کد خبر: 973751
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
امام جمعه اصفهان:
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه برخی با شعار «می‌خواهم زندگی کنم» قصد دارند در انتخابات آینده مردم را فریب دهند، گفت: هنوز جمعی در کشور هستند که کاری با آدم بودن و زندگی با عزت ندارند و فقط می‌خواهند زندگی کنند حتی اگر زیر بار آمریکا بروند و آمریکا آنان را بدوشد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم تکریم و معارفه امام‌جمعه سپاهان شهر با اشاره به زندگی با عزت در سایه اسلام ناب محمدی اظهار داشت: برخی شعاری برای انتخابات آینده آماده کرده‌اند و می‌گویند «می‌خواهم زندگی کنیم»، آنان با این شعار قصد فریب مردم را دارند، این افراد می‌خواهند به هر صورتی که بشود زندگی کنند.

وی افزود: امام حسین(علیه‌السلام) اگر با یزد بیعت می‌کردند می‌توانستند بهترین زندگی را داشته باشند اما آن حضرت می‌فرمایند «هیهات من الذله» و زیر بار ظلم نرفتند و به عنوان راهنمای مردم هرگز این کار را انجام ندادند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: هنوز جمعی در کشور هستند که کاری با آدم بودن و زندگی با عزت ندارند و فقط می‌خواهند زندگی کنند حتی اگر زیر بار آمریکا بروند و آمریکا همچون عربستان آنان را بدوشد؛ در حال حاضر ارتش سعودی دست آمریکا است و آمریکا یک‌شبه می‌تواند کودتا کند و شاه دلخواه خود را بر سر کار بیاورد؛ سعودی‌ها همانند همه مسلمانان نماز و روزه دارند اما مسلمانی فقط به نماز و روزه نیست، آنان بر سر مردم یمن در ماه حرام بمب ریختند که خلاف شرع مقدس اسلام است.

وی گفت: سه کشور اروپایی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، درخواست کردند تا رئیس‌جمهور ایران با رئیس‌جمهور آمریکا عکس بگیرد، رئیس‌جمهور کشورمان با راهنمایی رهبر انقلاب این کار را انجام نداد و عزتی را برای مردم ایران رقم زد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با اشاره به نقش علمای قدیم در رساندن علوم اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به ما گفت: جمعی از علمای دینی ما از لبنان و کشورهای عربی به خاطر اینکه دولت عثمانی قصد کشتن آنان را دارد، به ایران فرار کردند به ویژه شیخ بهایی و پدر بزرگوارش محقق کرکی، که حضور آنان در ایران و اصفهان مایه برکت شد.

وی با اشاره به سختی‌هایی که علما برای احیای دین کشیدند و جمعی از آنان شهید شدند عنوان کرد: در روایتی از پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) می‌خوانیم که مثل علمای دینی در زمین همچون ستارگان در آسمان است که مردم از ستاره‌های آسمان، راه را در تاریکی‌های زمین و دریا پیدا می‌کنند و اگر ستارگان خاموش می‌شدند کسانی که راه را پیدا کرده بودند، گمراه می‌شدند؛ به زبان دیگر علما راهنمای بشر هستند و روز به روز انسان نیاز به راهنمایی بزرگان دینی دارد، بر اساس همین روایت، اگر از علما دور شویم قطعاً راه را گم می‌کنیم. 

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به لزوم تشویق جوانان در نماز جمعه بیان کرد: نماز جمعه کار بسیاری عظیمی است که به فرموده امام راحل یکی از ثمره‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، نماز جمعه نماد انقلاب اسلامی است و نماز جمعه را نماز عبادی سیاسی می‌دانند چراکه اصل این نماز عبادی و سیاسی است و ما وحدت خود را هر هفته به دشمنان نشان می‌دهیم.

وی گفت: معمولاً در مراکز استان‌ها یک نماز جمعه برگزار می‌شود و اما ما در شهرهای اطراف همچون ملک شهر، رهنان ، سپاهان شهر و غیره نماز جمعه برگزار کردیم تا مردم از فیض نماز جمعه و سفارش‌های ائمه جمعه استفاده کنند، در حال حاضر حدود 90 امام‌جمعه در استان اصفهان داریم که امامان‌جمعه سپاهان شهر از جمله ائمه جمعه ممتاز هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار