کد خبر: 974525
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
در شرایطی که دونالد ترامپ ادعا می‌کند که با روی کار آمدن او، اقتصاد امریکا شکوفاتر و عظمت این کشور احیا شده است، مقامات امریکایی نظری مخالف با ادعا‌های ترامپ دارند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: برنی سندرز، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰، دیروز در توئیتی با انتقاد از شرایط اقتصادی جامعه امریکا خطاب به دولت نوشت که اطمینان حاصل کنید که بچه‌ها در مدرسه گرسنه نیستند و مردم ما می‌توانند با عزت تحصیل و زندگی کنند.

به گزارش «جوان»، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا خود را برای مبارزات انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۰ آماده می‌کند، موج انتقادات از سیاست‌های اقتصادی و رفاهی او در جامعه امریکا افزایش یافته است. برنی سندرز، سناتور ارشد امریکایی و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰، روز دو شنبه در صفحه توئیتر خود، سیاست‌های اقتصادی ترامپ را به باد انتقاد گرفت. سندرز که همواره یکی از منتقدان اصلی ترامپ بوده است، بار دیگر در پیام توئیتری نوشت: «اطمینان حاصل کنید که بچه‌ها در مدرسه گرسنه نیستند. حداقل ۶۰ هزار دلار در سال به همه معلمان بپردازید. به همه اجازه دهید در صورت تمایل به دانشگاه بروند. این برنامه آموزشی رادیکال ما است. این ثروتمند‌ترین کشور روی زمین است. ما می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که مردم ما می‌توانند با عزت تحصیل و زندگی کنند».

سندرز همچنین در پیام دیگری نوشته است: «مردم حق یک خانه سبز و ارزان قیمت را دارند و همچنین با هم بودن را، و این دقیقاً همان چیزی است که ما می‌خواهیم برای هر امریکایی تضمین کنیم».

این سناتور امریکایی همچنین در پیام دیگری با بیان اینکه مردم سرنوشت انتخابات را رقم می‌زنند و نقش تعیین‌کننده‌ای در امور سیاسی دارند، خطاب به دولتمردان کاخ سفید نوشته است: «شما باید از مردم الهام بگیرید. شما باید افراد زحمتکش، جوانان و افراد فقیر را وارد پروسه سیاسی کنید».

به گفته سندرز «در صورت تحقق چنین امری، به راحتی می‌توانیم ترامپ را در انتخابات شکست دهیم».

انتقاد سندرز از شرایط اقتصادی امریکا درحالی است که ترامپ بار‌ها گفته است که با ورود او به کاخ سفید، وضعیت رفاهی مردم بهتر از قبل شده است. ترامپ با حمایت از سیاست‌های اقتصادی خود گفته است که دولت او بهترین دولت و خود او بهترین رئیس‌جمهور در تاریخ امریکا بوده است و عظمت امریکایی‌ها را در جهان تقویت کرده است، اما مقامات این کشور به ویژه دموکرات‌ها، تأکید دارند که سیاست‌های ترامپ به تضعیف و افول قدرت امریکا در جهان
منجر شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار