کد خبر: 974426
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
خدمات سپاه در سروآباد قابل تقدیر است
فرماندار شهرستان سروآباد گفت: به دلیل ایجاد زیرساخت‌ها و ارائه خدمات رفاهی، یک هزار و ۲۰۰ نفر از جمعیت مهاجر این شهرستان به سروآباد بازگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار جوان از سروآباد، کامیار میرزایی صبح امروز در یک نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های استان کردستان، در سروآباد اظهار کرد: اقدامات و فعالیت‌های خوبی و در شان مردم این شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: شهرستان سروآباد 45 هزار نفر جمعیت دارد که 82 درصد آن در روستاها و مابقی در شهر ساکن هستند.

سرپرست فرمانداری سروآباد گفت: سروآباد یک شهرستان مهاجرفرست است اما به دلیل ایجاد زیرساخت‌ها و ارائه خدمات رفاهی، یک هزار و ۲۰۰ نفر از جمعیت مهاجر این شهرستان به سروآباد بازگشته‌اند.

میرزایی به خدمات نظام و دولت در حوزه‌های مختلف از جمله راه، بهداشت، کشاورزی و عمران روستایی در شهرستان سروآباد اشاره کرد و گفت: مطالعات اجرای طرح هادی در تمام روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان اجرا و در 11 روستا نیز طرح هادی بازنگری شده است.

وی خاطرنشان کرد: از سال 92 در راستای اجرای طرح هادی در روستاهای این شهرستان اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 630 میلیون تومان هزینه شده است.

سرپرست فرمانداری سروآباد گفت: از سال 92 تاکنون نیز 228 واحد مسکونی با اعتبار 2 میلیارد و 360 میلیون تومان احداث شده است.

وی گفت: شهرستان سروآباد روی گسل زلزله قرار دارد و به دلیل فرسوده‌بودن بافت مسکونی روستاها به محض وقوع زلزله حتی در ریشتر کم شاهد تخریب بخشی از ساختمان‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: در بحث بازسازی واحدهای آسیب‌‌دیده ناشی از زلزله برای 215 واحد مسکونی 2 میلیارد و 580 میلیون تومان تسهیلات و 430 میلیون تومان کمک بلاعوض هزینه شده است.

سرپرست فرمانداری سروآباد اذعان کرد: 2 میلیارد و 670 میلیون تومان تسهیلات و 445 میلیون تومان کمک بلاعوض برای احداث 89 واحد زلزله‌زده از سال 96 تاکنون در سروآباد پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: احداث 6 سد آبخیزداری شامل 3 سد سنگی ملاتی و 3 سد گابیونی با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد با اعتبار اولیه 560 میلیون تومان  از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و بوم‌سازگان زاگرس در روستای تغیان سروآباد در حال اجراست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 450 پست هوایی، 4 پست زمینی، 222 کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی، 23 کیلومتر شبکه فشار ضعیف زمینی و 369 کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی برق در این شهرستان اجرا شده است.

سرپرست فرمانداری سروآباد همچنین گفت: قبل از انقلاب تنها 5 روستای این شهرستان برقدار بود اما در حال حاضر تمامی روستاهای سروآباد از نعمت برق برخوردار هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر 3 هزار و 180 مشترک شهری و 12 هزار و 645 مشترک روستایی در 64 روستا و دو شهر شهرستان سروآباد از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

میرزایی اذعان داشت: تنها ۹ روستای سروآباد گازرسانی نشده اما با وجود صعب‌العبور بودن منطقه، تلاش می‌شود که گاز به این روستاها هم برسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از ظرفیت‌های سروآباد، گردشگری است که در ۱۵ ساله اخیر در منطقه اورامات این شهرستان رونق گرفته است.

میرزایی اذعان داشت: در حال حاضر سه هتل در اورامان، سلین و نوین پذیرای گردشگران و مهمانان است که یک باب دیگر هتل و چهار واحد اقامتی در دست احداث است ضمن اینکه واحدهای بوم‌گردی نیز در روستاهای گردشگرپذیر این شهرستان احداث می‌شود.

وی اذعان کرد: در زمینه توسعه صنعت گردشگری در دهه اخیر اقدامات خوبی انجام شده و سالانه بالغ بر 800 هزار گردشگر به این شهرستان مسافرت می‌کنند که این موضوع موجب رونق اشتغال و اقتصاد این شهرستان شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان سروآباد گفت:‌ مراسمات پیر شالیار و کومسای هر ساله پذیرای شمار زیادی از گردشگران است.

وی به تکمیل و ارسال پرونده ثبت جهانی هورامان به عنوان یکی از اقدامات مهم دولت اشاره کرد و گفت: 18 واحد خانه مسافر دارای مجوز و 12 واحد بین راهی دارای مجوز در این شهرستان فعال است.

سرپرست فرمانداری سروآباد اذعان داشت: ۱۵ میلیارد تومان برای اشتغالزایی با سود کم به متقاضیان پرداخت شده است که در صورت وجود متقاضی، بازهم اعتباراتی به این شهرستان اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: بازسازی و نوسازی خانه‌های بهداشت، راه‌‌اندازی  فعالیت ۳۲ خانه بهداشت، ۵ آزمایشگاه، فعالیت ۶ واحد دندانپزشکی، احداث ساختمان بخش دیالیز، احداث پد هوایی بیمارستان و احداث ساختمان مرکز خدمات بهداشتی بیساران، اورامان و قلعه‌گاه از  یگر اقدامات دولت تدبیر و امید در سروآباد بوده است.

میرزایی در ادامه گفت: ۱۱۱ کیلومتر احداث و بهسازی تعهد دولت در سروآباد بود که ۶۰ کیلومتر آن با ۷۶۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی به خدمات سپاه در شهرستان سروآباد اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی و محرومیت‌زدایی سپاه در این شهرستان قابل تقدیر است.

سرپرست فرمانداری سروآباد یادآور شد: همکاری دولت و سپاه در اجرای پروژه‌های عمرانی، محرومیت‌زدایی و آبادانی این شهرستان خوب است که رضایت عمومی به دنبال داشته است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر