کد خبر: 973711
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
وزیر امور خارجه با اشاره به حمله به نفتکش سابیتی گفت: حمله یاد شده، از سوی یک یا چند دولت صورت پذیرفته و تهران آن را اقدامی دولتی قلمداد می‌کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: هفته پیش بود که نفتکش ایران سابیتی در نزدیکی بندر جده عربستان هدف دو حمله موشکی قرار گرفت؛ امری که به نشت نفت در دریای سرخ منجر و موجب شد نفتکش یاد شده به سوی ایران بازگردد. محمدجواد ظریف، دیروز در توئیتی به این مسئله پرداخته و از نقش دولت یا دولت‌هایی در این اقدام سخن گفته است. ظریف درباره حمله به نفتکش ایرانی سابیتی نزدیکی بندر جده عربستان، گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی حمله به نفتکش ایرانی توسط یک یا چند دولت انجام شده، البته بررسی‌ها در حال انجام است، اما تا زمانی که به نتایج متقن در این باره دست نیابیم، دولتی را متهم نخواهیم کرد. وزیر امور خارجه افزود: حمله به نفتکش ایرانی اقدامی پیچیده بوده که حامی دولتی داشته و اقدامی دولتی بوده است. دو روز پس از واقعه خبرگزاری اسپوتنیک در مصاحبه‌ای از وزیر امور خارجه عربستان پرسید که از آنجایی که شما ایران را مقصر حمله به تأسیسات نفتی خود می‌دانید، آیا حمله به نفتکش ایرانی جواب طرف سعودی است؟

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ گفت: «البته که نه. ما اینگونه رفتار نمی‌کنیم. ما به این خاطر ایران را مقصر می‌دانیم، زیرا این حملات از سمت شمال رخ داده است، نه از جنوب. ما از سازمان ملل خواستیم که تحقیقاتی در این باره انجام دهد و چندین کشور نیز به آن پیوستند. پس از اتمام، نتایج را منتشر خواهیم کرد. ما در مورد نفتکش ایرانی اطلاعات متناقضی داریم، کسی می‌گوید نشت نفت رخ داده است، کسی می‌گوید نه. ماجرا هنوز مشخص نیست. اما تکرار می‌کنم که ما اصلاً درگیر آن نیستیم. داستان تمام نشده است. بیایید صبر کنیم تا بدانیم چه اتفاقی افتاده است.»‌

ظریف در گفتگو با خانه ملت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا سفر محرمانه برادر ولیعهد امارات به ایران صحت دارد یا خیر، تصریح کرد: درباره این ادعا تحقیق کرده‌ام و چنین خبری صحت ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار