کد خبر: 973409
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
رئیس‌جمهور روسیه از پروژه ساخت موشک‌هایی با قابلیت گذر از هرگونه سامانه ضد موشکی خبر داد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، ولادیمیر پوتین، روز شنبه در مصاحبه با العربیه، اسکای‌نیوز و راشاتودی افزود: «ما بر چنین سامانه موشکی تهاجمی کار خواهیم کرد که قطعاً بر هرگونه سامانه دفاع موشکی فائق خواهد آمد. ما این کار را انجام خواهیم داد.»

۱۱ مرداد ماه امسال مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا که برای شرکت در اجلاس آسه‌آن در بانکوک پایتخت تایلند به‌سر می‌برد، اعلام کرد که از همان روز به طور رسمی خروج امریکا از این معاهده عملیاتی می‌شود و در عین حال روسیه را متهم کرد ابتدا این معاهده را که امضای آن به دوران جنگ سرد بازمی‌گردد، نقض کرده و باید مسئولیت پایان آن را بپذیرد. در مقابل ولادیمیر پوتین نیز که چندی پیش همچون دونالد ترامپ اجرای این پیمان را به حالت تعلیق درآورده بود، مدتی پیش برای لغو کامل آن طرحی به پارلمان روسیه داد تا اجازه قانونی برای لغو کامل این پیمان را پیدا کند. پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد و کوتاه‌برد هشتم ماه دسامبر سال ۱۹۸۷ بین میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی و رونالد ریگان رئیس‌جمهور وقت امریکا امضا شد. براساس این پیمان، توسعه و کاربرد تمام موشک‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای کوتاه‌برد و میان‌برد به استثنای موشک‌های دریایی ممنوع شد.

براساس این قرارداد، موشک‌های میان‌برد از یک هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر و کوتاه برد از ۵۰۰ تا یک هزار کیلومتر باید نابود شوند.

روسیه علاوه بر مجموعه موشکی اسکندر که برای عبور از سامانه‌های دفاع هوایی طراحی شده و به همین منظور از قدرت مانوردهی بالایی پیش از اصابت به هدف برخوردار است و آزمایش آن شهریور امسال در مانور استراتژی مرکز در قزاقستان صورت گرفت، موشک هایپرسونیک «کینژال» را هم در سال گذشته میلادی معرفی کرده است. بنا بر ادعای شبکه خبری روسی اسپوتنیک، موشک «کینژال» با سرعت ده برابر سرعت صوت از تمام سیستم‌های موجود دفاع هوایی و دفاع ضد بالستیک عبور کرده و کلاهک‌های متعارف و هسته‌ای را به اهداف واقع در مسافت تا ۲ هزار کیلومتر می‌رساند. این موشک می‌تواند ناو‌های هواپیمابر، ناوشکن‌ها و رزمناو‌های دشمن را مورد هدف قرار دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار