کد خبر: 973886
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
موج بازگشت زائران آغاز شده و حالا باز هم مهران شلوغ‌تر از دیگر مرزهاست و استاندار ایلام هم علت این امر را انتخاب مرز مهران به عنوان اولین نقطه برای ورود به ایران از طرف زائران عنوان می‌کند.
سرويس ایران جوان آنلاين: از روز گذشته موج بازگشت زائران با حجم بیشتری آغاز شد و این موضوع از وضعیت مرز‌های فعال در غرب کشور و همچنین ترافیک حاکم بر محور‌های استان‌هایی همچون ایلام و کرمانشاه و خوزستان مشهود است. روز گذشته و در کمتر از ۱۵ ساعت بیش از ۷۵ زائر از مرز مهران وارد کشور شدند. هر چند هنوز مرز‌ها برای خروج عاشقان سیدالشهدا هم در حال خدمات رسانی هستند، اما از مرز خسروی خبر می‌رسد خروج از این مرز همچنان از ساعت ۷ صبح تا ۱۶ امکانپذیر است. اما برای ورود زائران به صورت ۲۴ ساعته پذیرای آنان است.

موج بازگشت زائران آغاز شده و حالا باز هم مهران شلوغ‌تر از دیگر مرزهاست و استاندار ایلام هم علت این امر را انتخاب مرز مهران به عنوان اولین نقطه برای ورود به ایران از طرف زائران عنوان می‌کند.
قاسم سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه موج بازگشت زائران به کشور آغاز شده به طوری که در کمتر از ۱۵ ساعت روز گذشته ۷۲ هزار نفر از زائران اربعین به کشور وارد شده‌اند. البته این در حالی است که ۴۳ هزار نفر نیز به قصد زیارت از کشور خارج شده‌اند. وی با بیان اینکه از ابتدای سفر ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شده‌اند، تصریح کرد: «کل ورودی‌ها از تمام مرز‌های کشور ۹۶۰ هزار نفر بوده است.»

استاندار ایلام با تأکید بر اینکه بسیاری از زائرانی که از مرز‌های دیگر به عتبات رفته‌اند مرز مهران را برای بازگشت انتخاب می‌کنند، گفت: «۶۵ تا ۷۰ درصد زائران از این مرز وارد کشور شوند و پیش‌بینی می‌شود بیشترین جمعیت ورودی از مرز مهران به ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار نفر در روز برسد. در همین راستا ستاد اربعین استان برای خدمت به زائران در آمادگی کامل به سر می‌برد و مشکلی برای حمل و نقل زائران وجود ندارد.» از طرف دیگر فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی آماده بازگشت زائران از کربلای معلی است، گفته: «با توجه به زیرساخت‌های مناسب مرز خسروی و سهولت تردد از آن، به زائران محترم پیشنهاد می‌شود از این مرز به کشور بازگردند.»

سردار علی‌اکبر جاویدان ادامه داد: «البته زائرانی که هنوز به کربلای معلی سفر نکرده‌اند هم می‌توانند از ساعت ۷ صبح تا ۱۶ عصر با حضور در پایانه خسروی، سفر معنوی اربعین را به جا آورند. اما برای بازگشت زائران از کربلای معلی در تمام شبانه روز آماده خدمات‌رسانی هستیم.» وی با تأکید بر اینکه ۵۸ گیت برای تردد زائران در مرز خسروی مهیا شده و کار ورود و خروج زائران در کمترین زمان ممکن در این پایانه مرزی انجام می‌شود، تصریح کرد: «بدون شک همه تلاش دست‌اندرکاران و نیروی انتظامی فراهم کردن شرایط لازم برای زائران جهت سهولت در اعزام آن‌ها به عتبات عالیات است و خادمان مردم از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.» فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: «خدمات‌رسانی به زائران گرانقدر تا بازگشت آخرین زوار اربعین از سوی پلیس ادامه خواهد داشت.» با این حال و طی روز‌های اخیر که وزیر اطلاعات برای بازدید از مرز‌های چهارگانه به غرب کشور رفته بود در بازدید از مرز مهران، از حاکم بودن امنیت کامل در تمام آن‌ها خبر داد. سید محمود علوی، با بیان اینکه همکاری اطلاعاتی بسیار خوبی با کشور عراق داریم و شاهد تردد زوار در آرامش و امنیت کامل هستیم، گفت: در تمام مرزها، تردد به خوبی جریان دارد و هیچ مشکلی وجود ندارد. وی افزود: زائرانی که سال‌های گذشته از مرز مهران تردد کرده‌اند به خوبی شاهد پیشرفت‌ها و توسعه زیرساخت‌ها در این مرز هستند و با همکاری تمامی نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی امنیت کامل در مرز‌ها برقرار است.

رکورد جابه‌جایی مسافر در فرودگاه ایلام
از فرودگاه ایلام هم خبر می‌رسد که روزانه ۱۵۰۰ نفر طی اربعین از این فروگاه جابه‌جا می‌شوند. محمد جواد یگانه مدیر فرودگاه شهدای ایلام هم با تأیید این خبر و با عنوان کردن این مطلب که این تعداد جابه‌جایی یک رکورد محسوب می‌شود به مهر گفت: از شروع ایام اربعین یعنی از دهم اربعین در مدت شش روز گذشته تعداد پرواز‌هایی که در این فرودگاه صورت گرفته ۷۰ پرواز و تعداد مسافر جابه‌جا شده ۵ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است. وی تصریح کرد: همچنین سه هواپیمای کمک‌رسان به مجروحان از سپاه و ارتش برای انتقال حدود ۱۰۰ مجروح از ایلام به تهران اعزام شده است. همچنین در مسیر مشهد- ایلام و بالعکس هم در مدت شش روز حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر جابه‌جایی انجام شده است. به گفته یگانه، فرودگاه شهدای ایلام ظرفیت تا ۲۰ پرواز در روز را دارد، در همین راستا زیرساخت‌های فرودگاه آماده شده و همچنین سیستم‌های ناوبری که در فرودگاه نصب شده که پرواز‌های شب هم در این فرودگاه انجام شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار