کد خبر: 972963
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
شهردار اصفهان :
قدرت اله نوروزی گفت : با اشاره به حضور دو ساله در شهرداری اصفهان: اداره ارزان شهر، انضباط مالی، اصلاح فرآیندها و چابک سازی شهرداری را مدنظر قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، شهردار اصفهان گفت: احداث پارکینگ در مجاور ایستگاه مترو میدان شهدا برای شهروندانی که قصد ادامه سفر درون شهری با مترو دارند، در دستور کار است و این طرح اکنون در مرحله توافق با مالک قرار دارد. 

قدرت اله نوروزی در برنامه «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با تبریک هفته سالمند به سالمندان شهر اصفهان به عنوان سرمایه های اجتماعی شهر، اظهار کرد: ما درصددیم برای رفاه سالمندان با برنامه ریزی برای رشد و ارتقا فضاهای عمومی شهر تلاش کنیم.    

وی ادامه داد: اصفهان در مسیر شهر دوستدار کودک قرار گرفته و اقدامات ما برای تحقق استانداردها در حال انجام است. شهر دوستدار کودک امتیاز بزرگی است و مولفه های خاصی دارد و در حال حاضر نیز گام هایی برداشتیم تا اصفهان، دوستدار سالمند شود. در همین زمینه تفاهم‌نامه همکاری شهرداری اصفهان، سازمان بهزیستی و شورای ملی سالمندان کشور در زمینه "شهر دوستدار سالمند" با حضور نماینده جمعیت سازمان ملل متحد و مدیرکل بهزیستی امضا شد که این اقدام گام مهمی در راستای کاندیدا شدن اصفهان برای شهر دوستدار سالمند است.    

شهردار اصفهان تصریح کرد: همه دستگاه ها و نهادهای دیگر هم در این زمینه باید همکاری کنند چراکه مجموعه فعالیت ها می تواند منجر به دریافت نشان شهر دوستدار سالمند شود. در این راستا برخی مناطق در شهر اصفهان به عنوان پایلوت در حال اجرای طرح های پژوهشی هستند و در حال آسیب شناسی و مناسب سازی اماکن هستیم.

وی تصریح کرد: به ویژه در شرایطی که هرم سنی جمعیت به سمتی می رود و جمعیت افراد 60 سال به بالا رو به افزایش است از اکنون باید چاره اندیشید و شهر را به گونه ای ساخت که برای زندگی سالمندان مطلوب باشد.

وی افزود: باید اتوبوس ها، مسیرها و همه امکانات شهر اصفهان به گونه ای باشد که بتوان به آینده شهر امیدوار بود.

نوروزی به تماس های هفته گذشته شهروندان و درخواست ارتباط رو در رو با شهردار اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: حضور در مناطق به صورت سرزده، رفت و آمد با وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و تاکسی زمینه گفت و گوی با مردم را برای من فراهم کرده است. نقطه نظرات مردم بسیار گره گشا است چراکه مردم مسائلی را می بینند که مسئولان ممکن است به آن توجه لازم را نداشته باشند. از دیدگاه ما هر شهروند یک شهردار است و نقش مهمی در اداره شهر دارند.

وی ادامه داد: به همین منظور طی هفته های گذشته ارتباطات خوبی در مناطق برقرار کردیم و هفته گذشته نیز از طریق سامانه ارتباط مردمی 111 از صبح تا ظهر، پاسخگوی بیش از 40 تماس مردمی بودم که برخی مسائل در همان گفت و گوی تلفنی حل و فصل می شد. هفته آینده هم در منطقه 12 ملاقات مردمی برنامه ریزی شده است.

اصلاح فرآیندها و چابک سازی شهرداری در دو سال اخیر 

شهردار اصفهان تصریح کرد: مدیریت شهری دومین سال کار خود در شهرداری را تمام کرده و به سومین سال وارد شده است. در این مدت تلاش شده فرآیندها اصلاح و بدنه شهرداری چابک سازی شود. تخصیص اولویت ها به طرح های منطقه ای و شهری، حرکت به سمت شاخص های نوین توسعه مثل تاب آوری شهری و توسعه همه ابعاد کالبدی بر اساس تاب آوری، رقابت پذیری، اداره ارزان شهر، انضباط مالی و توسعه بهزیستی فرهنگی و اجتماعی در سرفصل های مختلف اجرایی شده و ماحصل آن در امور عمرانی، شهرسازی و ترافیکی و اجتماعی و فرهنگی قابل مشاهده است.  

وی در بخش سوالات شهروندان در مورد سوال یکی از شهروندان در خصوص تعیین تکلیف جاده انتهای سپاهان شهر به کلیشاد و سودرجان اظهار کرد: مناطق شهر اصفهان دارای محدوده شهر و محدوده خارج از حریم شهر است که ارائه خدمات در محدوده شهری به عهده شهرداری است اما در خارج از حریم وظایف متفاوتی داریم و باید یک سری کارها را اجرا و از انجام یک سری اقدامات جلوگیری کنیم.   

نوروزی افزود: این بخشی که مورد انتقاد شهروند بود در محدوده شهری نیست و شهرداری وظیفه ای در مورد آن ندارد بلکه اداره کل راه و شهرسازی استان متولی رسیدگی به آن است.  

فشار ترافیکی در خیابان آیت اله طالقانی کم می شود  

وی در مورد ساماندهی خیابان آیت اله طالقانی و کوچه مسجد رحیم خان که تردد در آن از سوی یکی از شهروندان مورد انتقاد بود، افزود: ترافیک این خیابان به لحاظ بافت، ترکیب جمعیتی و تعداد زیاد مغازه ها و کارگاه ها باید ساماندهی شود. در این زمینه نیاز است علائم ترافیکی مجددا بازبینی شود که هم حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک و هم شهرداری منطقه یک باید توجه کنند.

شهردار اصفهان با تاکید بر همکاری پلیس برای حل ترافیک این محدوده ادامه داد: در مجموع، اقداماتی که در این زمینه انجام می شود باید به گونه ای باشد که فشار بر مردم کاهش پیدا کند. مدیر منطقه یک تا یک ماه دیگر کارهایی که در حوزه ترافیکی این محدوده انجام شده را به من گزارش داده و راهکارها را اعلام کند. 

وی در مورد بخش دوم سوال شهروند اصفهانی که از فعالیت برخی واحدهای آلاینده گلایه داشت، هم گفت: صنف تعمیر لوازم خانگی در این خیابان مستقر است. عنوان مشاغل مزاحم برای آنها صدق نمی کند اما یکی دو کارگاه که مشمول مشاغل مزاحم می شوند، در این خیابان مستقرند که اخطارهای لازم برای جابجایی آنها اعلام شده است.

نوروزی در مورد درخواست یکی از شهروندان برای نصب مجدد پل عابر پیاده در خیابان آزادگان واقع در منطقه 13 نیز اظهار کرد: خیابان آزادگان در طراحی جدید که اخیرا داشته است نیازی به نصب پل عابر پیاده نداشت و بعد از افتتاح خیابان آزادگان نیز شهروندان از این پل استفاده نمی کردند. به همین جهت این پل با نظر کارشناسی برداشته شد و اکنون مردم می توانند در شرایط ایمن از عرض چهارراه به سمت دیگر خیابان بروند. اما پل امام صادق(ع) از سال 95 نصب شده بود و به لحاظ اجرایی مشکلاتی داشت که با انجام اقدامات حقوقی و قرارداد مجدد با پیمانکار، پله های مکانیزه وسط هم تا مهرماه راه اندازی شده و پله های ثابت کنار هم اکنون در اختیار مردم است.

نامگذاری معابر شهر اصفهان بر اساس مصوبه شورای شهر و شورای نامگذاری است

شهردار اصفهان در مورد نامگذاری خیابانی به نام «دستگرد» به جای «آزادگان» هم که مورد سوال یکی از شهروندان منطقه 13 بود، تصریح کرد: قبلا نام این خیابان آزادگان بود اما با نظر اهالی محل این خیابان به نام دستگرد تغییر یافت. اگر چند خیابان با یک نام داشته باشیم، باعث سردرگمی مردم می شود و از آنجا که در این منطقه یک خیابان دیگر به نام آزادگان وجود دارد، اسم خیابان مشابه تغییر یافت تا در آدرس دهی و مسیریابی و کارهای شهری، سردرگمی و اختلال و اشتباه ایجاد نشود.     

وی افزود: نامگذاری معابر شهری فرآیند خاصی دارد. تمام نامگذاری ها دارای مصوبه شورای نامگذاری و شورای شهر است و وقتی تمام مراحل قانونی طی و یک نام در فرمانداری تایید شود، اسم یک خیابان تغییر می کند.

احداث پارکینگ در میدان شهدا در مسیر توافق با مالک

نوروزی در مورد ساخت پارکینگ در ورودی میدان شهدا که یکی از ایستگاه های مترو در آن قرار دارد و برای خودروسوارانی که قصد ادامه مسافرت درون شهری با مترو از این نقطه شهر را دارند مفید است، اظهار کرد: سیاست ما ساخت پارک سوارها در ایستگاه های مترو به ویژه ابتدا و انتهای خط یک است. از همین رو ساخت پارک سوار عاشق آباد در ایستگاه ابتدایی خط یک مترو شروع شده و پارک سوار صفه هم برای انتهای خط یک در دست اجراست. در میدان شهدا نیز زمین با کاربری پارکینگ داریم و نیاز به توافق با مالک دارد.  

وی ادامه داد: اگر یک طرف مذاکره مشکلی در توافق داشته باشد انجام این کار زمان بر خواهد بود. از همین رو از شهروندانی که املاکشان با این کاربری تعریف شده درخواست داریم تا با شهرداری توافق کرده و به منافع شهر فکر کنند.  

شهردار اصفهان گفت: در مورد زمین مورد نیاز پارکینگ میدان شهدا هم بخشی از این ملک تملک شده است و بخش دیگر بر اساس بودجه منطقه سه و توافق با مالک به پیش می رود. 

وی در مورد قدردانی یکی از شهروندان از برخورد مناسب برخی کارکنان شهرداری اصفهان نیز گفت: برای ما مهم این است که نه فقط برخی کارمندان بلکه همه آنها با مردم خوش برخورد و خوش اخلاق باشند. در این راستا باید تکریم ارباب رجوع را برای به جا آوردن حقوق شهروندی انجام دهیم. ممکن است به خاطر تعارض منافع، برخی کارکنان نتوانند مسئله ای را حل کنند اما می توانند خوب برخورد کنند و بر اساس خواسته این شهروند کارکنانی که برخورد مناسب با شهروندان داشته باشند از سوی ما تشویق می شوند. 

آزادسازی خیابان محوری اصفهانی نیاز به همراهی ساکنان دارد 

نوروزی در مورد آزادسازی خیابان محوری اصفهانی در منطقه 14 نیز که مورد سوال یکی از ساکنان منطقه بود، اظهار کرد: من به عنوان شهردار اصفهان بابت طولانی شدن ساخت این خیابان از مردم عذرخواهی می کنم. توجه و حضور ما در منطقه 14 به دلیل شرایط خاص این منطقه بیش از سایر مناطق است و ما وظیفه داریم به مناطق کمتربرخوردار بیشتر خدمت کنیم. البته این خیابان 6 سال است در مسیر آزادسازی قرار دارد و بخش های باقی مانده فقط نیاز به همکاری ساکنان برای تملک از سوی شهرداری دارد و اگر افراد باقی مانده هم به توافق با شهرداری برسند ما ساخت را آغاز خواهیم کرد؛ هرچند در دو سال اخیر اقدامات قابل توجهی برای آزادسازی این مسیر صورت گرفته است.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر