کد خبر: 975291
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به نظر می‌رسد که با چراغ سبز بوریس جانسون، راه برای هوآوی به منظور توسعه شبکه ۵ G در انگلستان هموار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد که مدیر کمیته امور خارجی و مسائل بین‌المللی پارلمان انگلستان به بوریس جانسون در خصوص تبعات منفی این تصمیم هشدار داده و از هرگونه اقدام مشابهی که امنیت ملی این کشور و شهروندانش را به مخاطره می‌اندازد، انتقاد کرده است.
ماجرا از اوایل سال گذشته میلادی با ممنوعیت استفاده سران و مقامات کاخ سفید و دولت ترامپ از گوشی‌های هوشمند و محصولات توسعه داده شده توسط شرکت‌های چینی نظیر هوآوی و زد تی‌ای (ZTE) شروع شد که بعد از آن اتهاماتی نظیر احتمال جاسوسی از اطلاعات خصوصی کاربران امریکایی و همچنین همکاری این شرکت‌ها با دولت چین مطرح شد که با وجود اینکه هوآوی بار‌ها تمامی این اتهامات را رد و تکذیب کرد، امریکا به تلاش برای تخریب نام و آوازه این غول تکنولوژی و همچنین متقاعد کردن سایر کشور‌های همپیمانش نظیر استرالیا، نیوزلند، کانادا، ژاپن و بسیاری از کشور‌های اروپایی نظیر آلمان و بریتانیا ادامه داد.
با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتور‌های بین‌المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت ۵ G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگ میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل اینترنت را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵ G، استاندارد‌های پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.
بریتانیا قصد دارد به همکاری با این شرکت چینی به منظور توسعه زیرساخت‌های شبکه اینترنت ۵ G در این کشور ادامه دهد، چراکه به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری، در صورتی که کشور‌های پیشرفته در جهان اقدامات لازم برای توسعه این تکنولوژی را انجام نداده و زیرساخت‌های مربوط به ۵ G را فراهم نیاورند، ممکن است برای همیشه از قافله جای مانده و کشور‌های دیگر در این رقابت تنگاتنگ پیروز شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار