کد خبر: 974721
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
قهرمانی که ابهت سابق را ندارد
خبری از آن ابهت و اقتدار سابق نیست و کاری را که در طول چهار فصل هیچ یک از مدعیان لیگ موفق به انجام آن نشدند، آقایان در عرض چند ماه با تصمیمات خارق‌العاده خود انجام دادند و قهرمان سه دوره لیگ را چنان به زمین زدند که امیدی به سلامت بلند شدنش نیست!
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مقایسه کالدرون و برانکو بدون شک کاری عبث است، اما آنچه منتقدان و هواداران پرسپولیس را به مقایسه کادر فنی فعلی و قبلی سرخپوشان وامی‌دارد، بی‌ثباتی این تیم در کسب نتایجی است که باعث شده به لطف برد هفته هفتم در بهترین حالت بر رده هفتم جدول تکیه بزند. در واقع پرسپولیس نه تنها ابهت سابق را ندارد و نتوانسته در این فصل چهره یک مدعی را از خود به نمایش بگذارد، بلکه با اصرار و لجاجت در راهی قدم برمی‌دارد که در طول هفت هفته گذشته کوچک‌ترین ثمری برای این تیم نداشته و این بدون تردید چیزی جز بی‌کفایتی‌ها و ناکارآمدی‌های مدیریتی نیست. مدیریت پراشکالی که کاری با قهرمان سه دوره لیگ کرده که هیچ یک از مدعیان قدرت در چهار فصل قبل موفق به انجام آن نشده بودند. با وجود این آقایان همچنان به دنبال بهانه‌های صدمن یک غاز هستند برای لاپوشانی ناکامی‌هایی که توجیه کردنی نیستند!

مرد آرژانتینی زیر ذره‌بین
کالدرون به واسطه موفقیت‌های برانکو از همان روز نخست زیر ذره‌بین قرار گرفت. پرواضح بود هر قدمی که مرد آرژانتینی برمی‌دارد به دقت رصد خواهد شد و حتی بسیاری در مقابل عملکرد او مو را از ماست بیرون خواهند کشید. البته در مقابل این حساسیت‌ها، کالدرون هم می‌توانست با ارائه یک روند موفقیت‌آمیز خیلی زود جای خود را چه روی سکو‌ها و چه در میان منتقدان باز کند، چراکه برخورد‌ها با برانکو هم در ابتدای کار به همین شکل بود و بسیاری از او به عنوان مربی محتاط سابق تیم ملی یاد می‌کردند و نگاه‌ها روی او نیز چندان مثبت نبود. کالدرون، اما برخلاف برانکو نه فقط نتوانست این نگاه‌ها را تغییر دهد که با تصمیمات غیرمنطقی خود و لجاجت‌هایش اوضاع را هر روز بدتر و بدتر کرد تا کار برای او و پرسپولیس سخت شود.

اصرار به اشتباه
یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های این روز‌های پرسپولیس عملکرد بسیار ضعیف مهاجمان گل نزن این تیم است؛ چه علیپور که با وجود یدک کشیدن دو آقای گلی لیگ هنوز پایش به گلزنی باز نشده و در بازی دیده نمی‌شود و چه جونیور برزیلی که از یک کنترل توپ ساده نیز عاجز و یادآور دی کارمو است. مهاجمی که با وجود حضور در تمام بازی‌های رسمی و غیررسمی این فصل هنوز موفق به ثبت گل به نام خود نشده تا جایی که صدای هواداران و پیشکسوتان را هم درآورده، به طوری که علی پروین در اعتراض به بازی‌های بسیار ضعیف او گفته بود چرا پیراهن مرا به چنین بازیکنی داده‌اید و گفته می‌شد مسئولان باشگاه نیز خواهان فسخ قرارداد این بازیکن شده بودند. حال آنکه به‌زعم بسیاری از کارشناسان نیمکت‌نشین کردن علیپور و جونیور می‌تواند شوکی برای مهاجمان گل نزن و بی‌کیفیت پرسپولیس باشد که نه فقط در طول ۶۳۰ دقیقه لیگ و بازی‌های جام حذفی، بلکه حتی در بازی دوستانه با شهدای رزکان هم موفق به گلزنی نشدند. با وجود این سرمربی سرخپوشان به جای فرصت دادن به جوانانی، چون عبدی که توانایی خود را در دربی به رخ کشید، همچنان اصرار به استفاده از مهاجمانی دارد که کوچک‌ترین ثمری برای پرسپولیس نداشته‌اند. مسئله جالب، اما دفاع بی‌منطق مرد آرژانتینی از مهاجم بی‌کیفیت تیمش است: «با ۵۵۰ هزار دلار نمی‌توانستیم بازیکنی بهتر از جونیور بیاوریم!» حال آنکه خود در جایی دیگر مدعی شده بود اگر جای این بازیکن برزیلی بود در هر بازی چهار گل به ثمر می‌رساند. اما چرا با علم به پایین بودن کیفیت فنی جونیور همچنان در همه بازی‌ها او را در ترکیب اصلی روانه میدان می‌کند، سؤالی است که مرد آرژانتینی پاسخ درستی به آن نمی‌دهد تا این ابهام به وجود آید که آیا کالدرون دستی در حضور این بازیکن در پرسپولیس داشته یا نه؟!

لجاجت بی‌منطق
اصرار به اشتباه را تنها در چیدمان خط حمله پرسپولیس نمی‌بینیم، یکی دیگر از ضعف‌های این روز‌های سرخپوشان آشفتگی خط دفاعی است که مهر اصلی آن توسط کالدرون نیمکت‌نشین شده است! خط زدن نام سیدجلال حسینی توسط مرد آرژانتینی یکی از بزرگ‌ترین سؤال‌های بی‌پاسخ پرسپولیس است. مدافع باتجربه‌ای که مدتی به بهانه مصدومیت از میادین دور بود، ولی قبل از بازی با پیکان در شرایطی ایده‌آل قرار داشت، اما با بخشیده شدن غیرمنتظره شجاع خلیل‌زاده یک‌بار دیگر بازی تیمش را از روی نیمکت دنبال کرد تا همچنان عدم حضور او در ترکیب سؤال بی‌پاسخ سرخپوشان باشد.

بازگشت به عقب
حضور جونیور در پرسپولیس را می‌توان به پای دلال‌هایی نوشت که این روز‌ها فوتبال ایران را قرق کرده‌اند، اما مشکل اصلی پرسپولیس در واقع نه یک بازیکن که تصمیم‌های نادرست مردی است که از اشتباهات خود و ناکامی‌های تیمش درس نمی‌گیرد و همچنان به تکرار اشتباهاتش اصرار دارد. مسئله‌ای که باعث شده پرسپولیس این فصل نه فقط ابهت همیشگی و یک قهرمان را نداشته باشد که از اوج قدرت به زیر کشیده شود. کاری که در طول چهار سال گذشته هیچ‌یک از تیم‌های مدعی قهرمانی موفق به انجام آن نشدند، اما کالدرون به واسطه تصمیمات نادرست خود یک‌تنه آن را انجام داده است. کالدرونی که آمده بود تا در مسیر موفقیت برانکو گام بردارد، اما دارد این تیم را به روز‌های قبل از مرد کروات نزدیک می‌کند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار