کد خبر: 974451
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی:
رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اولین همایش ملی«مدرسه فردا» اول آبان ماه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محمد نریمانی رئیس همایش ملی «مدرسه فردا» با تاکید بر اینکه این همایش درصدد بررسی چگونگی مواجهه با این پدیده و نگرش جدید به مدرسه در آینده است، ابراز امیدواری کرد و اظهار کرد: اندیشمندان فعال این عرصه با حضور در این همایش راهکاری برای مواجهه با این پدیده جدید(تغییر در کارکرد و نقش مدرسه) ارایه نمایند.

نریمانی با اشاره به محورهای برگزاری این همایش، گفت: برنامه‌ریزی درسی و مدارس فردا، مدیریت در مدارس فردا، مشاوره و مدارس فردا، فلسفه تربیتی و مدارس فردا، اقتصاد و مدارس فردا، آموزش عالی و مدارس فردا، روانشناسی و مدارس فردا، جامعه شناسی و مدارس فردا، معماری و مدارس فردا و فناوری و مدارس فردا محورهای اصلی این همایش هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: این همایش روز چهارشنبه اول ماه 1398 ساعت 9 صبح با حضور اساتید و پژوهشگران ملی و استانی در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه وقتی از مدرسه فردا صحبت می‌کنیم؛ صحبت از تغییر در همه ارکان و عناصر موجود خواهد بود، بیان کرد: نیمکت چوبی جای خود را به میز هوشمند خواهد داد، نیازها و انتظارات از مدرسه تغییر خواهد کرد، معلم نقش خود را به عنوان مربی کم‌رنگ خواهد دید، تسهیل‌گری و راهنمایی پررنگ‌تر خواهد شد. بطوریکه مدرسه مفهوم سنتی و امروزی  خود را از دست خواهد داد و دیگر فضایی که در آن تجربه‌ها و فرایندهای یادگیری و یاددهی رخ می‌دهد نخواهد بود، بلکه در آینده مدرسه نوعی فضای ذهنی و معنایی با مجموعه‌ای از شبکه‌های مناسبات اجتماعی است که ما در آن فعالیت‌های مشخص «آموزشی» و «غیرآموزشی» را انجام می‌دهیم.

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مفهومی که در این‌جا از مدرسه مورد نظر است، مدرسه را به مثابه فضایی معنایی، فراتر از مفهوم نهاد اجتماعی در نظر می‌گیرد، افزود: مدرسه میدان یا فضایی معنایی است که در آن مجموعه‌ای از ذهنیت‌ها، باورها، ارزش‌ها و جهان‌بینی‌هایی وجود دارد و آموزش، یعنی فرایند یاددهی - یادگیری‌، در آن تحقق پیدا می‌کند.

نریمانی با بیان اینکه مدرسه یک فضا یا میدان معنایی است که ما همه‌ این باورها را در آنجا به نوعی انسجام می‌دهیم و به آن‌ها عینیت می‌بخشیم، تصریح کرد: در آینده، دولت نمی‌تواند مانند گذشته اعمال کنترل نماید. نیروهای رسانه‌ای و قدرت خانواده بر قدرت دولت پیشی خواهد گرفت. دیوارهای مدرسه از اطراف آموزش کنار می‌روند و آموزش بیش از آنکه در نظام مدرسه‌ای رخ دهد، در میدان مدرسه خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر