کد خبر: 973604
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
لهستان ۳ – ایران صفر
تیم ملی والیبال کشورمان در آخرین بازی خود در رقابت‌های جهانی ژاپن برابر لهستان با ارائه یک نمایش ضعیف ۳ بر صفر شکست خورد تا وداعی تلخ با جام جهانی داشته باشد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین- وحید صابری: این بازی که هفتمین باخت ما رقم خورد شاگردان کولاکوویچ خسته و بی انگیزه برابر لهستان به میدان رفتند و با شکست برابر لهستان، پرونده این دوره از جام جهانی هم به پایان رسید.
در این بازی تیم ملی کشورمان را با ترکیب میلاد عبادی پور، پوریا یلی، امیر حسین اسفندیار، علی شفیعی، مسعود غلامی و محمدرضا حضرت پور بازی را آغاز کرد.
پایان تلخ جام جهانی برای کولاکوویچ و شاگردان
ست نخست
لهستان شروع خوبی در ابتدای بازی داشت و نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۴ پیروز پشت سر گذاشتند. شاگردان هینن در حمله و دریافت عملکرد بهتری نسبت به ایران داشتند و هرچند ایران در دفاع خوب عمل کرد، اما لهستان دومین تایم استراحت فنی را نیز با برتری ۱۶ بر ۱۳ پیروز پشت سر گذاشت. با شروع بازی، لهستان توسط کلوس و لئون روند بهتری در سرویس و دفاع داشت تا ضمن افزایش اختلاف، ۱۴ - ۲۰ پیشی بگیرد تا کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. لهستان با افزایش اختلاف به ۷ امتیاز، ۱۸ - ۲۵ پیروز ست نخست شد.

ست دوم
در این ست بازی تا امتیاز ۲ پایاپای بود، اما در ادامه لهستان با درخشش لئون در حمله، ۵ - ۱ پیش افتاد. در ادامه ایران اختلاف را کاهش داد، اما این تیم لهستان بود که وقت استراحت فنی اول را ۵ - ۸ به دست آورد. با شروع بازی دفاع خوب یلی و آبشار‌های شفیعی بازی را در امتیاز ۸ برابر کرد. بازی تا امتیاز ۹ برابر پیش رفت و در ادامه ایران ۱۰ بر ۹ پیش افتاد تا هینن تقاضای تایم استراحت دهد. همین وقفه یک بار دیگر باعث برتری لهستان شد و در نهایت دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ به سود حریف همراه شد. آبشار‌های لهستان اختلاف را افزایش و حساب کار ۲۱ بر ۱۶ به سود لهستان شد تا کولاکوویچ تقاضای تایم استراحت دهد. در نهایت این ست ۲۵ بر ۱۸ به سود لهستان به پایان رسید.

ست سوم
در ست سوم نمایش خوب شاگردان هینن ادامه داشت و نخستین وقت استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۴ به سود لهستان همراه شد. با ورود دو تیم به زمین، لهستانی‌ها روند خوب خود در سرویس و دفاع را با درخشش بازیکنانی، چون کلوس و لئون ادامه دادند تا ضمن افزایش اختلاف به ۸ پوئن، ۸ - ۱۶ وقت استراحت فنی دوم را نیز کسب کنند. در ادامه لهستان با برتری در حمله، دفاع، دریافت و استفاده از اشتباهات ایران اختلاف امتیاز را افزایش داد و ۱۹ بر ۱۱ به پیشتازی در زمین ادامه داد. در نهایت ست سوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به سود لهستان به پایان رسید. با این پیروزی لهستان نایب قهرمان مسابقات شد و ایران هم در رده هشتمی قرار گرفت.

آمار
در این رقابت پوریا یلی توانست ۱۴ امتیاز برای ایران کسب کند و امتیازآورترین بازیکن ما لقب بگیرد. تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه ۴۰ امتیاز از اسپک، ۳ امتیاز از دفاع روی تور، ۲ امتیاز از سرویس مستقیم و ۷ امتیاز از اشتباهات لهستان کسب کرد. در طرف مقابل لهستانی‌ها هم ۴۶ امتیاز از اسپک، ۱۰ امتیاز از دفاع روی تور، ۲ امتیاز از سرویس مستقیم و ۱۷ امتیاز از اشتباهات تیم ایران کسب کردند
 
 و حرف آخر
چهاردهمین دوره رقابت‌های جام جهانی والیبال پایانی تلخ و نا امید کننده برای والیبال ایران داشت و در سالی که ایران بهترین شانس را برای روی سکو رفتن داشت با ۷ شکست، ۴ پیروزی و ۱۲ امتیاز به کارش پایان داد. آنچه مشخص است اینکه تیم خسته ایران پس از پشت سر گذاشتن تورنمنت‌های پرفشار بازی‌های آسیایی، قهرمانی جهان، لیگ ملت‌ها، مرحله نخست انتخابی المپیک و قهرمانی آسیا بار دیگر با تیم اصلی راهی جام جهانی شد.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان والیبال، ما جام چهاردهم را به سرمربی خود باختیم چرا که مربی ما جسارت لازم برای تیم ملی نداشت و مثل تماشاگران فقط نظاره گر بازی بود. امید می‌رود حالا که ما هنوز شانس کسب سهیمه المپیک را داریم و باید دی ماه در مسابقات کسب سهیمه در چین به رقابت بپردازیم کولاکوویچ با داشتن مهر‌های شرسناس راه حلی برای این موضوع بیاندیشد تا والیبال ایران جواز حضور در المپیک را کسب کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار