامپ به صورت کلی به‌رغم همه اتفاقات پرتلاطمی که رخ داد، همچنان ثابت مانده و حتی در حوزه مبارزه با تروریسم تأیید عملکرد او به میزان ۵ درصد و در حوزه اقتصاد به میزان ۳ درصد نسبت به قبل افزایش یافته است و او در حوزه‌های مهم محبوبیت ۵۷ درصدی داشته است.

از سوی دیگر نظرسنجی مشترک «واشنگتن‌پست» و شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» نشان می‌دهد که محبوبیت ترامپ در بین جمهوریخواهان به پایین‌ترین سطح خود رسیده و به ۷۴ درصد کاهش یافته و در قیاس با نظرسنجی ماه سپتامبر، ۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. نگاهی به این نظرسنجی نشان می‌دهد که همچنان ۶۴ درصد جمهوریخواهان «قویاً» حامی ترامپ و ریاست جمهوری او هستند، اما عدم محبوبیت ترامپ در میان حزب دموکرات ۹۱ درصد است. در مجموع، میزان رضایت شغلی امریکایی‌ها از ریاست جمهوری ترامپ فارغ از تعلق حزبی آن‌ها به جمهوریخواهان، دموکرات‌ها یا احزاب مستقل، ۳۸درصد است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار