کد خبر: 974178
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
نگاهی به نتایج مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی
جام حذفی فوتبال ایران کم‌کم دارد آنچه را که از آن انتظار می‌رود رو می‌کند و هواداران فوتبال را شگفت‌زده. هر چقدر در مرحله یک‌هشتم نهایی، شگفتی کم بود و ناچیز، اما مرحله یک‌هشتم نهایی در همین پنج بازی برگزار شده در سه بازی آن نتایجی رقم خورده که همه محاسبات را به هم زده و تیم‌هایی پیروز شده‌اند که شانس کمتری برای پیروزی داشته‌اند، اما جام حذفی است و همین شگفتی‌هایش که یک آخر هفته پرهیجان را برای فوتبالی‌ها رقم زد.
مانی سعیدی
سرویس ورزشی جوان آنلاین:
آبی‌ها متخصص برد در جام حذفی
باز هم مقابل یک تیم دسته اولی و به قول هادی عامل چغر و بد بدن قرار گرفتند، مسابقه‌ای که باز هم به وقت‌های اضافه رفت و البته باز هم با پیروزی استقلالی‌ها همراه بود!

آبی‌ها در حالی در مرحله یک‌شانزدهم نهایی برابر گل ریحان البرز تا پایان ۱۲۰ دقیقه برای پیروزی مقابل حریف سرسخت‌شان جنگیدند که در یک‌هشتم نهایی همان ماجرا برایشان تکرار شد. استقلالی‌ها این‌بار پنج‌شنبه در آزادی میزبان فجر شهید سپاسی بودند، تیم بازیکن‌سازی که با شاغلام در فوتبال ایران تا یک دهه گذشته اسم و رسمی داشت، اما چند وقتی است که دیگر از آن ابهت گذشته فجر که با دست خالی یقه تیم‌های ثروتمند را می‌گرفت کمتر خبری است. با این حال شاگردان داوود مهابادی که امسال گویا لیگ دسته اول را با توپ پر و برای لیگ برتری شدن طوفانی آغاز کرده‌اند در جام حذفی هم پس از حذف فولاد، پنج‌شنبه نیز نقشه حذف استقلال را در سر داشتند. هرچند ۹۰ دقیقه مقاومت کردند و با نمایش درخشان دروازه‌بانشان کار را به وقت‌های اضافه کشاندند، اما در دو نیمه ۱۵ دقیقه‌ای مقاومت‌شان شکست و استقلال با سه گل برنده بازی شد تا شاگردان استراماچونی راهی یک‌چهارم نهایی شوند و پرونده فجر هم بسته شود.

آبی‌ها با این پیروزی حالا برای جبران نتایج ضعیف گذشته‌شان در لیگ دورخیز کرده‌اند. استقلال اگرچه در جام حذفی به جمع هشت تیم پایانی رسیده، اما در لیگ برتر در رده یازدهم قرار گرفته، رده‌ای که کمتر کسی از تیمی که از یک مربی و بازیکنان گران‌قیمت در ترکیبش بهره می‌برد، انتظار دارد. با این حال بازگشت دوباره وریا غفوری به اوج و رو آمدن بازیکنان جوان و ناشناخته استقلال، هواداران این تیم را امیدوار کرده است.

شگفتی‌ساز‌ها
درست است که فجر سپاسی نتوانست غول‌کشی یک‌شانزدهم را تکرار کند و به استقلال باخت و حذف شد، اما نتایج سه مسابقه دیگر با شگفتی همراه بود. شاهین شهرداری بوشهر هر چقدر در لیگ ضعیف کار می‌کند و تیم آخر جدول رده‌بندی و بدون برد است، اما در جام حذفی چهره دیگری از خود نشان داده است. بوشهری‌ها پس از برکناری عبدالله ویسی در مرحله یک‌هشتم نهایی توانستند سایپا را که با ابراهیم صادقی که در لیگ خوب نتیجه گرفته و در میانه جدول است با دو گل شکست دهند و یکی از تیم‌های مرحله یک‌چهارم نهایی باشند.

دومین شگفتی در مشهد رخ دارد، جایی که پدیده مدعی به مصاف نفت مسجدسلیمان رفت. شاگردان گل‌محمدی که با قرار گرفتن در رده سوم در لیگ جزو مدعیان هستند در این بازی خانگی با یک گل مغلوب تیمی شدند که مهدی تارتار سرمربی آن پس از یک قهر کوتاه‌مدت دوباره به تمرینات این تیم بازگشته بود و شاگردانش را آماده بازی با پدیده کرده بود. با این حال مسجدسلیمانی‌ها همانطور که در لیگ عملکرد قابل قبولی داشته‌اند، در جام حذفی هم همان تیم قابل احترام لیگ بودند و با حذف پدیده نشان دادند که جایگاه‌ها در جدول تعیین‌کننده نیست.

مس کرمان دیگر شگفتی‌ساز جام حذفی است، صدرنشین لیگ دسته اول که با مجتبی حسینی برای لیگ برتری شدن اسبش را زین کرده است. آن‌ها در جام حذفی هم همان روند خوب‌شان را ادامه دادند و ذوب را ۴ بر ۲ از پیش‌رو برداشتند تا عرصه را برای منصوریان روی نیمکت ذوب تنگ‌تر کنند، به‌خصوص که ذوب در لیگ برتر هم با ۴ امتیاز در رده سیزدهم جدول است و حالا با کنار رفتن از جام حذفی، سبزپوشان اصفهانی روز‌های سختی را در فصل جدید تجربه می‌کنند.

مرحله یک‌هشتم یک دربی هم داشت؛ دربی ماهشهری‌ها، رویارویی شهرداری دسته دومی و استقلال دسته سومی، مسابقه‌ای که در نهایت با برتری شهرداری ماهشهر تمام شد و این تیم ۲ بر یک به برتری رسید تا حضور یک تیم دسته دومی در جمع هشت تیم پایانی شگفتی‌ساز شود.

۳ بازی ماند برای ۵ آذر
البته سه بازی از مرحله یک‌هشتم نهایی به خاطر داشتن بیش از سه ملی‌پوش به تعویق افتاده و طبق برنامه قرار است پرسپولیس- صنعت نفت، نود ارومیه – تراکتور و سپاهان- پیکان پنجم آذر به مصاف هم بروند تا چهره سه تیم باقی مانده مرحله یک‌چهارم نهایی هم مشخص شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار