کد خبر: 973896
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
رئیس حزب ملی و وزیر اول اسکاتلند در سخنرانی خود در کنفرانس حزب ملی این کشور گفت که اسکاتلند باید در سال ۲۰۲۰ یک همه‌پرسی استقلال برگزار کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: براساس گزارش «نیوز یوروپ»، «نیکولا استرجون» گفته است که وست‌مینستر «هیچ حقی» برای جلوگیری از درخواست یک همه‌پرسی استقلال در سال ۲۰۲۰ ندارد. اما وی قبول دارد برای اینکه هر رفراندومی در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شود، باید چنین اقدامی قانونی باشد. استرجون همچنین در سخنان خود به نگرانی طولانی‌مدت حزب ملی اسکاتلند از اینکه اسپانیا در صورت استقلال بریتانیا، عضویت اسکاتلند در اتحادیه اروپا را وتو می‌کند، نیز اشاره کرده است.

این مقام اسکاتلندی پیش از این در شبکه اجتماعی توئیتر نوشته بود: «لایحه‌ای منتشر شده است که قوانینی را برای همه‌پرسی تعیین می‌کند که به مردم اسکاتلند اجازه می‌دهد به جای اینکه برگزیت به ما تحمیل شود، درباره آینده خودمان تصمیم بگیریم.»

این موضع‌گیری در حالی صورت می‌گیرد که پیش‌تر اعلام شده بود انگلیس و اتحادیه اروپا روز چهار شنبه آخرین تلاش خود را برای رسیدن به توافق برگزیت پیش از برگزاری نشست سران اروپا صورت می‌دهند تا از خروج بدون توافق لندن از بروکسل جلوگیری کنند.

اواخر وقت سه شنبه شب گزارش‌های تأیید نشده‌ای درباره دستیابی دو طرف به توافق منتشر شد. «استفان بارکلی» وزیر امور برگزیت انگلیس هم دیروز اعلام کرد که دولت پیش‌نویس بیانیه سیاسی برگزیت را تسلیم طرف اروپایی کرده است. این اقدام می‌تواند به این معنا باشد که دو طرف درباره توافق برگزیت به نتیجه رسیده و مراحل پایانی کار طی می‌شود.

اگر اوضاع در چند روز آینده، طبق میل «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس پیش نرود، او چاره‌ای جز تمدید مهلت برگزیت نخواهد داشت. مگر آنکه بخواهد از قانون سرپیچی کند که در آن صورت بحث عدم صلاحیت او مطرح خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار