کد خبر: 973773
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: ۳۶ پروژه در زمینه حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در مسیر‌های پرتردد از جمله سنندج به مریوان و تعمیر و تعریض ابنیه فنی و پل‌های مسیر و نیز تعمیر و احداث راهدارخانه‌های استان اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، راه‌های ارتباطی به عنوان اتصال نقاط مهم به یکدیگر دارای اهمیت فراوانی هستند، به گونه‌ای که برای توسعه یک منطقه باید راه مواصلاتی ظرفیت و گنجایش لازم برای اتصال به سایر مناطق را داشته باشد.

راه‌های ارتباطی یکی از ضروریاتی است که زمینه حضور سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کند و قصور در این حوزه، توسعه را با مخاطره روبرو می‌کند.

یکی از مباحث مهم در کنار توسعه و ساخت راه‌ها موضوع نگهداری از راه‌هاست که به عنوان یک اصل مهم در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان به آن توجه می‌شود.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: استان کردستان 8 هزار کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن را راه روستایی و یک‌هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری است.

رامبد نوذری افزود: ۳۰۵ کیلومتر از کل راه‌های بین‌شهری استان بزرگراه،  ۳۰۳ کیلومتر جاده اصلی و ۴۰۰ کیلومتر آن راه‌های فرعی عریض و راه‌های فرعی درجه یک است.

به گفته وی، در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی با اجرای 17 پروژه نگهداری رویه‌های آسفالتی با استفاده از روش‌های  آسفالت گرم، ماسه آسفالت، لکه‌گیری و میکروسرفینگ در محورهای سنندج ـ کامیاران و سنندج - مریوان - باشماق و بانه - سردشت، بیجار - زنجان، قروه - همدان و دیواندره - سقر و بیجار - تکاب و راه‌های روستایی باشماق دهگلان،  دلبران قروه و کلکان - بست دیواندره در مجموع با 73 کیلومتر اقدامات قابل‌توجهی انجام شده است.

نوذری تصریح کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال اجرا شده است که البته اجرای پروژه‌های متعدد در این حوزه به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

حذف و اصلاح نقاط حادثه خیزدر مسیرهای پرتردد 

وی ادامه داد: 36 پروژه در زمینه حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در مسیرهای پرتردد از جمله سنندج به مریوان و تعمیر و تعریض ابنیه فنی و پل‌های مسیر و نیز تعمیر و احداث راهدارخانه‌های سطح استان با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال در استان اجرایی شده است.

نوذری ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد ریال هم برای خط‌کشی، نصب حفاظ ایمنی، تهیه و نصب علائم ایمنی، تهیه و نصب و بازسازی تابلوهای اطلاعاتی و ایمن‌سازی گاردریل‌ها و طراحی و اجرای روشنایی طولی و ایمن‌سازی شیب حاشیه راه‌ها و رفع تصرفات غیرمجاز و پاکسازی صحنه تصادف در طول یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از شبکه راه‌های استان هزینه شده است.

نوذری در پایان گفت: برای تعمیر، نگهداری و بازسازی 24 دستگاه ماشین‌آلات راهسازی استان طی 6 ماهه اول امسال اعتباری بالغ بر5 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر