کد خبر: 974533
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
«من یک شخصیت ورزشی هستم، نه‌سیاسی و به عنوان یک فرد ورزشی متوجه شده‌ام که تنها راه نجات کشورمان اطاعت از رهبرمان است. تعجب می‌کنم مسئولان چطور این را درک نکرده‌اند. امیدوارم این اتفاق گوشزدی باشد برای برخی مسئولان و مردم.»
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: این حرف مهدی ترابی، هافبک جوان و گلزن پرسپولیس بعد از بازی مقابل پیکان است. دیداری که با برتری سرخ‌ها به پایان رسید، اما بیش از این پیروزی آنچه به چشم آمد، حرکت این جوان انقلابی در توصیه به مسئولان کشور بود.

این‌بار پای شعار‌های مذهبی یا تصاویر شهدا در میان نبود، مهدی ترابی با علم به اینکه مورد هجمه بسیاری از معاندان داخلی و خارجی نظام و رهبری قرار می‌گیرد، دست به کاری بزرگ زد تا ثابت کند در فوتبال با تمام حواشی و مفاسدش می‌توان بازیکنانی یافت که ولایتمدار هستند و ثابت‌قدم در این راه. ترابی با انتخاب جمله «تن‌ها راه نجات کشور اطاعت از رهبری است»، عملاً مسئولان کشور را خطاب قرار داد و در صحبت‌های بعد از بازی نیز صراحتاً این مسئله را عنوان کرد.

مخالفت‌ها دلسردم نمی‌کند
ترابی می‌گوید: «این یک پیغام برای مسئولان بود که امیدشان برای حل مشکلات به جا‌های دیگر است. اعتقاد من این است که اگر پشت هم باشیم، قطعاً می‌توانیم مشکلات ایران را کمتر کنیم. مسئولان به خوبی می‌دانند که مشکلات مردم چیست؛ خیلی‌ها گرسنه به خواب می‌روند و باید دست به دست هم بدهیم تا این بحران‌ها را پشت سر بگذاریم. این خوشحالی ایده خودم بود و مطمئن باشید که از جایی خط نگرفتم و کسی هم به من نگفته بود که چنین کاری را انجام دهم. قبل از اینکه چنین خوشحالی را بعد از گل انجام دهم، فکر همه چیز را کرده بودم و می‌دانستم که نظر‌ها مثبت و منفی خواهد بود. طبیعتاً خیلی‌ها در صفحات مجازی واکنش نشان دادند، اما هجمه‌ها و مخالفت‌ها به هیچ عنوان دلسردم نمی‌کند. من به کاری که انجام دادم اعتقاد داشتم.»

 هافبک تهاجمی تیم فوتبال پرسپولیس در ارتباط با بحث خدمت سربازی‌اش و اینکه می‌گویند با این شادی گل به راحتی کارت معافیت خود را دریافت می‌کند، می‌افزاید: «من دانشجو هستم. اگر می‌خواستم معافی بگیرم کار‌های دیگری انجام می‌دادم.»

درست همانطور که تصور می‌شد بلافاصله حملات علیه ملی‌پوش جوان پرسپولیس شروع شد. حملاتی ناجوانمردانه از سوی معاندان داخلی و خارجی که همه به نوعی سعی در تخریب شخصیت ترابی و انگ زدن به او داشتند. البته حمایت‌های زیادی هم از ترابی شد، اما شاید بهترین حمایت را محمد انصاری همبازی معتقد او در پرسپولیس انجام داد که خطاب به معاندان و در تأیید اقدام شجاعانه همبازی‌اش، آیه ۱۷۹ سوره اعراف را یادآور شد و نوشت: «آن‌ها دل‌هایی دارند که با آن نمی‌فهمند و چشم‌هایی که با آن نمی‌بینند و گوش‌هایی که با آن نمی‌شوند» تا ثابت کند اقدامات و حرف‌ها علیه ترابی از چه جنسی است و چگونه باید در برابر آن‌ها موضع گرفت.

اقدام شجاعانه مهدی ترابی در حالی به مذاق برخی در داخل و خارج خوش نیامده که همین‌ها در موارد مشابه که سمت و سوی مخالفت با نظام و رهبری داشته و بار‌ها هم از سوی چهره‌های فوتبالی تکرار شده چنان حمایتی داشته‌اند که همه مات و مبهوت مانده‌اند.

از حرکت ترابی لذت بردم
در میان تمام اظهارنظر‌های مغرضانه، اما شنیدن حرف‌های یک استقلالی قدیمی در حمایت از بازیکن جوان پرسپولیس بسیار جالب توجه بود. پرویز مظلومی، بازیکن و مربی سابق استقلال و پیشکسوت این باشگاه در روز‌هایی که بابت چنین برخورد‌هایی از تیم خودش خبر‌های خوبی دیده و شنیده نمی‌شود با تأیید این حرکت هافبک پرسپولیس عنوان کرد: «فکر نمی‌کردم ترابی اینقدر رفتار پخته داشته باشد و اینگونه پشت مملکت و رهبرش درآید. او نشان داد در عین جوانی، بازیکنی باتجربه است. انصافاً از حرکت او لذت بردم. وقتی یک بازیکن دغدغه‌اش این است که مردم کشورش با چه شرایطی روزگار می‌گذرانند، جای تبریک دارد. حرکت ترابی باید باعث فرهنگ‌سازی و الگوسازی شود. اعتقاد دارم ایران به یکدلی و اتحاد نیاز دارد. ما باید پشت یکدیگر باشیم و از حکومت و رهبرمان حمایت کنیم.»

ترابی تنها نیست
دیروز خبر رسید که هشتک ترابی تنها نیست هم در فضای مجازی به راه افتاده و با استقبال چشمگیری هم روبه‌رو شده است. سازمان بسیج ورزشکاران نیز در حمایت از مهدی ترابی بیانیه‌ای صادر کرد و نوشت: «حرکت ترابی نشان داد که نخبگان ورزشی همسو با آحاد مردم پشتیبان ولایت و رهبری هستند. نسل جوان ما همیشه متناسب با شرایط به میدان ورود کرده و مهدی ترابی یک نمونه از هزاران ورزشکاری است که پا در عرصه دفاع از آرمان‌های کشور و انقلاب گذاشته‌اند. پیام این اقدام ترابی به مسئولان کشور بسیار واضح بود، چراکه هر زمان آن‌ها سخنان رهبری را چراغ راه خود قرار دادند کشور به دستاورد‌های بزرگ اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی، ورزشی و ... رسید و هر زمان چشم بر رهنمود‌های رهبری بستند چیزی جز ضرر و زیان عاید کشور نشد.»

بسیج ورزشکاران ضمن حمایت از این اقدام ارزشمند ترابی از تمام مسئولان کشور می‌خواهد توصیه جوانان با بصیرت را که شعار «تن‌ها راه نجات کشور اطاعت از رهبری» است، سرلوحه کار‌های خود قرار دهند تا دوشادوش یکدیگر بر مشکلات کشور غلبه کنیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
3
9
زنده باد ترابی باغیرت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
4
7
مرگ بروطن فروشهای دنبال گرین کارتی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار