کد خبر: 973906
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
بعد از آنکه معاون رئیس‌جمهور امریکا، وکیل شخصی دونالد ترامپ و در نهایت وزارت دفاع امریکا اعلام کردند که در روند تحقیقات مجلس نمایندگان در جریان استیضاح رئیس‌جمهور ایالات متحده، خودداری می‌کنند، فعلاً در روند جمع‌آوری مدارک و شهود دچار سکته شده و دموکرات‌ها به ناچار اعلام کرده‌اند فعلاً قصد ندارند در خصوص تحقیقات استیضاح از رئیس‌جمهور امریکا در صحن عمومی این مجلس رأی‌گیری کنند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان امریکا و رهبران حزب دموکرات تصمیم گرفته‌اند برگزاری رأی‌گیری عمومی در این مجلس در خصوص تحقیقات استیضاح از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا را معلق کنند. پایگاه پولیتیکو این خبر را به نقل از منابعی در کنگره امریکا گزارش کرده و افزوده این تصمیم ممکن است در مقاطع زمانی دیگر مورد ارزیابی مجدد قرار بگیرد. رئیس مجلس نمایندگان امریکا سوم مهر به طور رسمی آغاز تحقیقات برای استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را به دلیل مسائل مطرح شده در ارتباط با گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد.

ترامپ در این مکالمه تلفنی تلاش کرده رئیس‌جمهور اوکراین را برای تحقیقات از کسب و کار «جو بایدن» و پسر او «هانت» تحت فشار قرار دهد.

سریال همکاری نکردن دولتی‌ها با کنگره
روز سه شنبه وزارت دفاع امریکا اعلام کرد قادر نخواهد بود اسنادی را که مجلس نمایندگان درباره تحقیقات استیضاح ترامپ خواسته در اختیار این نهاد قرار دهد.

وزارت دفاع در نامه‌ای که به رؤیت رویترز رسیده گفته که مجلس نمایندگان امریکا قطعنامه لازم برای مجاز کردن تحقیقات از ترامپ را در اختیار ندارد و به همین دلیل، این وزارتخانه قادر نخواهد اسناد مورد درخواست مجلس نمایندگان را در اختیار نهاد قانونگذار قرار دهد.

در این نامه آمده است: «وزارت دفاع در حال حاضر قادر به اجابت درخواست شما نیست. با وجود این، این وزارتخانه نقش نظارتی کمیته‌های کنگره را محترم می‌داند و آمادگی خود را برای همکاری با کمیته‌های شما، در صورت وجود قطعنامه مناسب در خصوص این مسئله اعلام می‌دارد.»

از سوی دیگر دفتر «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور امریکا اعلام کرد که از درخواست مجلس نمایندگان برای ارائه اسناد مربوط به تماس تلفنی اخیر دونالد ترامپ با رئیس‌جمهوری اوکراین تبعیت نمی‌کند.

به گزارش شبکه ان‌بی‌سی، «متئو مورگان» یکی از مسئولان دفتر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که مجلس نمایندگان امریکا هنوز رأی‌گیری برای آغاز تحقیقات در این رابطه را انجام نداده است.
هرچند روند عدم توجه به درخواست مجلس با امتناع مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا شروع شد که خودش اعتراف کرده بود در مذاکره تلفنی رئیس‌جمهور روی خط بوده است. وی ضمن رد درخواست مجلس نمایندگان، اعضای دموکرات این مجلس را به قلدری متهم کرده و به اعضای وزارت خارجه هم دستور عدم همکاری با مجلس داده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار