کد خبر: 973540
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
ترامپ‌: از آدام شف و نانسی پلوسی شکایت می‌کنم

سرویس بین الملل جوان آنلاین: در حالی که شماری از مقامات امریکایی قرار است به عنوان بخشی از تحقیقات در ارتباط با استیضاح ترامپ در جلسات شنود کنگره حاضر شوند، رئیس‌جمهور امریکا تهدید کرد که دولتش به دنبال شکایت احتمالی از رئیس مجلس نمایندگان امریکا و رئیس کمیته اطلاعاتی بابت این تحقیقات است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا گفت: ما به دنبال اقدامی درباره این تحقیقات هستیم. ما دنبال شکایت از این افراد هستیم. این‌ها افراد «بدی» هستند. من به وکیلم گفتم که از آدام شف و نانسی پلوسی، رئیس کمیته اطلاعاتی و رئیس مجلس نمایندگان امریکا شکایت کند. اگر در این پرونده ببازیم، مردم امریکا خواهند فهمید. آن‌ها دروغ می‌گویند و آنچه که انجام می‌دهند، برای کشور بسیار وحشتناک است. من از نانسی پلوسی شکایت می‌کنم یا شاید ما باید آن‌ها را استیضاح کنیم، چون آن‌ها «دروغ» می‌گویند. بر اساس قانون اساسی امریکا، اعضای کنگره را نمی‌توان استیضاح کرد. رئیس‌جمهور امریکا مکرراً تحقیقات برای استیضاحش را مورد انتقاد قرار داده و آن را «کودتا» توصیف می‌کند. ترامپ همچنین در سخنان دیگری گفت: دموکرات‌ها در حال تخریب این رئیس‌جمهور هستند و در این مسیر قانون اساسی امریکا را ویران می‌کنند. صادقانه بگوییم، مردم امریکا باید چشم‌شان را به روی این حقیقت باز کنند که دموکرات‌ها آنقدر مست قدرت هستند که مایلند این جمهوری مبتنی بر قانون اساسی را ویران کنند. رئیس‌جمهور امریکا ادامه داد: اکنون به نظر می‌رسد آدام شف (رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا) نمی‌خواهد آن افشاگر شهادت بدهد. نه! باید شهادت بدهد و توضیح بدهد که چرا مکالمه اوکراین مرا آنقدر اشتباه فهمیده بود که کوچک‌ترین ارتباطی هم نداشت. آیا شف به او گفته بود این کار را کند؟ ما باید هویت این افشاگر را مشخص کنیم تا معلوم شود چرا این کار با امریکا انجام شد. ترامپ مدعی شد: بازی دموکرات‌ها خنثی شد، هنگامی که ما مچ شف را وقتی گفت‌وگوی تلفنی ساختگی ایجاد می‌کرد، گرفتیم؛ وقتی من متن دقیق گفتگو را منتشر کردم و زمانی که رئیس‌جمهور اوکراین و وزیر خارجه آن گفتند که «هیچ فشاری» در کار نبوده است و گفت‌وگویی عادی وجود داشت! یک توطئه محض برای استیضاح!
رئیس‌جمهور امریکا در نهایت گفت: هری رید، سناتور دموکرات پیشین امریکا به تازگی گفت که دونالد ترامپ بسیار باهوش است، بسیار محبوب‌تر از آنچه مردم فکر کنند، دست‌کم گرفته شده است و شکست او در انتخابات ۲۰۲۰ سخت خواهد بود. ممنون هری. با حرف شما موافقم.

هفته شلوغ کنگره
این هفته، هفته شلوغی برای کنگره امریکا محسوب می‌شود. در حالی که دموکرات‌ها در تلاش برای پیشبرد تحقیقات درباره استیضاح رئیس‌جمهور امریکا هستند، قرار است فیونا هیل در جلسه شنود کنگره در پشت در‌های بسته حاضر شود. خبرنگار سی‌ان‌ان از کاخ سفید گزارش داد فیونا هیل، مشاور ارشد رئیس‌جمهور در امور روسیه و اروپا بود، اما او چند روز قبل از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین درماه ژوئیه، دولت را ترک کرد. روز سه‌شنبه، گوردون سانلند، سفیر امریکا در اتحادیه اروپا قرار است در کنگره امریکا شهادت دهد. البته هفته گذشته کاخ سفید و وزارت امور خارجه امریکا مانع از حضور او در کنگره شدند، اما اکنون او تحت فشار‌ها قرار است شهاد دهد. بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، سانلند با وجود رد این موضوع که سیاستی معامله‌ای با اوکراین در میان بوده است، قرار است بگوید رئیس‌جمهور از او خواست این سخنان را بیان کند و اینکه او لزوما نمی‌داند آیا این موضوع واقعیت دارد یا نه. دموکرات‌ها در کنگره در تلاشند روند رأی‌گیری درباره استیضاح رئیس‌جمهور امریکا تا روز شکرگزاری برگزار شود، جمهوریخواهان تلاش می‌کنند با این اقدام مقابله کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار