کد خبر: 975516
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
خزانه‌داری امریکا ادعا کرد
وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرد، به همراه بحرین، کویت، عمان، قطر، امارات عربی متحده و عربستان سعودی ۲۵ هدف مرتبط با ایران و گروه‌های مقاومت را تحریم کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، وزارت خزانه‌داری امریکا در یک بیانیه از تحریم مشترک واشنگتن و شش کشور عربی حاشیه خلیج فارس علیه گروه‌های مرتبط با ایران خبر داد. بنا بر اعلام وزارت خزانه‌داری امریکا، «مرکز مقابله با تأمین مالی تروریسم» که واشنگتن، بحرین، کویت، عمان، قطر، امارات عربی متحده و عربستان سعودی عضو آن هستند، ۲۵ شرکت، بانک و شخص حقیقی مرتبط با ایران و گروه‌های وابسته به آن در منطقه را تحریم کرد. طبق گزارش خبرگزاری رویترز، همه این ۲۵ هدف تحریم شده، پیش‌تر در لیست تحریم‌های امریکا قرار گرفته بودند. پیش از این «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری امریکا در سفر روز دو شنبه به فلسطین اشغالی و پس از دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از قریب‌الوقوع بودن «تحریم‌های تازه علیه ایران» خبر داده بود. در بیانیه وزارت خزانه‌داری امریکا ادعا شده است که ۲۱هدف تحریم شده در اقدام اخیر واشنگتن و شش کشور عربی، به نیروی مقاومت بسیج وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حمایت مالی می‌کردند. در بیانیه وزارت خزانه‌داری امریکا درباره تحریم شبکه ادعایی وابسته به ایران، از قرار گرفتن افراد وابسته به حزب‌الله لبنان در لیست تحریم‌های مشترک واشنگتن و شش کشور عربی خبر داده است.

تحت نظر داشتن خریداران نفت ایران
یک مقام وزارت خارجه امریکا گفته که دولت «دونالد ترامپ» پیامی برای خریداران نفت خام ایران دارد و آن اینکه واشنگتن آن‌ها را تحت نظر دارد. «کارت دانلی»، معاون دستیار وزیر خارجه امریکا در امور دیپلماسی انرژی مدعی شده دولت ترامپ به طور منظم اثربخشی تحریم‌های خود علیه ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد و خریداران نفت این کشور را تحت نظر قرار می‌دهد.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ نوشته داده‌های گمرکی نشان می‌دهند چین هنوز خرید نفت خام از ایران را متوقف نکرده است.

دانلی در مصاحبه با بلومبرگ گفت: «فشار حداکثری [علیه ایران]سیاست ما است و سیاست ما این است که صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم. تحریم‌ها، در حال به جا گذاشتن آثار گزنده خود هستند.»

این مقام وزارت خارجه امریکا در حالی این ادعا را مطرح کرده که گزارشی داخلی از دولت خود ترامپ هم ادعا‌ها درباره اثربخش بودن تحریم‌ها را زیر سؤال برده است. گزارش دیوان محاسبات امریکا که روزنامه واشنگتن‌پست مهرماه سال جاری بخش‌هایی از آن را منتشر کرد ادعا‌های مقام‌های دولت ترامپ درباره اثربخشی تحریم‌ها را زیر سؤال برده است. دانلی در مصاحبه با بلومبرگ همچنین گفت: «سیاست ما درست است؛ لازم است ما قاطع باشیم و این سیاست را با قاطعیت به پیش ببریم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار