کد خبر: 974588
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
مهدی ترابی، هافبک تهاجمی پرسپولیس پس از گل زدن به پیکان، شادی پس از گل خود را با نمایش نوشته کوتاه و گویای روی پیراهنش نشان داد که در آن بر اطاعت از رهبری به‌عنوان تنها راه نجات کشور تأکید کرده بود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: اقدام تماشایی هافبک تهاجمی پرسپولیس، بازی یک‌شنبه شب این تیم با پیکان را از منظری تازه متمایز کرد. مهدی ترابی پس از آنکه در دقیقه ۱۹ این بازی، دروازه تیم روبه‌رو را باز کرد، شادی پس از گل خود را در حالیکه محمد انصاری نیز پشت‌سر همراهی‌اش می‌کرد، با رونمایی از جمله نقش بسته روی پیراهنش نشان داد. آن جمله کوتاه و گویا که به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده بود، این بود: «تن‌ها راه نجات کشور = اطاعت از رهبری» عبارت کلیدی که مردم دستاورد‌ها و برکات سرشار به کار بستن آن و خسارات کم‌توجهی به آن را در سال‌های پس از انقلاب به‌خاطر دارند.

این حرکت زیبا، پرمعنا و خاطره‌انگیز سپهر فضای مجازی را درنوردید و واکنش‌های زیادی به دنبال داشت، اما به لحاظ ماهیت روشنگرانه‌اش که معطوف به واقعیتی غیرقابل انکار و بار‌ها آزموده شده بود، همان‌گونه که تحسین دوستداران و وفاداران انقلاب را در پی داشت، کینه‌ورزی و عصبانیت بدخواهان انقلاب و ملت را نیز برانگیخت.


گلزن پرسپولیس درباره این واکنش‌ها البته می‌گوید؛ به هر حال طبیعی است که وقتی شما کاری انجام می‌دهید، عده‌ای مخالف و یا عده‌ای موافق باشند. من به این واکنش‌ها توجهی نمی‌کنم و تلاش کردم کاری که درست است را انجام دهم. به‌نظر من ما باید در همه شرایط کنار هم باشیم تا بتوانیم از مشکلاتی که برای ما ساخته شده بگذریم.

به معلوم‌الحال‌ها پاسخی نمی‌دهم

ترابی که با خبرگزاری فارس صحبت می‌کرد، وقتی با این مطلب که در حین بازی حتی در فضای مجازی فحاشی زیادی علیه تو انجام شد، حتی خیلی از افرادی که در خارج از کشور حضور دارند هم واکنش تندی به این اقدام تو انجام دادند، مواجه می‌شود، خاطرنشان می‌کند: به هر حال من نمی‌خواهم درباره این مسائل صحبت خاصی انجام دهم، اما افراد معلوم‌الحال کاملاً مشخص هستند و نباید پاسخی به آن‌ها داد. وقتی که این افراد معلوم‌الحال که در خارج از کشور هستند، بابت این کار من عصبانی و ناراحت شده‌اند، این مسئله به من نشان می‌دهد کار من درست بوده است. من هیچ کار سیاسی انجام ندادم، بلکه به همه مردم این پیام را رساندم که اگر می‌خواهیم مشکلات حل شود باید همه در کنار هم باشیم.

اعتقادم بود

وی در عین حال، در واکنش به حمایت‌های اهالی فوتبال و فعالان رسانه‌ای نیز ابراز داشته است: دست همه کسانی که از من حمایت کردند، درد نکند. من به شعاری که روی پیراهنم نوشته بودم اعتقاد دارم و باز هم می‌گویم تنها راه عبور از بحران‌های فعلی این است که پشتیبان هم باشیم تا بتوانیم این شرایط را پشت‌سر بگذاریم.

ادامه می‌دهم

ترابی از سوی دیگر در پاسخ به این سؤال که برای آینده آیا باز هم شاهد اقدام دیگری درخصوص شادی گل از سوی تو باشیم؟ با استقبال خاصی می‌گوید: قطعا، چراکه نه. مطمئنا فکر بیشتری برای این مسئله خواهم کرد و باز هم از کشور و نظام اسلامی کشورمان حمایت می‌کنم. البته برخی‌ها در این میان به دنبال این بودند که بگویند من از جایی خط گرفته‌ام، اما این فکری بود که خودم داشتم و کسی چنین درخواستی از من نداشت. من به دنبال چیزی نیستم و فقط می‌خواستم از مسئولان و مردم کشورم بخواهم پشتیبان هم باشیم تا این روز‌های سخت سپری شود و از بحران خارج شویم.

پیغام برای مسئولان

هافبک تهاجمی پرسپولیس همچنین در گفت‌وگویی که با تسنیم داشته، به هدف اقدام تماشایی‌اش اشاره‌ای پر معنا دارد؛ این یک پیغام برای مسئولان بود که امیدشان برای حل مشکلات به جا‌های دیگر است. اعتقاد من این است که اگر پشت هم باشیم، قطعاً می‌توانیم مشکلات ایران را کمتر کنیم. مسئولان به خوبی می‌دانند که مشکلات مردم چیست.

دلسرد نمی‌شوم

ترابی تصریح می‌کند: این خوشحالی ایده خودم بود و مطمئن باشید که از جایی خط نگرفتم و کسی هم به من نگفته بود که چنین کاری را انجام دهم. قبل از اینکه چنین خوشحالی‌ای را بعد از گل زدن در نظر بگیرم، فکر همه چیز را کرده بودم و می‌دانستم که نظر‌ها مثبت و منفی خواهد بود. طبیعتاًً خیلی‌ها در شبکه‌های مجازی واکنش نشان دادند، اما هجمه‌ها و مخالفت‌ها به هیچ عنوان دل‌سردم نمی‌کند. من به کاری که انجام دادم، اعتقاد داشتم.

هافبک تهاجمی تیم فوتبال پرسپولیس در ارتباط با موضوع خدمت سربازی‌اش و اینکه می‌گویند با این شادی گل به راحتی کارت معافیت خود را دریافت خواهد کرد! نیز گفته است: من دانشجو هستم. اگر می‌خواستم معافی بگیرم، کار‌های دیگری انجام می‌دادم.

به ترابی افتخار می‌کنم

همان‌طور که بیان شد، کنش مهدی ترابی حمایت‌های بسیاری از سوی اهالی فوتبال و فعالان رسانه‌ای در پی داشت. پرویز مظلومی، سرمربی سابق استقلال در این زمینه بیان داشته است: فکر نمی‌کردم ترابی این‌قدر رفتار پخته داشته باشد و این‌گونه پشت مملکت و رهبرش باشد، ولی نشان داد در عین جوانی، بازیکنی باتجربه است. انصافاً از حرکت او لذت بردم.

وی در گفتگو با فارس، افزوده است: وقتی یک بازیکن دغدغه‌اش این است که مملکتش با چه شرایطی روزگار می‌گذراند، جای تبریک دارد. حرکت او باعث فرهنگ‌سازی و الگوسازی است. اعتقاد دارم ایران به یکدلی و اتحاد نیاز دارد. ما باید پشت یکدیگر باشم و از حکومت و رهبرمان حمایت کنیم.

مظلومی با بیان اینکه معتقدم بازیکنان زیادی داریم که مثل ترابی هستند و به ائمه توسل می‌کنند یا اعتقادات خود را به جوانان دیگر منتقل می‌کنند، می‌گوید: ترابی را یک بازیکن با اخلاق می‌دانم. من به بقیه بازیکنان توصیه می‌کنم اگر چنین علاقه‌هایی دارند، مخفی نکنند و علاقه به رهبر و مملکت چیزی نیست که آن را پنهان کرد.

وی اظهار داشته است: شاید خیلی‌ها بگویند مظلومی استقلالی است و چرا از ترابی حمایت کرده اما من از حرکت بازیکن تیم ملی کشورم حمایت و به او افتخار می‌کنم. حرکت او قشنگ بود و من هم همیشه حقیقت را گفته و می‌گویم. خوشحالم که ترابی بعد از بازی هم مصاحبه کرد و اعلام کرد که حرکتش دلی بوده است.

سرمربی سابق استقلال همچنین خاطرنشان کرده است: همیشه در راهپیمایی‌ها حضور داشته و این کار را قلبی انجام داده‌ام، چون مملکتم را دوست دارم. همیشه هم سعی کردم این موضوعات پنهان بماند. ولی وقتی می‌بینم یک جوان در عین پختگی، علاقه‌اش را به جوانان دیگر منتقل می‌کند، به خودم می‌بالم و از مهدی ترابی تشکر می‌کنم.

بخش دیگری از حمایت‌ها از اقدام هافبک تهاجمی پرسپولیس، مربوط به فعالان فضای مجازی بود.


حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مجلس شورای اسلامی نوشت: بازیکن ۲۵ ساله پرسپولیس، شادی بعد از گلزنی خود را با نمایش شعار حک شده روی پیراهنش نشان داد: تنها راه نجات کشور = اطاعت از رهبری. این هم نظر جوان انقلاب نکرده جنگ ندیده! آقایان مدعی! شرم کنید.

سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» نیز نوشت: مهدی ترابی با ادبیات خودش به مسئولین، جمله امام (ره) را یادآور شد که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد. قاعدتا امروزه که همه ادای اپوزیسیون درمی‌آورند، کار ایشان شنای برخلاف مسیر بقیه سلبریتی‌ها بود، باید قدرش رو دونست، ضمنا ایول به آقا محمد انصاری که هواشو داشت.

چشمانی که نمی‌بینند

محمد انصاری، هم‌تیمی مهدی ترابی نیز در واکنش کنایه‌آمیز به هجمه‌های کینه‌ورزانه علیه گلزن پرسپولیس در استوری که در اینستاگرام منتشر کرد، آیه‌ای از قرآن کریم را نوشت: «آن‌ها دل‌هایی دارند که با آن نمی‌فهمند؛ و چشمانی که با آن نمی‌بینند؛ و گوش‌هایی که با آن نمی‌شنوند.» (اعراف ـ ۱۷۹)

اصلا هم سیاسی نیست!

فعال دیگری نیز به طرزی دقیق، به فریبکاری عده‌ای اشاره کرد؛ عادل فردوسی‌پور با ظریف مصاحبه می‌کنه، ربطی به سیاست نداره! وریا غفوری خودش رو به در و دیوار میزنه برای پروژه دختر آبی، اصلا هم سیاسی نیست! دلسوزی مهدی ترابی برای کشور شده دخالت سیاست در ورزش! تَرَک برندارید «حامیان ورزش بدون سیاست» قشنگا!

چه شرفی از این بالاتر؟

کاربر دیگری خاطرنشان کرد: کم‌کم هجمه سلبریتی‌ها و بایکوت رسانه‌ای علیه مهدی ترابی شروع میشه، اما به قول شهید اهل قلم شهید آوینی «حزب‌اللهی اهل اطاعت و ولایت است و قدر نعمت می‌شناسد، فداکار است و از مرگ نمی‌ترسد و گوش به فرمان اطیعوالله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم سپرده است و چه شرفی از این بالاتر.»

واکنش جالب دیگری هم از این قرار بود؛ وقتی مهدی ترابی دروازه برانداز‌ها رو باز می‌کنه.


فعال دیگری نیز نوشت: مهدی ترابی فوتبالیسته و تونست وظیفشو انجام بده، شما مسئول محترم جمهوری اسلامی وظیفتو انجام میدی؟!

شهادتت مبارک!

کاربری هم نوشت:‌ای جان دمت گرم خودتو آماده آماج حملات غربگرا‌ها و لیبرال‌ها و وطن‌فروش‌ها کن.

فعال دیگری خاطرنشان کرد: در این شرایط و زمانه که مافیای ورزش و هنر جز به سلبریتی‌های سفله، مجال جولان نمی‌دهد، کار تو را فقط عملیات استشهادی می‌شود نام گذاشت. مهدی ترابی، شهادتت مبارک!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار