کد خبر: 974499
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
اگر یک دهه قبل گفته میشد بازیکنان کبدی بین یک تا سه میلیارد درآمد هر فصلشان از حضور در لیگ‌های خارجی است واقعا خود کبدی کاران می‌خندیدند، اما فدراسیون و متولیان فدراسیون کبدی سطح این رشته را با سرعتی چشمگیری به قطب اول آسیا و جهان رساندند تا اینکه بازیکنان کبدی هم قدر و قیمت پیدا کنند.
*سیدرضا فیض آبادی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: امسال حدود ۱۵ بازیکن ایرانی در پرو کبدی یا سوپر لیگ کبدی هند بازی می‌کنند و قرار داد آن‌ها به طور میانگین نفری یک و نیم میلیارد تومان است که با فوتبالیست‌های ملی برابری می‌کند.

شکی نیست اگر تشکیلاتی بنانم فدراسیوت کبدی نبود یا فدراسیون کبدی مثل برخی دیگر از فدراسیون‌ها دست روی دست می‌گذاشت و به بهانه نوپا بودن خودش را کنار می‌کشید تا همچنان در رده‌های دوم و سوم بمانیم هرگز هندی‌ها نمی‌آمدند از ایران بازیکن ببرند.

هندی که ده هزار باشگاه کبدی دارد و آنهمه قدمت در این رشته دارند سقینا عاشق چشم و ابروی ما نیست، ولی یقینا پیشرفت کبدی ایران چنان آن‌ها را دستپاچه کرده که برای قرار داد با ملی پوشان ایرانی سرودست می‌شکنند و این افتخاری برای ورزش ایران است..

امسال فدراسیون کبدی در نشست عمومی خود تصویب کرد که درصدی از در آمد بازیکنان لژیونر را برای توسعه و ارتقای کبدی به حساب فدراسیون وازریز کند ضمن اینکه بودجه فدراسیون به نسبت سال قبل افزایش که نداشته کاهش هم داشته است که اگر نرخ تورم امسال را قیاس کنید با سال قبل می‌بینیم بودجه فدراسیون کبدی به نصف بودجه مصوب تقلیل یافته است.

تقریبا همه لژیونر‌ها حتی کاپیتان تیم ملی "فاضل اتراچالی" این را پذیرفت، ولی یکی از بازیکنان لژیونر اعتراض کرده و گفته که فدراسیون با زور از ما درصدی می‌گیرد.

معراج شیخ که از نسل دوم کبدی کاران مطرح ایران است دو سه جا مصاحبه کرده و مسائلی که خانوادگی است و باید درون خانواده کبدی حل شود را به رسانه‌ها کشانده انهم در آستانه مسابقات مهم جام جهانی کبدی جوانان که از ۱۷ آبان با میزبانی جزیره کیش قرار است برگزار شود.

چه خوب بود که معرج اول این موضوع را درون خانواده فدراسیون کبدی حل می‌کرد ضمن اینکه هر فدراسیونی برای صدور "آی تی سی" بازکنان خود برای کشور مقصد درصدی را می‌گیرد از جمله فدراسیون فوتبال و به خصوص باشگاه مبدا درصدی دریافت می‌کند.

اینجا، چون خود فدراسیون کبدی در نقش مدعی العموم باشگاه‌ها ظاهر شده طبیعی است که حق پیشرفت لژیونر‌ها را دریافت کند و هیچ منع قانونی هم ندارد.

با این وجود فدراسیون کبدی می‌تواند این درصد مورد نظر را از بازیکنانی که معترض هستنددریافت نکند و رضایت نامه هم ندهد که فدراسیون کبدی هرگز اینکار را انجام نخواهد داد، چون هدف فدراسیون درآمد زایی از لژیونر‌ها نیست بلکه کمک به توسعه کبدی است. توسعه کبدی در شهر‌ها وروستا‌هایی که بازیکنانی مثل خود معراج شیخ از آنجا رشد و نمو کرده است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار