کد خبر: 973861
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
شبکه خبری المیادین اعلام کرد که نیرو‌های ارتش سوریه ظهر امروز وارد شهر رقه شدند.
سرويس بین‌الملل جوان آنلاين: منابع خبری از ورود نیرو‌های ارتش سوریه به شهر رقه واقع در شمال سوریه خبر دادند.

شبکه خبری المیادین گزارش داد که نیرو‌های ارتش سوریه وارد شهر رقه شده‌اند و پست‌های دیدبانی در آن احداث کردند.

گروه‌های تروریستی معارض سوریه ۷ مارس ۲۰۱۳ میلادی شهر رقه را اشغال کردند. گروه تروریستی داعش، اما در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۴ این شهر را از معارضان پس گرفت و به اشغال خود درآورد.

نیرو‌های دموکراتیک سوریه هم با حمایت ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷ پس از توافق با داعش، این شهر را به تصرف خود درآوردند. رقه مرکز خلافت خودخوانده داعش در سوریه بود.

در همین ارتباط، «عبدالاله الهادی» دبیر شاخه حزب بعث در استان رقه امروز چهارشنبه تأکید کرد که یگان‌های ارتش سوریه آماده ورود به شهر رقه هستند.

الهادی با بیان اینکه با استقرار نیرو‌های ارتش سوریه در فرودگاه «الطبقه»، شهر رقه توسط این نیرو‌ها از شمال و جنوب محاصره شده است، تصریح کرد، شمار زیادی از مردم استان رقه به ویژه در شهر رقه به خیابان‌ها آمدند و شعار‌های حمایتی برای ارتش سر دادند.

این مسئول سوری با تأکید بر اینکه شمار زیادی از ساکنان رقه به ورود ارتش سوریه اصرار دارند، تصریح کرد که دولت سوریه به محض ورود به استان رقه، باید بازسازی مدارس را در رأس اولویت‌های خود قرار دهد.

در همین راستا، ساکنان شهر رقه روز گذشته در حمایت از ارتش سوریه، دست به برگزاری گردهمایی و تظاهرات زدند.

ساکنان رقه ضمن محکوم کردن تجاوزات ترکیه به سوریه، تأکید کردند که همه باید در پشت ارتش سوریه قرار بگیرند تا بتوانند از مناطق خود در برابر تجاوزات ترکیه دفاع کنند و نیرو‌های متجاوز را بیرون برانند.

منابع محلی هم گفتند که اکثر مناطق رقه، از ورود ارتش سوریه به مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد در استان‌های رقه و حسکه ابراز شادمانی و تأکید کردند که رؤیا‌های اردوغان در برابر اراده ارتش سوریه، نقش بر آب خواهد شد.

این در حالی است که ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» از هفدهم مهر ماه عملیاتی را به بهانه دور کردن شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروی دموکراتیک سوریه» از نوار مرزی خود با سوریه، در شمال شرق این کشور آغاز کرده است.

شبه‌نظامیان کُرد نیز پس از اینکه شاهد خیانت آمریکا به خود بودند، یکشنبه هفته جاری از توافق با دمشق برای ورود نیرو‌های ارتش سوریه به مناطق تحت کنترل خود خبر دادند. این مناطق تحت حملات هوایی ارتش ترکیه قرار دارد.

برخی منابع خبری نیز اعلام کردند که بر اساس این توافق، ارتش سوریه کنترل تمام مناطق مرزی از جمله شهر عفرین را در دست خواهد گرفت.

حضور ارتش سوریه در شهر‌های شمالی این کشور با درخواست شبه‌نظامیان نیرو‌های دموکراتیک صورت می‌گیرد. این شبه‌نظامیان پس از نا امیدی از آمریکا جهت دفاع از آن‌ها در مقابل حملات ارتش ترکیه، از ارتش سوریه خواستار کمک شدند. از همین رو نیرو‌های ارتش سوریه وارد شهر «منبج» شدند. این شهر تا پیش از این، یکی از مراکز حضور نیرو‌های آمریکایی محسوب می‌شد.

نیرو‌های سوری همچنین از دو روز گذشته در شهر‌های قامشلی، حسکه، عین عیسی، طبقه و بسیاری از روستا‌ها و شهرک‌های شمال سوریه مستقر شده‌اند. گفته می‌شود که ارتش سوریه در آستانه ورود به شهر «عین العرب» در استان حلب نیز قرار دارد
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار