کد خبر: 973430
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان گفت: مجموعه تلاش ها و برنامه ریزی های ما در مدیریت شهری اصفهان، تقویت قدرت اقتصادی شهر را دنبال می کند که در این راستا ایجاد رویکرد استراتژیک، نگاه دقیق به مزیت های رقابتی شهر، تاکید بر پویایی شهروندان و تلاش برای رشد منطقه ای، فرصت سازی برای همه مردم در آینده شهر، حرکت به سوی یکپارچگی اجتماعی و.... به عنوان سرفصل های اجرایی مشخص و تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،قدرت اله نوروزی با حضور در نود و هشتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با ارائه گزارش سال دوم شهرداری اصفهان به مردم و اعضای شورای شهر، با بیان اینکه اگر موفقیت هایی اعلام می شود دسترنج مدیریت شهری و حمایت های اعضای شورای شهر بوده است، اظهار کرد: اگر لوایحی که به شورا تقدیم شده بود، به موقع تصویب نمی شد امروز شاهد این دستاوردها نبودیم.

وی ادامه داد: حرکت دو ساله ما در مدیریت شهری یک نقطه عطف در تاریخ مدیریت شهری بوده چراکه همه تلاش کردیم در شرایط سخت اجتماعی، امید و نشاط در دل مردم ایجاد کنیم. سعی ما بر این بود تا مشارکت همه ذینفعان و مردم را در ساختن شهر و تامین حقوق آنها داشته باشیم. هر ذینفعی امروز می تواند در این فضای مناسب، مشارکت و اظهار نظر کند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: تمامی پروژه های نیمه کاره فعال شد و امروز شاهد رشد و پیشرفت مطلوب طرح ها در راستای حفظ حقوق بیت المال هستیم.

وی با بیان اینکه ما با یک برنامه سنجش پذیر آمدیم و مجموعه اقدامات در مناطق شهری اصفهان زمینه سنجش پذیری اقدامات ما را فراهم کرده است، گفت: بیشتر تمرکز ما در اجرای طرح هایی بوده که اثربخشی آن متوجه همه مردم بوده است. در همین راستا طرح هایی همچون ساماندهی چهارباغ عباسی، طرح جامع شهر اصفهان، اصفهان 1405، اصفهان 2020، رینگ چهارم ترافیکی و .... در حال اجرایی شدن است.

نوروزی با اشاره به اینکه ما به همه مناطق برای جلب مشارکت بخش خصوصی میدان داده ایم و امروز شاهد پروژه های محرک توسعه در مناطق در همین راستا هستیم، افزود: انضباط مالی در دو سال اخیر محقق شده و در زمینه کارآفرینی نیز با فعالیت دوباره پروژه های نیمه کاره و آغاز طرح های جدید، افراد و شرکت های زیادی مشغول به کار شدند.

وی ادامه داد: آثار اصلاح زیرساخت های شهر برای همگان در آینده روشن خواهد شد که در این زمینه طرح هایی همچون سامانه بودجه شهرداری، بارگذاری سامانه شفاف سازی شهر، طراحی پروفایل شهری، سامانه املاک شهروندی و راه اندازی سیستم «ای وی ال» و «ای اف سی» عملیاتی شده است.  

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در نهایت در مجموع تلاش ها و برنامه ریزی ها به دنبال تقویت قدرت اقتصادی شهر هستیم، ادامه داد: توجه به محیط زیست و ایجاد شرایط اجتماعی، حرکت در مسیر رشد شهر هوشمند، افزایش کارایی با کمترین منابع مالی، ایجاد رویکرد استراتژیک، نگاه دقیق به مزیت های رقابتی شهر، تاکید بر پویایی شهروندان و تلاش برای رشد منطقه ای، فرصت سازی برای همه مردم در آینده شهر، حرکت به سوی یکپارچگی اجتماعی از جمله مولفه هایی هستند که با تمرکز بر آنها تلاش داریم تا شاهد شهری زیست پذیر و رقابت پذیر باشیم.

یک هزار و 553 پروژه در شهر اصفهان در حال اجراست 

وی در مورد طرح های عمرانی شهر اصفهان نیز گفت: پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی با 46 درصد پیشرفت، پروژه مجموعه پل ها و تقاطع های نصف جهان با 24 درصد پیشرفت و پروژه مرکز همایش هاي بين المللي اصفهان با 74 درصد پیشرفت، پروژه احداث ادامه بلوار فرزانگان، پروژه میدان امام علی(ع) و آغاز خط دوم متروی اصفهان از دو محور مدرس نجفی و شهرک امام حسین بخشی از ابرپروژه های درحال اجرا در شهر اصفهان است. 

نوروزی افزود: از مهرماه 97 تا شهریور 98، 477 قرارداد منعقد شده، 416 قرارداد تحویل موقت شده، 496 قرارداد تحویل قطعی شده، 10 پروژه خیابانسازی تحویل موقت شده، 27 پروژه خیابانسازی تحویل قطعی شده، 9 پروژه خیابانسازی در دست اقدام، 18پروژه پیاده روسازی تحویل موقت شده، 26 پروژه پیاده روسازی تحویل قطعی شده، 17پروژه پیاده روسازی در دست اقدام، 78 پروژه آسفالت تحویل موقت شده، 101 پروژه آسفالت تحویل قطعی شده، 61 پروژه آسفالت در دست اقدام، 79 پروژه شاخص فعال (بالای یک میلیارد تومان) و 40 پروژه شاخص فعال در سال 98 آغاز شده است.

وی اظهار کرد: طبق آخرين اطلاعات بارگذاري شده تا پايان خرداد ماه سال 1398، تعداد یک هزار و 553 پروژه ثبت شده که 68 مورد مشارکتی، یک هزار و 181 مورد عمرانی، 104 مورد پژوهشی و 200 طرح در حوزه «آی تی» بوده است.

118 پروژه مهم منطقه ای در مناطق 15 گانه فعال است

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه تعداد پروژه های مهم منطقه ای در شهرداری اصفهان در حوزه های مختلف، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، سازمان فرهنگی – تفریحی و معاونت شهرسازی و معماری در مجموع 118 مورد بوده است، اظهار کرد: پیشرفت واقعی این تعداد پروژه نیز تاکنون 37 درصد بوده است.

نوروزی با بیان اینکه در کل تعداد پروژه های مهم منطقه ای 118 عنوان پروژه است که تاکنون پیشرفت واقعی آن 37 درصد بوده است، اظهار کرد: در حوزه نوسازی و تحول اداری نیز در شهرداری اصفهان تهیه طرح تعالی سازمانی، سرآمدی و افزایش بهره وری شهرداری با هدف اصلاح و بهبود فرایندهای موثر بر رضایت شهروندان و با شعار "شهر متعالی ، شهروند متعالی، شهرداری متعالی" با رویکرد ارتقا زیست پذیری و تحقق حکمرانی خوب شهری، طرح اصفهان در مسير امید؛ شهرداري در مسير تعالي، تسري مدل ارزيابي تعالي سازماني به مناطق و سازمان هاي وابسته به شهرداري، اجرای برنامه تربیت ارزیاب مدل تعالی سازمانی EFQM در شهرداری اصفهان، شركت در شانزدهمين جايزه ملي تعالي به عنوان اولين شهرداري در كشور و اخذ تقديرنامه سه ستاره براي اولين سال حضور در سطح ملي با بیش از هزار نفر ساعت آموزش و تدوین اظهارنامه تعالی سازمانی و شناسایی و اولویت بندی 80 پروژه بهبودی، اجرایی شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در نوسازی و تحول اداری برنامه های دیگری همچون انعقاد تفاهمنامه با سازمان ملي بهره وري در جهت دريافت مشاوره هاي آنها براي ارتقاي بهره وري شهرداري و استقرار نظام مديريت بهره وري، كسب رتبه هجدهم در نهمين سال تقدير از دستگاه هاي برتر استان از بين 57 دستگاه شركت كننده و همچنين اخذ امتياز 645 از هزار از سازمان مديريت و برنامه ريزي استان اصفهان نیز محقق شده است، گفت: برنامه ریزی جهت سنجش رضایت تأمین کنندگان و پیمانکاران مجموعه شهرداری، تهیه بانک اطلاعات پیمانکاران در مجموعه شهرداری از سال 95 به بعد، تشکیل 14 کارگروه جهت تهیه اظهارنامه سال 98 شهرداری اصفهان و تدوین و بازنگری فرآیندها، دستوالعمل ها و فرمها بنا به درخواست حوزه ها از قبيل (فرآيند ستادگردشگري، به روزرساني نقشه ها و انجام مطالعات، ارزيابي پيمانكاران و ...) از دیگر اقدامات این حوزه بوده است.

وی افزود: در حوزه سازمان فناوری اطلاعات شهرداری نیز اقداماتی همچون انتقال مركز داده قديم به مركز داده جديد و تأمين تجهيزات ذخيره سازي و اكتيو و پشتیبانی از مرکز داده شهرداری اصفهان، برقراری ارتباط 150 نقطه ترافیکی سطح شهر به شبکه فیبر نوری سازمان فاوا، اتصال ساختمان هاي شهرداري و نقاط ترافیكي به شبكه فيبر نوري شهرداري، پشتیبانی و توسعه 101 نرم افزار و وب سایت فعال و مورد استفاده در ستاد و مناطق شهرداری اصفهان، اتمام پروژه تدقيق و تثبيت محدوده شهر اصفهان، بازنگری اولويت هاي راهبردي ICT شهرداري در افق سه ساله (1400 – 1398) و سیاست های توسعه آن و ... اجرایی شده است.

درآمد 35 هزار و 105 میلیارد ريالی شهرداری اصفهان تا مهر 98 

وی بودجه سال 98 شهرداری اصفهان را چهار هزار و 100 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بودجه معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری در سال جاری بیش از دو هزار میلیارد ریال، معاونت اداری – مالی بیش از 10 هزار میلیارد ریال، معاونت برنامه ریزی بیش از 600 میلیون ریال، معاونت حمل و نقل و ترافیک بیش از 19 هزار میلیارد ریال، معاونت خدمات شهری بیش از 7 هزار میلیارد ریال و معاونت معماری و شهرسازی بیش از یک هزار میلیارد ریال است. 

شهردار اصفهان در مورد عملکرد حوزه مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان نیز به انجام 216 توافق برای آزادسازی طرح های عمرانی مناطق 15 گانه اشاره کرد و گفت: تعداد املاك تامين شده از مهر 97 تا مهر 98 نیز 83 مورد و ميزان واگذاري قطعي ملك به پيمانكاران، معوض طرح هاي عمراني، تهاتر بدهي و... 341 مورد بوده است.

وی با بیان اینکه عملكرد درآمدي شهرداري اصفهان از مهرماه 97 تا پایان شهریورماه سالجاری 35 هزار و 105 میلیارد ريال بوده است، تصریح کرد: عوارض بر پروانه هاي ساختماني، عوارض بر مازاد تراكم، بهای پارکینگ، جريمه كميسيون ماده صد، درآمد حاصل از قانون ماليات بر ارزش افزوده، عوارض وصولی متمرکز)قانون ارزش افزوده)، عوارض پروانه كسب و پيشه و صدور پروانه، عوارض نوسازي، عوارض ساليانه خودروهاي سواري، منابع حاصل از تامين مالي (وام، اوراق مشاركت)، فروش اموال غير منقول و تبديل دارايي و ساير درآمدها منابع تامین درآمد شهرداری اصفهان طی این مدت بوده است.

نوروزی با اشاره به تامین منابع درآمدي شهرداری اصفهان شامل «وام»، «اوراق مشاركت» و «فروش اموال غيرمنقول» از مهرماه 97 تا شهریورماه 98، گفت: درآمد دوره بدون وام، اوراق و فروش 24 هزار و 583 میلیارد ریال، اوراق مشارکت هفت هزار میلیارد ریال، وام 250 میلیارد ریال، فروش اموال غير منقول و تبديل دارايي سه هزار و 272 میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: فروش اوراق مشاركت برای فاز 2 خط 2 قطار شهري به مبلغ 5 هزار ميليارد ريال، فروش اوراق مشاركت برای توسعه سامانه اتوبوس های تندرو  به مبلغ 2 هزار ميليارد ريال، پیگیری به منظور انتشار اوراق مشارکت توسعه سامانه اتوبوسرانی تندرو به مبلغ 3 هزار و 200 میلیارد ریال و اخذ مصوبه شورای اسلامی شهر جهت انتشار اوراق مشاركت بافت فرسوده طرح حرم حضرت زينب به ميزان 5 هزار ميليارد ريال از اقدامات یکسال اخیر در حوزه انتشار اوراق مشارکت بوده است. 

مدیریت پروژه مطالبات برای دریافت طلب های شهرداری تشکیل شد

شهردار اصفهان گفت: به منظور وصول هر چه بهتر مطالبات، با توجه به بررسی های انجام شده و نیز با بهره گیری از تجارب سایر کلان شهرها، «مدیریت پروژه مطالبات» در سال جاري تشكیل و اقداماتی از جمله مطالبات از دستگاه هاي اجرائي دولتي به میزان دو هزار و 206 میلیارد ریال و مطالبات از دولت عملیاتی شد.

وی در خصوص عملکرد معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری اصفهان نیز اظهار کرد: تعداد برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برگزار شده در سال 97 در مجموع دو هزار و 25 برنامه با 78.3 درصد رضایتمندی بوده است.

نوروزی تصریح کرد: نظافت حدود 45 میلیون مترمربع معابر شهر اصفهان به صورت روزانه، جمع آوری پسماند خشک در سطح شهر با 76 ایستگاه بازیافت ثابت و سیار، جمع آوری 990 تن پسماند تر و 120 تن پسماند خشك به صورت روزانه، رنگ آمیزی جداول و نرده ها به متراژ 200 کیلومتر، نگهداری دو هزار و 320 چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر، مبارزه با حیوانات موذی (سگ، موش و ...) با استفاده از روش های نوین فیزیکی، مکانیکی، بیولوژیکی و .... بخشی از اقدامات یک سال اخیر حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان بوده است.

وی بیان کرد: کاهش 25 مگاوات ساعت مصرف برق علاوه بر توسعه شبکه مصرف، از طریق برنامه ریزی، اصلاح ساختار شبکه توزیع داخلی، ممیزی انرژی، پاداش 300 میلیون تومانی شرکت توزیع برق برای شهرداری اصفهان پیرو ممیزی بیش از یک هزار و 480 اشتراک برق دیگر از شهرداری اصفهان و کسب رتبه نخست مدیریت مصرف انرژی و رتبه دوم توسعه انرژی های تجدیدپذیر برای شهرداری اصفهان در جمع کلانشهرهای کشور گوشه ای از اقدامات در حوزه مدیریت مصرف انرژی و انرژی های تجدیدپذیر بوده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: جایگزینی بالغ بر 400 کنتور هوشمند جهت کنترل مصرف لحظه ای بر روی اشتراکات دیماندی در مناطق پانزده گانه و ناژوان، برگزاری رویداد شهر خورشیدی با حضور شرکت های خصوصی و دولتی فعال در این حوزه به همراه کارگاه های آموزشی عمومی و تخصصی، پیگیری برگزاری مدون رویداد خورشیدی جهت فرهنگ سازی عمومی، رصد لحظه ای تولید و مصرف 27 نیروگاه خورشیدی احداث شده در اما کن شهرداری اصفهان با ظرفیت بالغ بر 230 کیلووات، رصد ماهیانه یک هزار و 480 اشتراک برق مربوط به سازمان ها و مناطق پانزده گانه و ناژوان و .... بخش دیگری از فعالیت های با رویکرد مدیریت مصرف انرژی در معاونت خدمات شهری است.

تخصیص 23 میلیارد جهت بازگشایی گلوگاه های اصفهان

وی با بیان اینکه طي يك سال گذشته در حوزه حمل و نقل و ترافیک، مطالعات جامع سامانه هاي هوشمند حمل و نقل شهر اصفهان، مطالعات جامع حمل و نقل بار و كالاي درون شهری اصفهان، امکان سنجی بکارگیری اتوبوس برقی، امکان سنجی و مکانیابی پل هفتم و نظارت بر اجرای عمليات خط کشی معابر با اجراي یک میلیون و 630 هزار متر خط كشي طولي از مهرماه 97 تا مهرماه 98، اجرایی شده است، گفت: طرح ایمنی جنوب شرق تقاطع کاوه با بزرگراه چمران، طرح ایمنی پروژه بزرگ تقاطع غیر همسطح شهید اردستانی و احداث پارک سوارهای صفه و قدس، اصلاح بیش از ۴۰ مورد تقاطع های شهری در راستای روانسازی و رفع گلوگاه ها، تکمیل و بهره برداری از 9 ایستگاه های سنجش آلودگی هوا و ده ها عنوان برنامه و اقدام دیگر از فعالیت های حوزه حمل و نقل شهری بوده است.

نوروزی تصریح کرد: فعاليت یک هزار و 35 دستگاه اتوبوس به صورت روزانه در 51 خط دولتي، 41 خط خصوصي و 3 خط تندرو، كسب سهم 17 درصدي از كل سفرها، جابجايي 163 میلیون و 840 هزار نفر، بازسازي47 دستگاه، نوسازي ناوگان با بكارگيري 50 دستگاه اتوبوس جديد، بهبود ناوگان با خروج 60 دستگاه اتوبوس فرسوده و آلاينده از چرخه خدمات، ساماندهی و بازنگری شبکه موجود خطوط اتوبوسرانی و انجام بیش از 40 مورد اصلاحات، افزایش 30 درصدی تعداد جابجایی مسافران در همه خطوط تندرو و ..... بخشی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه اتوبوسرانی اصفهان بوده است.

وی بیان کرد: تخصیص حدود 23 میلیارد جهت بازگشایی گلوگاه های سطح شهر، تدوین برنامه اقدامات مورد نیاز بازآفرینی شهری در سطح شهر اصفهان برای 28 محله هدف بازآفرینی، تعریف و اجرای تعداد 115 پروژه به مبلغ 2700 میلیارد ریال در بودجه سال 97 و 98 شهرداری اصفهان در بافت های ناکارآمد مناطق 15 گانه شهر، راه اندازی کمیته رفع محرومیت مناطق محروم شهر و ده ها فعالیت و پروژه دیگر گوشه ای از اقدامات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بوده است.

شهردار اصفهان در مورد حوزه سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان نیز تصریح کرد: تعداد پروژه های مشارکتی منتهی به سال گذشته 21 مورد بوده است. همچنین در مناطق 15 گانه شهر اصفهان انجام 190پروژه شهري با مشاركت سرمايه گذاران بخش خصوصي در حال انجام است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر